Ik heb een nieuwe processor (e8400) en wilde dmv het verhogen van de FSB hem iets sneller laten lopen.In eerste instantie op 3400 mhz. Dat moet makkelijk kunnen. Na het wijzigen van de FSB in de bios wilde Vista niet meer opstarten. Ik kreeg een corupted/missing file error. Helaas kan ik de specifieke error niet meer terughalen. Ik heb van alles geprobeerd zoals het terugzetten van de laatste juiste configuratie,gegoogled, veilige modus maar niets deed het meer. Nu heb ik Vista weer opnieuw geinstalleerd maar ik twijfel nog steeds over mijn systeem. Waar zou dit aan kunnen liggen? Is het mogelijk dat het verhogen van de FSB bestanden op je hdd verwijderd of beschadigd?
wel als je je pci-e bus snelheid niet vastzet op 100 MHz, want dan verhogen de snelheden van je sata poorten ook en kan je data corrupt raken, misschuien hier en daar wat tutorials lezen over overklokken.
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Ik weet dat de pci-e bus dan ook omhoog gaat maar dat heeft toch niks met mijn sata poort te maken?
Jawel, want die draait ook op een bepaalde frequentie. En laat die frequentie nou net zijn afgeleid van (of zelfs gelijk zijn aan) de PCIe frequentiemichielvz schreef op zondag 09 november 2008 @ 13:48:
Ik weet dat de pci-e bus dan ook omhoog gaat maar dat heeft toch niks met mijn sata poort te maken?
Kater? Eerst water, de rest komt later
Aha,kijk dat heb ik dus nergens gelezen.