Verwijderd

Topicstarter
Een vraagje,

sinds enige tijd is er een opmerkelijk verschijnsel bij de opstart van een pc. De pc stopt spoedig met opstarten als de caps lock led net aan is. Er komt geen beeld op de monitor. Als ik nu de pc uitzet en dan weer aan zet wordt er doorgestart en ook is er dan beeld !

Komt dit iemand misschien bekend voor ? Wat kan dit zijn ? Als de opstart lukt zijn er GEEN ( geen enkele ) foutmeldingen en in het bios lijkt ook alles OK.

Sofwarematige veranderingen ( ook backup terugzetten na grondig cleanen van de computer ) veranderen niets. Backup batterij ( +3V ) uitwisselen helpt ook niet. Een HD test geeft foutloze schijf .....

Met dank voor antwoord :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 16:52:
Een vraagje,

sinds enige tijd is er een opmerkelijk verschijnsel bij de opstart van een pc. De pc stopt spoedig met opstarten als de caps lock led net aan is. Er komt geen beeld op de monitor. Als ik nu de pc uitzet en dan weer aan zet wordt er doorgestart en ook is er dan beeld !

Komt dit iemand misschien bekend voor ? Wat kan dit zijn ? Als de opstart lukt zijn er GEEN ( geen enkele ) foutmeldingen en in het bios lijkt ook alles OK.

Sofwarematige veranderingen ( ook backup terugzetten na grondig cleanen van de computer ) veranderen niets. Backup batterij ( +3V ) uitwisselen helpt ook niet. Een HD test geeft foutloze schijf .....

Met dank voor antwoord :)
Kijk allereerst eens eventjes naar de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter .

Ook heel belangrijk: wat zijn je specs (mobo, voeding, etc), er word van je verwacht dat je dit bij je vraag zet (was zelf in het begin ook niet zo heel braaf enzo maar goed :P ).

Als je dat post kunnen we er misschien wat meer over zeggen. Wat bedoel je met als het capslock lampje aangaat, bij de POST (het zwarte scherm waar je HDD e.d. gedetecteerd worden) of nadat het windows opstartscherm al verschenen is.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2008 19:04 ]

Verwijderd

Ander toetsenbord geprobeerd?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem inderdaad de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens goed door. En vermeldt de specs van het systeem.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-05 21:49

Mojo

The Power Within

Heb je je bios wel eens gereset? Zo nee, doe dat even.. Mogelijk staat een biossetting niet op standaard.

Mijn oude Asus plankje ging aan, viel weg en ging weer aan toen m'n pc was overgeclocked.. Jouw verschijnsel lijkt er op :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
Ik verdacht inderdaad het toetsenbord maar .. wat zou dat volgens jou dan kunnen zijn ?

In ieder geval zal ik zeker de troubleshooter volgen zou gauw ik tijd ervoor heb. En betreffende het BIOS, ja dat heb ik reset, uiteraard.

En : "Wat bedoel je met als het capslock lampje aangaat, bij de POST (het zwarte scherm waar je HDD e.d. gedetecteerd worden) of nadat het windows opstartscherm al verschenen is."

Je hoort dat de schijf al start. Uit ervaring weet ik dat het capslock ledje al oplicht voor dat windows start.
Pagina: 1