Toegestane Temperatuur Club 3D 9500GT Passief

Pagina: 1
Acties:

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-05 17:01
Het gaat hier om een Club 3d 9500GT die passief wordt gekoeld.
Bij een idle computer load (alleen windows XP Ultimate zonder geopende programma's)
geeft Ntune een temperatuur aan van 100 graden, ik heb Everest ook geprobeerd en die geeft
exact dezelfde temperatuur. zie screenshotAfbeeldingslocatie: http://img240.imageshack.us/img240/3884/image3ko3.jpg
ga ik een game draaien (bijvoorbeeld Fifa 09) dan schakelt het beeldscherm
na een aantal minuten uit, de pc zelf blijft wel aan staan...

in denk dat de passieve koeling niet goed is gemonteerd.
iemand anders een ander idee? ik hoor het graag.
ik heb nog garantie bij Azerty (systeem loopt nu 2 weken)

mijn systeem is:
MSI P35 Neo
C2D E8400 @ 3Ghz
2 GB Ballistix Firestix geheugen
Club 3D 9500GT Passief gekoelde Videokaart
PSU: Antec 450 Watt Earthwatts
Monitor: Samsung Syncmaster 2232BW (22")
Besturings systeem: Vista Ultimate

[ Voor 3% gewijzigd door Djampire op 09-11-2008 15:53 ]

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-05 16:17
Als je een passieve videokaart in je systeem hangt, moet je echt letten op de airflow. Je cpu word niet bepaald warm, maar volgens everest is dat de enige (op het mobo) aangesloten fan. Hoeveel fans hangen er in je systeem? Wat gebeurt er als je een tafel ventilator op de videokaart richt? Waarschijnlijk schakelt de videokaart zich uit als beveiliging bij oververhitting.

Probeer een betere airflow te creëren mocht je nog geen fans in je systeem hebben hangen door in ieder geval 1 front intake, en 1 out te plaatsen.

één is geen, twee is één

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:47

M2M

medicijnman

je cpu-temps zijn ook niet te vertrouwen.... Zet eens een tafelventilator voor je pc kast, en kijk of de temperatuur richting kamertemperatuur vertrekt. Zo ja, dan zul je toch iets moeten doen aan de airflow in je pc. Eventueel met dubbelzijdige tape oid een 12CM fan op 5 volt over het passieve koelblok monteren. Dit werkt nagenoeg altijd uitstekend en door de fan op 5 volt te zetten (molex heeft 5 volt en 12 volt, normaal draait een fan op 12 volt, zet je 'm op 5 volt dan draait het ding stukken slomer, met minder airflow maar ook nagenoeg onhoorbaar geluid. Met deze oplossing heb je dus geen fancontroller nodig en kan zelfs gebruikt worden als de fanconnectors op je mobo vol zitten).

edit: Videokaarten mogen heter worden dan cpu's, zelfs tot 100 graden. Maar dit is wel uitzonderlijk hoog en wordt eigenlijk alleen gezien bij passief gekoelde gpu's. Simpelweg omdat je zonder airflow een stroomvretende videokaart niet koel kan houden. Hoe groot je koelblok ook is.

[ Voor 17% gewijzigd door M2M op 10-11-2008 02:29 ]

-_-

Verwijderd

Voordat je met de airflow bezig gaat zou ik eerst even checken of het koelblok op je videokaart wel warm word.
Als deze koud blijft zit het gewoon niet goed gemonteerd en maakt het geen goed contact met de GPU, terug gaan naar de winkel in dat geval.

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-05 17:01
Mensen bedankt voor de tips, ik zal eerst eens kijken naar de airflow, weet niet of die wel helemaal okay is.
het koelblok zelf wordt wel warm dus die is goed gemonteerd.

@ M2M: waarom zijn mijn CPU temps niet te vertrouwen?

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070