Toon posts:

[Sapphire 4870] Monitor, geen signaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb onlangs een hoop onderdelen besteld en daarvan geprobeerd een nieuwe pc te bouwen. Ik ben redelijk nieuw op dit gebied maar ik ga ervan uit dat vrijwel alles goed aangeloten zit.
Toch lukt het me niet om beeld te krijgen, mijn beeldscherm geeft aan dat het geen signaal krijgt. Ik kan er maar niet opkomen wat het probleem is, ik hoop dat een van jullie advies kan geven.

Mijn Systeem:
Sapphire HD 4870 1024mb
Intel core quad q6600
2X Kingston valueram dual channel 2gb
Gigabyte ga-x48-ds4
Mugen sythe infinite cpu cooler
Aguila kast met 2 meegeleverde fans
Beeldscherm: MR17 H1A
samsun spinpoint 640 gb
Enermax Infitiy 650watt

Enkele opmerkingen:
- Alle fans draaien
- Moederbord leds zijn aan, (allemaal wat inhoud dat er erg veel cpu gubruik is!?)
- Sapphire led reeks ( rechtshoven) is aan, rood gekleurd
- Sapphire leds 3 vd 4 zijn groen
- led vd fans geven ook licht
- Laadled van pc brand constant
- Het stekkertje van de andere led (die aangeeft of pc aan is of op standby staat) heeft 3 pluggen ipv 2 en kan deze dus niet plaatsen.
- Geen piep als de pc opstart.
- ik heb gekeken of de ram goedzit dus lijkt me niet dat dat het is, ik kan het wel nogmaals proberen als dat het probleem lijkt te zijn
- Dat bios reset knoptje en die batterij, moeten daar dingen aan gedaan worden? de handleiding geeft aan dat het niet nodig is daar aan te zitten
- Ik krijg mijn pc niet op de normale manier uit.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen, alvast bedankt.

Mvg WRebel

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2008 21:16 ]

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Heb je de stroomvoorziening op je kaart goed zitten? dus niet per ongeluk je mobo 8 pins op je kaart ipv op je mobo?

Verwijderd

Topicstarter
Imperium schreef op zondag 09 november 2008 @ 21:51:
Heb je de stroomvoorziening op je kaart goed zitten? dus niet per ongeluk je mobo 8 pins op je kaart ipv op je mobo?
Als ik het goed is dan heb ik 24 pins aangesloten op mijn moederbord en 2 x 4, dus 8 op mijn videokaart. Kan dit kloppen of sla ik nu de plank compleet mis?

Hoe serieus moet ik trouwens dat statische electriciteitsverhaal nemen? Ik heb er eerlijk gezegd niet zo op gelet...

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
naast de 24 pins heeft je mobo ook nog een 4 pins (tegenwoordig ook 8 pins) nodig. waarschijnlijk heb je de verkeerde voeding op je videokaart gedaan, want die 2x4 moet op je moederbord, voor je videokaart heb je een andere stekker nodig namelijk een met 8 of 6+2, je videokaart heeft geloof ik 2 aansluitingen, een van 8 en een van 6 pins, deze moeten er ook echt allebei opzitten

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• TrickeY
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09-2025

TrickeY

www_un4given_nl

ik heb dit ook een keer gehad,..

bij mij was het geheugen kaduuk, probeer is 1 balkje, en ff beide proberen,
werkt dat allebij niet, probeer dan is ander geheugen.

www_un4given_nl

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-05 14:16

KneoK

Not in a million lightyears

nedernakker schreef op zondag 09 november 2008 @ 22:15:
naast de 24 pins heeft je mobo ook nog een 4 pins (tegenwoordig ook 8 pins) nodig. waarschijnlijk heb je de verkeerde voeding op je videokaart gedaan, want die 2x4 moet op je moederbord, voor je videokaart heb je een andere stekker nodig namelijk een met 8 of 6+2, je videokaart heeft geloof ik 2 aansluitingen, een van 8 en een van 6 pins, deze moeten er ook echt allebei opzitten
Een 4870 heeft gewoon twee 6-pins PCI-E aansluitingen, van de Sapphire weet ik het zelfs 100% zeker omdat er hier ook eentje van draait. Daarbij zou de pc moeten booten met een rode melding dat een van de PCI-E stekkers niet goed aangesloten zit als dat het geval is.

Alleen een 4870X2 (als we even binnen de Ati HD48xx serie blijven) heeft een 8-pins en een 6-pins aansluiting.

De TS moet dus even goed controleren dat hij twee 6-pins stekkers in de videokaart heeft gestopt, en niet twee 4-pins zoals hij aangeeft.

Edit. neem dat statische electriciteitsverhaal alsjeblieft niet serieus, da´s een complot van videokaartbakkers om zich te vrijwaren van garantie (tot zover sarcasme ;) ... Kom op, het staat niet voor niets vermeldt. Het zal hoogstwaarschijnlijk het probleem niet zijn, maar je zou toch wel moeten kunnen inschatten dat statische electriciteit en gevoelige electronica niet samengaan ?).

[ Voor 16% gewijzigd door KneoK op 10-11-2008 17:58 ]

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
KneoK schreef op maandag 10 november 2008 @ 15:25:
[...]

Een 4870 heeft gewoon twee 6-pins PCI-E aansluitingen, van de Sapphire weet ik het zelfs 100% zeker omdat er hier ook eentje van draait. Daarbij zou de pc moeten booten met een rode melding dat een van de PCI-E stekkers niet goed aangesloten zit als dat het geval is.

Alleen een 4870X2 (als we even binnen de Ati HD48xx serie blijven) heeft een 8-pins en een 6-pins aansluiting.

De TS moet dus even goed controleren dat hij twee 6-pins stekkers in de videokaart heeft gestopt, en niet twee 4-pins zoals hij aangeeft.

Edit. neem dat statische electriciteitsverhaal alsjeblieft niet serieus, da´s een complot van videokaartbakkers om zich te vrijwaren van garantie (tot zover sarcasme... Kom op, het staat niet voor niets vermeldt. Het zal hoogstwaarschijnlijk het probleem niet zijn, maar je zou toch wel moeten kunnen inschatten dat statische electriciteit en gevoelige electronica niet samengaan ?).
ik geloof je meteen, ik heb namelijk zelf geen 4870, heb 2 4850's, maar ik ging er van uit dat er 8 pins opzat gezien de TS er 2x 4 in had. het ging mij erom dat hi dat even ging controleren.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-03 12:15
Ik zie hier nergens hoe je verbinding maakt met je scherm ? DVI/D-sub ?
Indien DVI, dan kan ik je verder helpen :p

Overlaatst gaf mijn 4870 ook plots geen beeld meer op DVI, wel nog via een DVI-> D-Sub verloopje.

• wortelsky
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-04 12:35
ik heb ook een geen beeld gehad met een ati 4870. Pc starte wel op, fan kaart ging ook aan, en ook 3 lampjes.

Pak voor de zekerheid eens een multimeter, en meet of hij op allebij de stekkers 3x 12V krijgt.
Wat is je versie van je pci-e slot? 1.1 is voldoende

Bij mij was de kaart defect, omgeruild en werkt nu perfect. (nieuwe versie heeft geen lampjes meer)
Pagina: 1