Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PC] Stalker CS en stop 0x00000124

Pagina: 1
Acties:

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Topicstarter
Ik krijg met Stalker Clear Sky regelmatig een BSOD 0x00000124 en kan de oorzaak maar niet vinden...

Soms komt de fout na pas 3 uur spelen, soms al na 10 minuten. Ik kan de fout ook helemaal niet matchen met Stalker, terwijl andere games wel goed werken.

Op een CTD met Farcry 2 na, maar daar hebben wel meer mensen last van begrijp ik en ligt niet specifiek aan mijn systeem.

Er is over de 0x00000124 weinig te vinden wat het probleem verklaart, de meeste mensen krijgen de stop error ook tijdens browsen, typen, muziek luisteren etc. Daar heb ik helemaal geen last van, de pc is verder ook gewoon Orthos stabiel. De fout treedt alleen maar bij Stalker op!

Videokaart drivers (Catalyst 9 en 10 geprobeerd) zijn er uiteraard al helemaal vanaf geweest en staan er weer vers op, geen soelaas. Ook de ATI hotfix voor Stalker en FC2 baat niet.
Veel meldingen op internet geven aan dat het geluidskaart gerelateerd kon zijn, vernieuwen drivers etc. helpt.
Het bleek dat ik de door Vista tijdens setup geinstalleerde standaard Windows drivers nog gebruikte, dus maar de laatste van de Asus site geinstalleerd. Geen oplossing....

Het valt me ook op dat Stalker heel vaak het "harde schijf activiteit" icoontje laat zien tijdens het spelen, maar op het moment van crashen is er niet duidelijk altijd schrijfactiviteit. Ook als ik zelf alle programma's in de taakbalk kill en Windows in idle status 30% geheugen gebruikt, gaat de geheugen load tijdens spelen naar de 85% en zou er niet (veel) geswapt moeten hoeven worden. De swapfile staat op een aparte dedicated partitie en heeft ruimte genoeg.
De instellingen van het spel zijn ook teruggebracht naar 1680x1050 op medium settings en object lighting, erg laag voor mijn specs lijkt me.

De pc is helemaal teruggebracht naar standaard waarden, maar hij is ook op 4 Ghz altijd gewoon stabiel geweest.

Al mijn spellen draaien via Steam en dat werkt al jaren eigenlijk gewoon perfect, dit is echt de eerste keer in 4 jaar dat het fout gaat met een Steam spel.

Ik kan het spel natuurlijk opnieuw installeren, maar ik zit er net zo lekker in en dan moet ik weer helemaal opnieuw beginnen. Plus dat de stop error net zo hard weer naar voren kan komen...

In de BSOD staan geen driver namen, er is niets terug te vinden wat de fout veroorzaakt. Toch die vage lees/schrijf acties? Wie weet raad :?

Specs (zie ook sig):

Asus P5B deluxe
E8400@stock
2x1 GB G-skill D9GMH
Sapphire HD4870 512 MB
2x Hitachi 320 GB in RAID0
Vista SP1 Ultimate

Alles nu laatste drivers en updates.

Specs

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Analyzeer de memorydump eens, daar komt eigenlijk altijd wel een of andere driver oid uit.

• bvk
  • Nu online

bvk

Topicstarter
Vreemd: de benodigde debugtool en de symbols geinstalleerd, is er helemaal geem memory.dmp aanwezig...

Hoe kan dat nou weer, ik zoek verder. Zou gewoon in %SystemRoot%\MEMORY.DMP moeten staan toch?

Specs

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Via Deze Computer > Eigenschappen > Geavanceerd > Opstart- en herstelinstellingen kun je instellen en zien waar de minidump opgeslagen wordt, of deze aanzetten.

Standaard is de directory (bij WinXP Pro in ieder geval) %SystemRoot%\Minidump

• bvk
  • Nu online

bvk

Topicstarter
Staat aan op "kernelgeheugendump maken" met bovengenoemde locatie voor opslag van de dump.

Ik denk dat ik hem bij de vorige keer per ongeluk verwijderd heb. Toen kom ik de dump nog niet lezen bij gebrek aan de debugtool.

Maar even afwachten tot Stalker weer crashed, al hoop ik dat van niet natuurlijk ;)

Edit: ijdele hoop, alleen nu geen BSOD meer, maar een programmacrash. Eens kijken of ik hier iets uit kan halen:

Product
xrengine.exe

Probleem
Werkt niet meer

Datum
9-11-2008 18:21

Status
Rapport verzenden

Probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis: APPCRASH
Naam van de toepassing: xrengine.exe
Versie van toepassing: 0.0.0.0