Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:43

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Gisteren had ik al een probleem met mijn PC. Hij wou niet in 1x opstarten naar windows. Na een paar keer proberen kwam ik toch in windows en heb ik hem 's nachts gewoon weer uitgezet.

Nu vanochtend start ik mijn PC op, doet die het weer niet. Na een paar keer proberen, mijn overklok teruggezet. Helaas dat werkte niet. Toen veilige modus geprobeerd, dit lukte na een paar keer proberen. Dit was echter nadat ik alle onnodige kabels had verwijderd. Dus ik dacht dat het daaraan lag, waarna ik de computer weer opnieuw opstartte.

Vervolgens deed de computer het alsnog niet en wilde ik weer opstarten in veilige modus, echter kwam ik daar ook niet meer in. Na het een aantal keer geprobeerd te hebben en mijn PC zelfs underklokt te hebben, besloot ik hem even schoon te maken. Dit werkte uiteraard ook niet, waarna ik overging tot het vervangen van het geheugen. Ander geheugen gaf echter hetzelfde probleem.

Het vreemde is alleen, de PC reboot pas nadat alles van veilige modus is geladen of na het verschijnen van de loading bar van windows. (Dus dat die daadwerkelijk windows in wil).

Ik vroeg mij af of iemand dit probleem wellicht bekend voorkomt en of het een software of hardware probleem is. Eerst even mijn systeem:

Intel E4300
Asus P5B Deluxe
Asus Radeon X1950 Pro
2x 1GB Corsair XMS geheugen
1x Samsung spinpoint F1 1TB
1x Maxtor diamond 200GB
Coolermaster Igreen 530Watt voeding
SB audigy 1
Windows XP Pro SP3

Het geheugen is dus uitgesloten, videokaart lijkt mij ook aangezien die wel gewoon beeld geeft. CPU lijkt mij ook niet het probleem, daar ik wel gewoon in de bios kan. Temperaturen zijn ook normaal verder en de voltages (zoals in de bios aangegeven) ook.

Wat ik nu even ga proberen is mijn geluidskaart eruit halen en mijn 200GB HDD er even uit halen. Iemand anders verder nog tips, dit is namelijk niet hoe ik mijn zondagmiddag gepland had :P

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je iets verandert aan de hardware of niet?

anders lijkt het mij een software probleempje , toevallig de dag ervoor nieuwe software geïnstalleerd ?

anders even de windows xp cd erin en kijken of je met windows repair iets kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 12:07:
heb je iets verandert aan de hardware of niet?

anders lijkt het mij een software probleempje , toevallig de dag ervoor nieuwe software geïnstalleerd ?

anders even de windows xp cd erin en kijken of je met windows repair iets kan
Nee geen hardware veranderd. Nieuwe software ook niet geïnstalleerd naar mijn weten. En als dat wel het geval zou zijn, zou ik toch wel in veilige modus moeten kunnen.

Overigens net mijn geluidskaart eruit gehaald, maar daar ligt het ook niet aan.

Edit: De maxtor HDD is ook uitgesloten...

Edit2: Ben nu bezig met de windows CD. Maar hij gaat allemaal bestanden laden maar ik krijg niet de optie om windows te herstellen? Wel automatisch systeem herstel als ik op F2 druk, maar niet druk op R om windows te repareren. Kan me herinneren dat ik dit vroeger wel kreeg. Doe ik iets fout? Ik krijg nu alleen de optie om windows te installeren op mijn partitie.

Edit3: Via een andere CD toch in de repair console kunnen komen. Nu is die even een chkdsk aan het uitvoeren. Nog meer dingen die ik zou kunnen doen?

[ Voor 32% gewijzigd door Snippertje op 09-11-2008 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jensjens
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-08 22:46
Je kan (als je de spullen hebt) alle noodzakelijke hardware verwisselen met hardware die het wel doet. Ik denk alleen dat ie na die repair het wel weer doet. Waarschijnlijk heb je bad sectors op je HDD.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Chkdsk en hij boot! Melding dat het register is hersteld en dat het systeem is hersteld van een ernstige fout. Hoop dat die het blijft doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:56

Fiber

Beaches are for storming.

Als er wat belangrijks op staat toch maar even een back-upje maken! ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:57

Jiffy

God, you're ugly!

En wees voorzichtig met overklokken! Het wil nog wel eens voor rare problemen zorgen. Zorg dan ook dat je zeer uitgebreid en intensief test als je tóch de boel sneller laat draaien dan waar het voor bedoeld is. Dus niet: 'cpu 10% sneller, boot-ie... Ja! Klaar!'.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-07 22:36
het lijkt mij dat hij bsod's geef (blue screen of death) geeft aangezien hij melding maakt van een ernstige fout. Echter reboot windows automatisch standaard onmiddellijk bij een bsod zodat je de foutmelding niet kan lezen. Dit kan je uitschakelen door bij het booten f8 in te duwen en vervolgens de optie "automatisch herstarten na een kritieke fout uitschakelen" te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderstaande werkt in de meeste gevallen zie ook dit topic
quote: url
Het enige wat je hoeft te doen is user32.dll vervangen. Een goede versie kan gevonden worden in het mapje c:\windows\$NTuninstallKB925902$ dit is in de meeste gevallen de meest recente versie van deze dll.
Dit kan je doen door een windows xp cd erin te doen vervolgens te kiezen voor systeemherstel en vervolgens kom je in de dos omgeving en hierin kun je dan het bovengenoemde bestandje kopiëren naar c:\windows\system32. Als het goed is werkt je computer dan weer.

In dos taal moet je dan het volgende moeten tikken:

copy c:\windows\$NTuninstallKB925902$\user32.dll c:\windows\system32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Topicstarter
Jiffy schreef op maandag 10 november 2008 @ 07:55:
En wees voorzichtig met overklokken! Het wil nog wel eens voor rare problemen zorgen. Zorg dan ook dat je zeer uitgebreid en intensief test als je tóch de boel sneller laat draaien dan waar het voor bedoeld is. Dus niet: 'cpu 10% sneller, boot-ie... Ja! Klaar!'.
Ik heb al wat ervaring met overklokken verder hoor ;) Hij loopt ook al dik een jaar goed. Probleem waar ik nu tegen aan loop is dat mijn 2 geheugen reepjes het niet meer doen... :? Ze hebben 2.1V nodig, maar ik kan dat niet instellen omdat hij helemaal niet wil booten. Het maakt ook niet uit als ik een ander reepje erin doe, hem instel op 2.1V en dan reboot met de nieuwe reepjes.

Edit: en het is opgelost :)

Pagina: 1