Verwijderd

Topicstarter
Tweakers, ik post dit vanaf een nokia 6300, sorry dus eventueel voor de layout.

Anyways, zojuist per ongeluk geprobeerd te booten met een veel te laag ingestelde vcore.. Heb dit weleens eerder gehad. Hij blijft dan in een loop zitten van fans en hdd draaien, lampjes aan, maar geen beeld, en na 6 seconden weer uit. Mijn Ga-ep45-ds3 laat ook alle lampjes van cpu-usage aan.

Vorige keer is het mij gelukt om weer succesvol op te starten door 2 reepjes pc6400 geil geheugen te lenen van mijn broer. Deze erin, geen probleem, weer uit, eigen reepjes erin, geen problemen meer.

Dit mag echter niet de enige oplossing zijn, het geheugen werkt gewoonlijk prima.

Ik heb al de CMOS geprobeerd te kleren door middel van het connecteren der pinnetjes, alsmede door het verwijderen van de batterij voor ongeveer 3 minuten. Niets helpt.

Weet iemand een andere oplossing? Booten zonder geheugen of hdd heeft geen piepjes oid, dus het probleem ligt mijns inziens echt bij de proc zelf... Graag hoor ik van jullie, 't begint me een beetje te jeuken dat ik er niet uit kom namelijk...

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
In principe zou de batterij eruithalen voldoende moeten zijn.

Is de restspanning op het moederbord ook weg?
(Als je de voeding uitzet nog een keer op aan/uit drukken zodat het laatste beetje spanning eraf is. Soms draait er nog effies een fannetje).

En de batterij er gewoon een kwartier uitlaten, voor de zekerheid.

Heeft Gigabyte trouwens niet dual-bios en dual cmos enzo? (herinner ik me vaag)

edit:
Overigens is geen piepjes niet echt een goed teken.

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 09-11-2008 17:25 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
Edit: mijn specs even op een rijtje:
c2d e8400
ga-ep45-ds3
saphire hd4850
chieftec 450w
seagate barracuda 500gb
2x 1gb geil pc8000

Verwijderd

Topicstarter
Spanning is helemaal weg ja. De fans en lampjes doen dan nog een verwoede poging tot leven :) batterij is er ook al een kwartier uit geweest zo langzamerhand...

Duo bios van gigabyte betekent dat je 2 versies hebt, bij een mislukte update kan je dus altijd nog terugvallen op je oude. Slimme gimmick moet ik zeggen...

Mja, vind het dus zo raar dat het vorige x opgelost werd door booten met ander ram...

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 19:05

Haan

dotnetter

Probeer anders eens de powerkabel uit je voeding te halen en dan een keer of 20 op de powerknop te drukken. Dit wil ook wel eens helpen om de pc weer te laten booten.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Inderdaad, zolang de voedingskabel in je PC zit, heeft alleen de batterij er uit halen geen effect.
Mijn methode van BIOS reset:
Voedingskabel er uit, paar keer de powerbutton indrukken om alle restspanning uit de condensatoren te halen, BIOS batterij er uit wippen, en vervolgens de clear-CMOS jumper omzetten.
Vervolgens batterij er weer in, voeding weer inpluggen, en normaal gesproken is je BIOS dan echt leeg...

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Weet je zeker dat je de goede pinnejtes de CLR_CMOS heb verbonden toen hij helemaal uitstond, en niet de RESET?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
I'll give it a go...

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist een geil pc6400 dimmetje erin gestopt. Het werkt! Blijkbaar zijn mijn eigen, overigens niet volledg ondersteunde dimmetjes, toe aan vervanging... Bedankt voor alle hulp in ieder geval..
Pagina: 1