Sinds kort ben ik bezig om web programmeren te leren.
Nu wil ik vanuit een JSP pagina een model class aanroepen. In mijn boek staat goed uitgelegd hoe het in code moet. Maar er staat nergens hoe je het geheel moet runnen, ook dmv google wordt ik niet veel wijzer. Als applicatie server gebruik ik Tomcat 6
Ik heb het volgende JSP script:
En de volgende model class:
Als ik de JSP pagina in de webapps directory van tomcat plaats en ik plaats de gecompileerde Person.class (dmv javac gecompileerd) in WEB-INF, dan krijg ik de melding dat de Person class niet gevonden kan worden.
Wat doe ik hier verkeerd?
Nu wil ik vanuit een JSP pagina een model class aanroepen. In mijn boek staat goed uitgelegd hoe het in code moet. Maar er staat nergens hoe je het geheel moet runnen, ook dmv google wordt ik niet veel wijzer. Als applicatie server gebruik ik Tomcat 6
Ik heb het volgende JSP script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <html> <body> <%@ page import="model.*" %> <% Person p=new Person(); p.setFirstname("Marcel"); p.setLastname("Rommens"); %> <%= p.getFirstname() %> <%= p.getLastname() %> </form> </body> </html> |
En de volgende model class:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| package model; public class Person { private String firstname=""; private String lastname=""; //getters en setters |
Als ik de JSP pagina in de webapps directory van tomcat plaats en ik plaats de gecompileerde Person.class (dmv javac gecompileerd) in WEB-INF, dan krijg ik de melding dat de Person class niet gevonden kan worden.
Wat doe ik hier verkeerd?