Toon posts:

Compaq Presario beelscherm issues

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb een vraag m.b.t. een Compaq Presario v4000 laptop, en dan met name het beeldscherm van deze laptop.

Ik heb een boel gezocht (op internet en op dit forum) naar zelfde gevallen maar kon niks vinden wat overeenkwam met het probleem!

Het probleem is nl. dat het beeldscherm een eigen leven lijkt te hebben! Zo start de laptop zo nu en dan op en dan is het beelscherm widescreen zoals het hoort, maar de volgende keer start hij op en is het beeld maar 3kwart (Alsof die de widescreen niet kan pakken ofzo), de volgende keer is het beeld gecentreerd en zijn er 2 grote zwarte balken aan de zijkanten etc.

Soms is het dan wel in te stellen (dmv het veranderen van de resolutie) dat het beeld goed vult, maar wanneer de laptop dan opnieuw wordt opgestart begint het gedonder weer van voor af aan.

Wat me ook opviel is dat wanneer ik de startpagina van de laptop verander, en deze opnieuw opstart dat de startpagine gewoon weer terugverander naar wat het was (voordat ik het veranderde).

Erg vervelend allemaal!

Mijn vraag is: heeft iemand ooit iets dergelijks gehad? (en heeft dit op weten te lossen) of weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Alvast bedankt!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Al eens geprobeerd Windows opnieuw te installeren, hetzij met behulp van de originele recovery die door Compaq is meegeleverd, hetzij door een kale installatie te doen met behulp van een OEM schijfje?
Met een kale installatie weet je sowieso zeker dat er geen applicatie kan zijn die je startpagina iedere keer weer terugzet. En je sluit meteen uit of je resolutieprobleem softwarematig is, of hardwarematig...

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05 13:43

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Compaq`s staan er bekend om problemen te hebben met het beeldscherm... vaak zit er een flatcable los tussen beeldscherm/mobo.

Dit kun je vaak testen door het scherm heen en weer te bewegen..

Jouw beschrijving doet me overigens vermoeden dat je een softwarematige fout te pakken hebt... probeer eens nieuwe drivers te installeren voor de videokaart :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle antwoorden mensen!

Er staat een verse installatie van XP op en ga zeker eens kijken naar de drivers!

Het probleem met het beeldscherm speelt al langer overigens ook voor de versie installatie!

Verwijderd

Topicstarter
Naast drivers voor de videokaart, waar kan het eventueel nog meer aan liggen?

edit: wat me trouwens ook opgevallen is dat de mogelijkheden voor instellen van de resolutie nog wel eens veranderen per keer dat de laptop opnieuw op wordt gestart. (de ene keer kan ik uit andere resoluties kiezen als de andere)

edit: dr valt soms dus ook gewoon een stuk beeldscherm weg! als de zwarte balk aan de rechterkan zit bijv. om de rechterkan van het scherm te zien moet er horizontaal gescrolled worden

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2008 20:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand eventueel nog ideeen?

Verwijderd

Topicstarter
bump!

het beeldscherm is er nu écht helemaal mee gekapt schijnbaar! Zou het loszittende kabels zijn oid?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05 13:43

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 12:30:
bump!

het beeldscherm is er nu écht helemaal mee gekapt schijnbaar! Zou het loszittende kabels zijn oid?
Michael Knight schreef op zondag 09 november 2008 @ 15:50:
Compaq`s staan er bekend om problemen te hebben met het beeldscherm... vaak zit er een flatcable los tussen beeldscherm/mobo.
Je kunt zelf een nieuw kabeltje plaatsen/solderen of het een servicecentrum laten doen...

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1