Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vodafone Internet] Zyxel modem valt uit

Pagina: 1
Acties:

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik heb sinds afgelopen week Vodafone Vast Bellen & Internetten in gebruik.

Aanvankelijk ging alles goed, alles goed geinstalleerd.
Ik maak gebruik van het wireless modem en usb-stick.
Mijn vriendin gebruikt een wireless pc-card in haar laptop.

Nu het probleem:

Om de zoveel tijd valt het modem compleet uit. Er branden dan geen lampjes meer op het modem en er is geen internet of telefonie mogelijk. Alsof de stroom er ff vanaf gaat.
Gisteren ging het de hele dag goed, maar nu zojuist is het modem al 3 keer in een half uur uitgevallen.

Deze reset zich dan weer, lampjes gaan weer branden en alles werkt weer zoals het hoort.

Iemand een idee wat dit kan zijn of hoe op te lossen?
Merk modem: Zyxel

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Hmmmmmmm, lijkt wel of ie iets metzijn voeding heeft........
Je zou even kunnen kijken of het probleem in je firmware zit anders.........denk ik

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Elroyv schreef op zondag 09 november 2008 @ 11:36:
Hmmmmmmm, lijkt wel of ie iets metzijn voeding heeft........
Je zou even kunnen kijken of het probleem in je firmware zit anders.........denk ik
Firmware is de laatste die beschikbaar is.

Wat me nu wel opvalt; het gebeurt eigenlijk alleen wanneer mijn vriendin op haar laptop ook aan het internetten is. Dit is een wat oudere kaart die zij gebruikt van merk DataLink.

Kan die kaart een soort reset van het modem veroorzaken waardoor ie eerst uitvalt?

Tweede vraag; misschien het telefoonaansluitpunt zelf?
Ik heb een 8mb verbinding, maar krijg ruim 9, dus signaal is perfect.
Ik heb een appartement en alleen een wandcontactdoos. Heb dus geen ISRA in de meterkast o.i.d.

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• DarkHarmy
  • Laatst online: 16:37
Heel enkel komt het voor dat de DSL verbinding niet stabiel is ( klappert zoals ze dat noemen )
Ik weet niet hoever je van de HVD ( wijkcentrale ) af zit. ADSL 2+ rond 8 mbit kan ook problemen geven.
Je kan deze dan beter terug zetten op ADSL2.

Zyxel modems gaan zoals je omschrijft na een instabiele verbinding opnieuw de DSL naar ATM verbinding opzetten.
Een knik in de kruisdraad in de wijkcentrale komt ook maar weinig voor, maar niet onvermijdelijk.
Als je denkt echt geen instabiele Line Sync te hebben raad ik je toch aan contact op te nemen met Vodafone en het verhaal hier duidelijk uitleggen.

Mocht het niets helpen, stuur even een PM.
Als vodafone , telfort storings monteur kan ik wellicht wel wat meer onderzoeken dan een helpdesk.

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

Je aansluiting lijkt me niet het probleem eigenlijk......
Heb je alleen internet of ook telefonie?

Ik gok in dit geval op het kaartje van je vriendin......
Dat is opzich simpel te testen. Internet jij eens een half uur en kijk eens wat er gebeurt als zij na dat half uur ook hetnet op gaat. Valt is dan uit.........tsja dat lijkt het me duidelijk.

Die kaartjes koisten niks meer tegenwoordig. Kan je niet ergens 1 lenen om even te testen?
Mocht dit wel het euvel zijn het je tegenwoordig een wifi usb stick al bij de boodschappen cadeau....

• DarkHarmy
Wellicht zal dit wat helpen

Via configuratie via Telnet.
Pas op: je kunt zo je hele configuratie overhoop halen. Save die dus wel van te voren. Na een evt. reset naar fabrieksinstelling, hoef je dan niet alles weer opnieuw in te stellen.
Onderstaande werkt op ZyXEL P-2602... en uiteraard alleen als je bent aangesloten op een ADSL2+ centrale.

In een command-box met Telnet naar je modem: "Telnet 192.168.1.254"
Na inloggen het volgende commando typen: "wan adsl opencmd adsl2"
Je modem gaat dan opnieuw de ADSL-verbinding opzetten en intrainen als ADSL2.

Bovenstaande heb ik via internet:
Met dank aan diegene die deze hulp beschikbaar heeft gemaakt.

• DarkHarmy
Zoals je zegt je krijgt ruim 9 mbit.
In de status van het modem, staat daar ADSL2 + ( let op de plus)
Ik raad het je aan, je kan beter downscalen.
Stel em goed in, beter een 8 mbit goede verbinding, dan een onbetrouwbare 9 mbit verbinding.

• DarkHarmy
Even terugkomen op het eerste verhaal.
Wifi kaartjes zullen nooit, ik meen ook nooit, je router gaan resetten.
Overbelasting via wifi bestaat wel, komt niet voor in regelmatig verkeer.
Wifi router reset heeft niets met de draadloze Zyxel te maken, wellicht onderstaand wel:

Data verkeer over ADSL kan heel veel collisions maken.
Wat telfort-snelheid-meter of een datasnelheidverteller (leuk woor voor galgje) ook verteld.

Wat jij verteld over je verbinding. lijkt op een onstabiele lijn.
Je wil 20 mbit ADSL +, niet mogelijk ivm HVD nog niet geschikt.

• DarkHarmy
Al gebeld met 0900 9555 ?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Dat je modem herstart (dus uit gaat en weer aan) kan aan meerdere dingen liggen. Maar hoogst waarschijnlijk is het gewoon een defect in je modem. Gebruik je gewoon ter test 1 PC aangesloten met een kabel? Probeer dat eens, zonder wireless ingeschakeld als je dat hebt.

Dat je bij Vodafone iets meer snelheid geleverd krijgt dan je abonnement dat kan heel goed. Dat zegt niets over stabiel of instabiel, hoort gewoon zo. Bij een 8Mb krijg je een lijnsnelheid (als je lijn dat haalt) van 9000/1050 ofzo op ADSL2+ (waar leverbaar).

@Hameaux

Gebruik de edit knop voortaan gaarne, niet op jezelf reageren steeds.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
DarkHarmy schreef op zondag 09 november 2008 @ 12:26:
Even terugkomen op het eerste verhaal.
Wifi kaartjes zullen nooit, ik meen ook nooit, je router gaan resetten.
Ik geloof je op je woord hoor, maar vind het toch vreemd dat ik nu op mijn eigen pc al ruim een half uur normaal kan internetten...

Ik had zojuist mijn vriendin gevraagd of zij eens wilde internetten, willekeurige sites bezoeken...

Wederom na een paar minuten weer een reset...

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

freddyathlon schreef op zondag 09 november 2008 @ 13:45:
[...]

Ik geloof je op je woord hoor, maar vind het toch vreemd dat ik nu op mijn eigen pc al ruim een half uur normaal kan internetten...

Ik had zojuist mijn vriendin gevraagd of zij eens wilde internetten, willekeurige sites bezoeken...

Wederom na een paar minuten weer een reset...
Weet je in elk gevalwat je de deur ui tmoet doen......je vriendin of haar kaartje ;-)
Misschien doet die kaart wel eend request voor het e.o.a.naar je zyxel waardoor ie over de zeik gaat.

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Nu dacht ik er vanaf te zijn, en vanmorgen ging ie ook, terwijl alleen ik aan het internetten was, heel kort uit en weer aan.

Lijkt of de stroom er gewoon heel kort ff afgaat.
Alle lampjes uit en weer aan.

Als ik alleen de gewone telefoonstekker uit de contactdoos haal, dan blijft Power-lampje gewoon branden uiteraard.

Vodafone bellen en een ander modem eisen? Zeker ook met vast bellen is het niet fijn als het ding sporadisch uitvalt...

Verwijderd

freddyathlon schreef op maandag 10 november 2008 @ 13:19:
Nu dacht ik er vanaf te zijn, en vanmorgen ging ie ook, terwijl alleen ik aan het internetten was, heel kort uit en weer aan.

Lijkt of de stroom er gewoon heel kort ff afgaat.
Alle lampjes uit en weer aan.

Als ik alleen de gewone telefoonstekker uit de contactdoos haal, dan blijft Power-lampje gewoon branden uiteraard.

Vodafone bellen en een ander modem eisen? Zeker ook met vast bellen is het niet fijn als het ding sporadisch uitvalt...
Het lijkt er inderdaad op dat er iets met het modem aan de hand is.
Suur me als je dat wilt even een mailtje of DM, dan kijk ik wat we kunnen doen

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik heb een nieuw modem ontvangen van Vodafone.

Nu valt ook dit modem uit bij verbinding vanaf de laptop.
Lijkt me dan dat er met modem niets mis is, maar toch met de laptop.

Modem reset zich dus weer bij bezoeken van websites of aanmelden op MSN.

In de laptop van mijn vriendin zit een oudere wifi-kaart. (insteek)

Zou ik deze dan toch moeten vervangen? Nieuwe kaart kopen?
Nu ook is de modem alweer ruim 7 uur actief geweest, online dus stabiel.
Vriendin gaat ff internetten; hoppa alles weer down voor 1,5 minuut.

Volgens Vodafone kan een oudere kaart niet goed overweg met een nieuw soort modem. Dus waarschijnlijk moet ik het kaartje gewoon vervangen, maar wil toch ff hier wat rondvragen nog.

Modem valt dus uit en start weer opnieuw op.
Op mijn eigen pc waar een nieuwe wifi-usb-stick inzit heb ik de laatste 4 dagen geen problemen gehad met de verbinding...

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik heb het kaartje in de laptop vervangen.
Tot nu toe, dus sinds gisteravond, is het modem niet een keer uitgevallen.

MSN opgestart, Hyves geprobeerd, Youtube, modem blijft stabiel.

Volgens mij problem solved.

• DJ_Clean
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 17:58
Ik ken het probleem met Vodafone

Wat je moet doen is de helpdesk bellen en ze je lijn laten doormeten op je maximum snelheid en deze laten downscalen.

Persoonlijk heb ik daardoor slechtte ervaring met Vodafone en hun helpdesk ivm lange wachttijden, laten afdoen met dingen die ze 100 keer zeggen en die toch niet werken ondanks op 20 keer aandringen dat het al gebeurd is.

Je moet puur het geluk hebben dat je een begripsvolle medewerker krijgt of 1 met verstand van zaken.

Edit Note:

Het probleem met de modem is dat deze vereist naar de 20Mbit snelheid ook al kan de lijn deze niet leveren. Hierdoor kan bij dus in een loop blijven hangen tot hij erbij in de buurt komt.

Jammer genoeg heb ik na downscaling ook nog problemen met de modem af en toe. Maar stabieler dan voor downscaling.

Mijn mening over de modem is dus niet helemaal objectief meer. En het merk ook niet.

[ Voor 29% gewijzigd door DJ_Clean op 15-11-2008 21:37 ]

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik heb nu voor de 2e dag op rij geen enkel probleem met uitvallers meer gehad.

Dus het kaartje in de laptop was echt de oorzaak.

Dank voor alle reacties.

• Elroyv

Elroyv

Novell Rulezzzz

told ya so......... ;-)

Pagina: 1