• Niekoesj
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-12-2025
Beste tweakers,

Dit is mijn eerste berichtje op dit forum maargoed, per direct een vraag! :)

Ik beheer enkele pc's van mijn dorpsgenoten en nu ben ik op zoek naar een tool/programma waarmee ik inzage kan hebben op de hard en software outlage van die pc's. Logboeken, Services, schijfruimte etc etc. Zonder dat ik de computer overneem of dat ze er last van ondervinden.

Ik ken van vroeger nog wel het pakket "Hyena" ofzo, maar dat kon alleen als de pc in het domein hing.
Kent iemand een soort dergelijk programma (client/server) waarmee ik deze waardes via internet kan uitlezen?

Bedankt alvast :) ;)

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
Er is een hack voor xp waarmee je meerdere rdp sessies kan starten zonder dat gebruikers er last van hebben.
En anders word het toch iets met het snmp protocol.

[ Voor 3% gewijzigd door pennenlikker op 09-11-2008 15:44 ]

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Niekoesj schreef op zondag 09 november 2008 @ 14:39:
Ik beheer enkele pc's van mijn dorpsgenoten en nu ben ik op zoek naar een tool/programma waarmee ik inzage kan hebben op de hard en software outlage van die pc's. Logboeken, Services, schijfruimte etc etc. Zonder dat ik de computer overneem of dat ze er last van ondervinden.
Vraag je eerst af of jij als dienstverlener (jij beheert) zonder die 'klant' daarvan op de hoogte te stellen jezelf wel toegang mag verschaffen tot die PC's via internet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Aars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 13:59
LogMeIn IT-Reach niet iets voor jou?

-

• Niekoesj
Nee dat is allemaal wel geregeld... toegang etc etc. Er zit zelfs logmein.com op die machines geinstalleerd voor externe hulp. Maar vaak willen mensen dat ik de machines "bewaak" zoals virusmeldingen of logboeken eens per keer doorneem... Zo'n soort tool op afstand zoek ik :D

Bedankt voor de reacties trouwens ;-)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Geen idee wat je budget is, maar produkten als Kaseya zijn dan ook een mogelijkheid.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Niekoesj
Beste Alt-92,

OEf die bied inderdaad wel heel veel functionaliteit.. Ik vrees dat het pakket ook wel aardig wat zal kosten. Daarom zoek ik eigenlijk een pakketje wat alleen de systeeminformatie (bronnen, logboeken) uitleest. Er zijn vele van deze zoals Lansweep. Alleen communiceren deze niet over het internet. (tenzij ik een vpn opzet).

Ik zal nog even verder zoeken :)

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
pandora is helemaal free :)

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Niekoesj schreef op zondag 09 november 2008 @ 20:47:
Beste Alt-92,

OEf die bied inderdaad wel heel veel functionaliteit.. Ik vrees dat het pakket ook wel aardig wat zal kosten.
Er zijn ook Managed Service Providers, waar je een soort van virtual server (A la hosting) beschikbaar krijgt. Meestal zijn die een stuk goedkoper.

Naast enkel het monitoring deel kun je inderdaad nog véél meer met Kaseya.

offtopic:
Nee, ik werk er niet voor, heb er alleen tot twee jaar terug als beheerder tot grote tevredenheid mee gewerkt

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-01 20:31
Dameware NT Utilities gebruik ik regelmatig voor de doeleinden die jij opsomt in de TS. Prima tooltje om de beheerde pc's uit te lezen zonder dat je ze daadwerkelijk overneemt.

AULXJMHR

• Niekoesj
Hey allemaal! Ik ga even Pandora testen. Kijken of het aan mijn wensen voldoet.
Logmein Reach is ook een hele mooie inderdaad, helaas hanteren ze hoge prijzen per pc.
Bedankt voor deze oplossingen :)
Pagina: 1