Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HDMI, A/V, en jacks achterin Xbox 360 geven lading af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Xbox 360 die Ik met een hdmi - dvi kabel aan mn monitor heb hangen. Daarbij heb ik een opengekraakte a/v plug (zodat ze er allebei tegelijk in gaan) die met een tulp en een verloopstekker naar de line -in van mn computer gaat.

Als ik net heb gespeeld, de 360 is net uit en ik raak de de plugs aan, krijg ik een kleine opdonder. Ook als ik dan de jacks waar ze in gaan aanraak krijg ik kleine stroomstoten.

Dit is de hdmi kabel die ik gebruik, het protectionshield eromheen is deels van metaal. http://www.bol.com/imgbas.../FC/2/6/4/8/3/2648386.gif

Waar kan dit allemaal door komen? Is er gevaar voor mijn 360? Wat kan ik allemaal proberen om het te fixen? Ik heb de schroefjes van de DVI stekker niet in de monitor gedraait maar dat kan het toch niet zijn?

Ik hoop dat jullie wat weten.

Alvast bedankt

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Zit-ie in een geaard stoptcontact? Zo niet dan kan dat namelijk nog wel eens dit soort problemen geven. En dan kan het inderdaad 'gevaarlijk' zijn voor je Xbox.

Hetzelfde heb ik wel eens met m'n pc gehad, als ik tegelijk de ground van een jack-kabel die in de line-in van m'n (onboard) geluidskaart zat, en een echt aardpunt aanraakte, voelde ik een schok en uiteindelijk heeft m'n onboard geluidskaart daar best schade van ondervonden (opnames klonken daarna verneukt etc.)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Zit je kabelTV nog in je TV? Daar krijg ik ook oplazers van altijd.

De xbox heeft een niet-geaarde stekker en voeding, dat is een deel van het probleem.

Verwijderd

sebastius schreef op zondag 09 november 2008 @ 11:06:
Zit je kabelTV nog in je TV? Daar krijg ik ook oplazers van altijd.

De xbox heeft een niet-geaarde stekker en voeding, dat is een deel van het probleem.
Niet helemaal waar, dit geld alleen voor de nieuwere xboxen. Mijn Xbox 360 heeft nl. gewoon randaarde.

Even ter informatie- heeft je monitor randaarde?

@Tim427; http://www.chadledford.com/?p=50

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2008 11:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou eerlijk gezegd niet weten of mijn monitor randaarde heeft. Wat ik wel weet is dat er geen problemen zijn als ik die hdmi kabel niet ingeplugd heb. Maar als ik de hdmi en av kabel erin heb zitten dan staan ze beiden onder stroom.

@ tim427:
Ik heb een schroevendraaier gepakt, heb in die gleuf geduwd, een kwartslag gedraaid. Dit heb ik op een aantal plekken op die stekker gedaan totdat de hele protectionshield losliet. Toen heb ik er even een keertje duct tape omheen gedaan voor de stevigheid.

EDIT:

Ik heb ook een keer gehad dat de DVI jack van mn monitor lading af gaf. Dit was toen ik net een DVI stekker eruit haalde. Ik weet alleen niet meer of dit degene van mn PC of van mn 360 was. (deze wissel ik namelijk om.)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2008 12:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Tim:

Bij mij is het zo dat als de HDMI plug aangesloten is aan een beeldscherm, en de a/v plug aan een tv, er geen beeld komt via de a/v, alleen maar via de HDMI.

Heeft iemand nog suggesties voor mij? Kan het door mijn monitor/hdmi komen? En zo ja; hoe maak ik het?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2008 17:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mooi.

Jammer genoeg zit ik nog met mijn probleem. :/

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Je computer/xbox moeten geaard zijn wanneer ze van een dergelijke stekker zijn voorzien. Wanneer je dit doet zal het probleem weg gaan.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-10 00:42

tim427

Turbulence!

Ik denk ook dat het puur een aardings probleem is...

BTW zitten ze allemaal op het zelfde stroomblok? Of juist allemaal verschillende groepen?

• tim427

tim427

Turbulence!

Modbreak:Hou het ontopic, voor de aansluit-issues kan je een ander topic openen. Off-topic berichten verwijderd.

[ Voor 79% gewijzigd door naftebakje op 10-11-2008 11:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
En hoe aard ik ze? Is dit simpelweg inpluggen in een geaard stopcontact?

EDIT:
Volgens mij zijn ze allebei ingeplugd in een geaard stopcontact. Dezelfde stekkerdoos.

EDIT2:
Je hebt het over mijn computer die geaard moet zijn zie ik net. Wat heeft mn computer hier mee te maken? Hij doet het ook als de geluidstulpjes niet in mn computer zitten.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2008 23:02 ]

• tim427

tim427

Turbulence!

Geaard stopcontact? Is die ook echt geaard? Of is het alleen maar een stopcontact/verdeelblok met aarde klemetjes? Als die verdeelblok vervolgens in een NIET-geaard-stopcontact gaat dan is hij niet geaard...

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Die computer was een voorbeeld, welk hetzelfde effect kan geven.

Ik ken de xbox niet zo, maar heeft die een aparte voeding? Heb je een 230/12V adapter er bij?
Je zegt dat die toestellen op de zelfde blok zitten, dan moet je eens kijken of die verdeel stekker ook aarding heeft en om echt zeker te zijn, dat eens door meten.

Verwijderd

Topicstarter
De xbox heeft een aparte voeding ja. 175w. Ik zal zo eventjes kijken hoe het zit met mn stopcontacten enzo.

EDIT:

De uiteindelijke stopcontacten in mijn kamer hebben geen aarde. De stopcontacten aan de andere kant van de muur daarentegen (de badkamer) hebben wel aarde. Is dit makkelijk over te brengen naar mijn kamer? Ik heb ook even de stekkers gecheckt en de xbox heeft geen geaarde stekker. De monitor en computer hebben dit wel. Zou de oplossing zijn dat ik alleen mijn monitor in een geaard stopcontact moet doen? En waarom heeft mijn computer dit probleem trouwens niet als mijn beeldscherm daar aan hangt? Mijn computer is immers ook niet geaard.

PS: Xbox 360s hebben een floating point en geen echte ground geloof ik. Ik weet niet precies wat dit inhoudt.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2008 19:36 ]

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Op het werk hebben we laatst eens een laptop van dell gehad met wat ik denk een fout in de voeding was. Op de behuizing van de laptop stond zo maar even 115V. Wat volgens mij lag aan de foute dimensionering van de spoelen van de adapter. Dus dat kan een van de problemen zijn, de adapter van de xbox.

Ook kan je bij wijze van test eens je tv en dergelijke op een geaard stopcontact hangen, als hij het dan nog doet dan weet je dat het daar niet aan ligt en moet je verder zoeken. Is het probleem dan gedaan dan moet je een aarding ergens zien te halen.

Het is altijd beter van elk stopcontact te aarden, niet alleen voor dit probleem maar voor de algemene veiligheid. Of dat simpel mag van uit de badkamer weet ik niet, dat is namelijk een geval apart en durf ik zo geen uitspraak over te doen.

Floating point wil waarschijnlijk zeggen dat het een zwevende voeding heeft, dwz dat de volledige x-box galvanisch gescheiden is van het net.

Verwijderd

Topicstarter
Okee. Ik weet alleen dat de Xbox alleen onder stroom staat als de HDMI kabel ingeplugd zit. De HDMI kabel zit aan mijn monitor die niet geaard is. Misschien ligt het hier aan. Ik zal dat eens testen. Misschien doet hij dit niet bij mijn PC omdat daar het aardpunt anders is dan bij de xbox? Ik ga het even testen op een geaard stopcontact

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak deze post voor degenen die misschien ook ooit tegen dit soort problemen aan zullen lopen:

Het was inderdaad een aardingsprobleem. De Xbox hoeft/kan niet geaard te worden. De Samsung 226BW wel. Zowel mijn PC als monitor is niet geaard, en ik denk dat de reden dat er geen lading van de DVI kabel naar mn pc afkomt is, dat de PC met metaal in contact staat met de vloer. (Ik weet dit niet zeker. Ik weet vrij weinig van dit gedoe.)

Ik heb nu een verlengkabel voor mijn monitor, die loopt naar een geaard stopcontact, ik gebruik dit alleen als ik de monitor wil gebruiken voor de Xbox, het is even kloten maar dan heb je ook wel wat.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Overigens wil het soms helpen dat je de stekker omdraait in het stopcontact. Iets met fase en nul verhaal, geen idee hoe het precies zit.
Pagina: 1