Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
Ik heb een vraag: Wij hebben in ons huis 4 pc's staan, 1 is bedraad aangesloten op de router, 2 pc's zijn met wireless-n verbonden, en 1 laptop is met wireless g verbonden.

We zijn laatst overgestapt naar een nieuwe n-router (Netgear WNR-3500), om gebruik te kunnen maken van de voordelen van wireless-n. Maar een probleem is nu: Alle pc's hebben een stabiele internet verbinding die nog nooit spontaan is weg gevallen, op de laptop na :| Op de laptop valt letterlijk elke 5 minuten het internet weg voor ongeveer 30 seconden, maar hij houdt wel een lokale verbinding.

We hebben echt vanalles geprobeerd, maar alleen de oude router geeft een stabiele verbinding.

We hebben verschillende kanalen geprobeerd, de router verplaatst (de ontvangst van alle pc's zijn ten alle tijden 4 van de 5 streepjes) We hebben zelfs de snelheid omlaaggeschroefd naar 54Mbps, maar ook dat werkt niet. Ook hebben WEP, WPA2 een combi van WPA2 en WPA en zonder beveiliging gewerkt.

Het gaat overigens om een Acer laptop van ongeveer een jaar oud

Iemand enig idee wat het exacte probleem of oplossing kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
Bumpje, omdat ik betwijfel dat niemand dit probleem kent :P

• hugoy
Het is nu tijdelijk opgelost door gebruik van 2 routers, maar dat is natuurlijk niet milieuvriendelijk en het zou overbodig moeten zijn, en het stoort ook een beetje op het goede netwerk :P

Niemand die het probleem kent???

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:41

MaxPoweR

-=StopTech=-

Nieuwe wlan drivers voor de Acer installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Ik ga toch even dit topic omhoog schoppen (ondanks de waarschuwingen;"Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud!")

Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem als hierboven omschreven wordt.
De WNR3500 router werkt prima op de pc, welke ik wireless verbonden heb.
Maar zodra ik met de laptop online wil, gaat het mis.
De laptop vind het signaal (95%) en maakt verbinding.. dan heb ik heel even connectie met internet. maar na een krappe minuut wordt ik er weer uitgeknikkerd.. dit terwiijl de pc, die practisch NAAST de laptop staat, gewoon netjes online blijft.

Vervolgens blijft de laptop in een loop, want deze probeert continu verbinding te maken.. krijgt deze verbinding.. maar wordt er na verloop van tijd (1 minuut) weer uitgeknikkerd.. en probeert opnieuw verbinding te maken..

Heb ook al verschillende kanalen geprobeerd, maar dit werkt helaas niet.
Alle updates m.b.t. de router evenals de wlan kaar in de laptop uitgevoerd... geen resultaat..
Iemand een idee??!

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Nu online
\Laat maar.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
Heb je het nu opgelost? Want ik draai nu thuis met 2 routers omdat het probleem echt niet opgelost kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:17
miscchien in de router de MAC adressen accepteren? en even kijken of beide een ander IP adres hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Nu online
Het probleem is hier inderdaad opgelost :P

Updates van de laptop willen ook werken, ondanks dat ik de laptop nog geen half jaar in bezit heb bleek dat er een driver uit '97 op de WLAN N kaart zat.. dus die maar even geupdate.. en probleem opgelost ..

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit komt omdat de modem op de N netwerk werkt en dan weer switch naar de G netwerk, dit probleem is niet te oplossen of je zet op de laptop een kaart die ook een N netwerk aankan, meestal worden bij het updaten van de draadloze kaart van je laptop dit ook aangepast, je zult niet hoger dan 54mpbs halen maar het zal wel stabieler gaan werken! of je zet in de router de G functie uit maar dan werkt de laptop helemaal niet meer op draadloos. anders wireless kaart vervangen van de laptop. kunnen ze allemaal sneller snelheid halen. ;)
Pagina: 1