Ik zie zo gauw even geen directe mogelijkheid. Tussenoplossing zou kunnen zijn dat je
- een arc tekent ( over de ellipse heen [in een andere laag eventueel] ) en
- daar je tekst op zet ( express tools, text, arc-aligned text )
Dtext moet je zien als een "simpele" regel tekst
Mtext is een wat uitgebreider commando om je tekst in kwijt te kunnen ( incl opmaak etc )
Als het echt noodzakelijk iets is kun je natuurlijk altijd wat in elkaar laten programmeren maar ik ga er maar even vanuit dat je gewoon aan het "spelen" bent om het programma te leren.
Ik heb net even gekeken in mijn 2009 boek maar daar staat ook dit niet in. Neemt niet weg dat het een goede tip is !
ik vind overigens het NL-talige AutoCAD boek niet duur ( die van dhr R.Boeklagen ) maar dat komt waarschijnlijk omdat ik ook enig zicht heb over de tijd die het gekost heeft om dit boek te schrijven ( AutoCAD 2009 heeft een compleet nieuwe interface ).
En hoeveel kost het lenen van een AutoCAD boek tegenwoordig bij de bibliotheek ?

Hoewel de tekstfuncties niet erg super zijn inderdaad kan ik toch niet het gebruik van lisp aan raden. De tijd die je daaraan besteed kun je misschien beter in VBA steken. Lisp is toch een enigzins verouderde taal en VBA kun je voor meerdere programma's gebruiken.
[
Voor 31% gewijzigd door
erikafoort op 10-11-2008 22:47
]