Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC blijft maar rebooten, xp-home

Pagina: 1
Acties:

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 18:14

iVibes

We Were Meant to Fly

Topicstarter
Gisteravond begon m'n virus software (nod32) meldingen te geven van ginfecteerde bestanden en heeft deze in quarantaine geplaatst.

Op dat moment echter liep mn pc volledig vast en moest ik hem rebooten.

Nu blijft de pc continu rebooten nadat het xp logo in beeld komt.. in de veilige modus gebeurt dit ook...

Originele xp cd erin gedaan en via de herstelconsole chkdsk /r gedraaid, en fixboot en fixmbr, maar het helpt allmaal niets...

Iemand een idee hoe ik hem toch kan herstellen zonder opnieuw te installeren??

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:02
Er zijn bepaalde rescue CD's te downloaden waar al een virusscanner op staat. Haal er eentje neer en boot je PC hiervan om je harde schijf te controleren op virussen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-11 08:50

CoolGamer

What is it? Dragons?

ivibes schreef op zondag 09 november 2008 @ 12:32:
Gisteravond begon m'n virus software (nod32) meldingen te geven van ginfecteerde bestanden en heeft deze in quarantaine geplaatst.

Op dat moment echter liep mn pc volledig vast en moest ik hem rebooten.

Nu blijft de pc continu rebooten nadat het xp logo in beeld komt.. in de veilige modus gebeurt dit ook...

Originele xp cd erin gedaan en via de herstelconsole chkdsk /r gedraaid, en fixboot en fixmbr, maar het helpt allmaal niets...

Iemand een idee hoe ik hem toch kan herstellen zonder opnieuw te installeren??
Ik denk dat je computer een blauw scherm geeft, maar gelijk herstart. Druk voor het Windows scherm verschijnt op F8 en kies voor "Automatische herstart uitschakelen ...". Dan krijg je een blauw scherm met een error.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Topicstarter
Op het blauwe scherm de melding:

"er is een probleem gevonden, windows is afgesloten om schade te voorkomen"
blabla...

Technische informatie:
stop: 0x0000007B (0xf78CA528, 0xC000000E, 0x00000000, 0x00000000)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En als je die stop error door Google heentrekt, kom je vast wel tegen dat een 0x07B voor een INACCESIBLE_BOOT_DEVICE staat :)

Advanced troubleshooting for "Stop 0x0000007B" errors in Windows XP

Waarschijnlijk zijn de controllerdrivers beschadigd of weg waardoor de HD nu niet meer als bootschijf aangesproken kan worden.

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 09-11-2008 13:15 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Topicstarter
Toen ik de virusmeldingen kreeg probeerde hij inderdaad bestanden weg te schrijven naar windows/system32/drivers...

Hij plaatste ze echter wel in quarantaine....

Maar nu de vraag, hoe los ik het op?

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10 18:50
hiren's boot CD, virusscannen, uitvogelen welke sys'jes / infjes je terug moet plaatsen (niet bij mij zijn :P ) en dat doen. dan zou het weer moeten werken.

alternatively, en dat raad ik je aan: data in veiligheid brengen met hirens/BartPE/knoppix/kubuntu-livecd/whatever en de hele zwik opnieuw installeren. je install is duidelijk niet echt jofel meer.

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Topicstarter
Kan ik via de herstelconsole niet teruggaan naar een eerder gemaakt herstelpunt? Toen alles nog vlekkeloos verliep... of heeft dat geen zin?

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:02
ivibes schreef op zondag 09 november 2008 @ 13:55:
Kan ik via de herstelconsole niet teruggaan naar een eerder gemaakt herstelpunt? Toen alles nog vlekkeloos verliep... of heeft dat geen zin?
Veel virussen proberen juist die herstelpunten te infecteren. Ik zou het met een boot CD proberen en anders je installatie als lost beschouwen en opnieuw beginnen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Topicstarter
Dat klinkt niet goed :-(

En als ik mn harde schijf er uit haal (windows schijf) en deze aan een andere pc hang om vervolgens een virusscan uit te voeren?

• LouisXV
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik denk dat er heel veel oorzaken voor dit probleem kunnen zijn. Ik heb hier een paar weken geleden ook last van gehad en werkelijk niets hielp.

Uiteindelijk is het toch gelukt dus misschien helpt dit ook jou:

Ik heb in mijn Bios ingesteld dat de PC niet moest herstarten bij een fout, maar stoppen. Je kan dan zien waarop hij blijft hangen (ik meen dat ik hem daarvoor wel in DOS modus moest starten).

Bij mij bleek een van de registerbestanden beschadigd te zijn. Ik heb toen een stappenplan kunnen vinden om via de herstelconsole eerst een backup van het register kunnen maken, en daarna vanaf een map Repair (standaard bij je Windows installatie) de default register bestanden kunnen terugzetten.

Daarna startte de PC weer normaal en was het mogelijk om uit de map Systeemherstel backup bestanden terug te zetten (hoop gedoe met rechten), waarna de systeemherstel functie de backup pas weet te vinden en je terug kunt gaan naar de laatste werkende backup.

De pagina over het terugzetten van de repair bestanden kan je hier vinden: How to recover from a corrupted registry that prevents Windows XP from starting

Edit: intussen wilde het wel prima lukken om via een Live CD (Ubuntu) op de HD te komen. Ik kreeg daar eerst een melding dat NTFS in gebruik was maar in de foutmelding ook gelijk de oplossing aangeboden. Via deze weg kun je ook zonder je PC te gaan verbouwen prima je bestanden overhevelen (als het alleen daar om gaat) en desnoods daarna ook een verse Windows terugzetten.

[ Voor 12% gewijzigd door LouisXV op 09-11-2008 14:50 ]

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-11 14:52
Toevallig Service Pack 3 geïnstalleerd? (Of hebben ze dat alweer verholpen?) Service Pack 3 veroorzaakte namelijk bij bepaalde typen processors dat de computer in een loop bleef hangen.

Een herstelpunt terugzetten zal dit verhelpen. Echter moet je natuurlijk wel zeker weten dat je computer niet is geïnfecteerd natuurlijk.

[ Voor 27% gewijzigd door Exception op 09-11-2008 14:51 . Reden: Meer info ]

• Perceptive
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Ik had hetzelfde vandaag met AVG. Zie ook:
\[XP/AVG] user32.dll per ongeluk verwijderd, wat nu?

• iVibes

iVibes

We Were Meant to Fly

Topicstarter
Opgelost!

Bedankt voor jullie reacties allemaal...

Aangezien het probleem bij mij niet bij AVG lag, ik gebruik NOD32, ben ik eigenwijs geweest.
Ik wilde absoluut geen nieuwe installatie doen om al mn instellingen, software, emailaccounts, emailberichten, etc.. te behouden..

Wat heb ik gedaan?

- Opnieuw met de originele XP cd de herstelconsole opgestart.
- chkdsk /p /r gedraaid
- fixboot gedraaid
- fixmbr gedraaid
- opnieuw opgestart weer met de originele xp cd
- wel gekozen voor nieuwe installatie
- daarna herkent de installatie een eerder geinstalleerde versie van XP en heb je de keuze om te repareren
- reparatie van cd gedraaid (plusminus 40 minuten)
- daarna startte hij weer goed op, direct een diepgaande virusscan gedaan.
- alle opgelost! en hij draaid weer als een trein en niets is verloren gegaan.

Moest daarna alleen een paar recente microsoft updates her-installeren.

Bedankt iedereen!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 23:44

Pathogen

Shoop Da Whoop

ivibes schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 13:40:
Opgelost!

Bedankt voor jullie reacties allemaal...

Aangezien het probleem bij mij niet bij AVG lag, ik gebruik NOD32, ben ik eigenwijs geweest.
Ik wilde absoluut geen nieuwe installatie doen om al mn instellingen, software, emailaccounts, emailberichten, etc.. te behouden..

Wat heb ik gedaan?

- Opnieuw met de originele XP cd de herstelconsole opgestart.
- chkdsk /p /r gedraaid
- fixboot gedraaid
- fixmbr gedraaid
- opnieuw opgestart weer met de originele xp cd
- wel gekozen voor nieuwe installatie
- daarna herkent de installatie een eerder geinstalleerde versie van XP en heb je de keuze om te repareren
- reparatie van cd gedraaid (plusminus 40 minuten)
- daarna startte hij weer goed op, direct een diepgaande virusscan gedaan.
- alle opgelost! en hij draaid weer als een trein en niets is verloren gegaan.

Moest daarna alleen een paar recente microsoft updates her-installeren.

Bedankt iedereen!
Zoals in het nieuwsbericht vermeld stond maakt NOD32 van dezelfde definitie updates gebruik, misschien dat dat iets verklaart :)

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:09

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

NOD32 maakt gebruik van dezelfde virusdatabase als AVG, vandaar dat daar ook hetzelfde probleem optreedt/optrad.

Maar mooi dat het gelukt is! Het is geloof ik ook de aanbevolen actie van AVG om een XP repair te doen...

/edit:
Spuit elf...

[ Voor 8% gewijzigd door Icephase op 11-11-2008 13:45 ]

Pagina: 1