[Exchange 2007] POP3 account -> Exchange account

Pagina: 1
Acties:

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:51
First off, zoals jullie waarschijnlijk zullen merken, heb ik niet veel verstand van servers en/of de bijbehorende software.., maar ik heb thuis toevallig een computer over en ik zou hier graag een exchange server van willen maken..

Doel
Ik heb zelf een quicknet adres (POP3) van multikabel/ziggo. Dit email adres gebruik ik dagelijks op mijn iphone, desktop en laptop waarmee ik emails verstuur en mijn contactgegevens/agenda en dergelijke bijwerk. Dit is echter heel onhandig, omdat ik mijn iphone continu moet synchroniseren met mijn computer, hetzelfde geldt voor de laptop.. Vandaar dat ik op het idee was gekomen om een exchange server op te stellen..

Aanpak
Ik heb even gezocht en het bleek dat de nieuwste exchange server (2007) alleen kon worden geinstalleerd op een 64bits versie van windows server (ik heb hiervoor 2003 gebruikt). Ik had verder nog nooit met windows server 2003 gewerkt, maar ik dacht eigenlijk dat het nooit zo verschillend kon zijn van windows XP, maarja dat viel wel tegen 8)7

USB apparaten worden niet herkend, alles is super beveiligd, ik kom amper normale websites op, enz, enz.. Maarja daar gaat het hier eigenlijk niet om, ik zal me hier eerst in moeten verdiepen..

Mijn vraag is echter of het wel mogelijk is om van dit bestaande POP3 emailadres een exchange adres te maken... En kan dit niet veel makkelijker via windows XP of iets dergelijks?! Windows server heeft namelijk een miljoen dingen (active directories en dergelijke) die niet eens van toepassing zijn op mijn probleem..

Alvast bedankt,

bartosiej

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Yup dat kan. Windows SBS (Small Business Server) heeft daar een POP-connector voor. Is ook veel makkelijker op te zetten dan de normale server.

SBS heeft allemaal wizards die alles stap voor stap voor je instellen. Probeer je wel aan de wizards te houden! Anders kan je met SBS ruzie krijgen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• bartosiej
Ok ik zal zo Windows Small Business Server 2003 Standard Edition even installeren, heb ik hierbij dan nogsteeds exchange server nodig? Of zit die pop-connector in windows ingebouwd?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je moet SBS meer zien als een compleet product voor servers van kleine bedrijven in plaats van alleen een besturingssysteem.

SBS bevat dus onder andere Exchange.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
pop connector zit in de exchange versie van sbs, dus die zit er standaard al in.

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Houd er wel rekening mee dat dat ding niet bedoeld is voor permanente situaties, en om maar eens wat te noemen berichten waarin jij BCC bent niet bezorgt.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 11:23
sanfranjake schreef op zondag 09 november 2008 @ 16:36:
Houd er wel rekening mee dat dat ding niet bedoeld is voor permanente situaties, en om maar eens wat te noemen berichten waarin jij BCC bent niet bezorgt.
Met (bv) popcon heb je dat probleem niet: Die popt gewoon een box leeg en levert alle inhoud (ongeacht geadresseerde) in een zelf te bepalen exchange mailbox af.
Icm catchalls heb je wel soms dat probleem. Maar direct een popbox binnenhalen naar een exchangebox werkt daar prima mee.

Alternatieve optie is om bij quicknet via webmail simpelweg de mail te forwarden naar je exchangedoos

• bartosiej
sanfranjake schreef op zondag 09 november 2008 @ 16:36:
Meen je niet! Wat is de reden hierachter dan!? En dit is op geen enkele manier te voorkomen?

Ik wordt namelijk zo nu en dan wel eens geBCC't, wat gebeurt er dan met die emailtjes? Komen ze de server wel binnen of dat ook niet?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
bartosiej schreef op zondag 09 november 2008 @ 18:22:
[...]

Meen je niet! Wat is de reden hierachter dan!? En dit is op geen enkele manier te voorkomen?

Ik wordt namelijk zo nu en dan wel eens geBCC't, wat gebeurt er dan met die emailtjes? Komen ze de server wel binnen of dat ook niet?
Nope wat djsmiley zegt zal je dan een fatsoenlijke popconnector moeten kopen :P Sowieso zie ik jou nergens vermelden dat je SBS2008 gebruikt. Popcon vanaf versie 3.70 werkt ook op SBS 2008, kost je op www.christensensoftware.de ongeveer 50 euro in aanschaf :)

Mijn spoorwegfotografie

• bartosiej
Nee klopt, ik heb zojuist SBS2003 geinstalleerd (ik neem aan dat popcon hier ook gewoon normaal op werkt), of zou SBS2008 (heb ik ook liggen) beter werken!?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Het is nieuwer, met vernieuwde features. Je hebt Exchange 2007 ipv 2003... De keuze moet je zelf uitstekend kunnen maken lijkt me. Kijk anders eens op www.multiplyyourpower.com :)

Mijn spoorwegfotografie

• bartosiej
Nu een paar dagen hebben zitten proberen/testen e.d. ben ik er toch niet helemaal uitgekomen.., dus ik heb besloten om de server gewoon op windows xp pro SP3 te laten draaien. Dit heb ik uiteindelijk besloten, omdat het de bedoeling is om ook een aantal andere programma's op deze server te laten draaien.. Windows server vond dit allemaal niet zo leuk..

Ik vroeg me echter af of het niet mogelijk is om zo'n popconnector op XP pro te installeren? Ik snap niet echt waarom daar windows server voor nodig is, aangezien er gewoon iets moet draaien die CONSTANT alle pop3 email binnen haalt.. Ik neem aan dat je daar niet per se die active directory troep (ja sorry) voor nodig hebt..

iemand enig idee van een programaatje die dit fixt?
Pagina: 1