Ik heb een TweakDSL verbinding en heb mijn Zyxel modem vervangen door een Draytek Vigor 2820.
Internetverbinding werkt prima, nu wil ik graag het VOip gedeelte werkend hebben.
Probleem is dat het modem veel meer configuratie mogelijkheden heeft dan het oude Zyxel modem.
Natuurlijk heb ik de nodige combinaties geprobeerd, helaas zonder succes.
Het nodige op internet gezocht, niet veel verder gekomen.Op GoT gezocht, wel topics over Tweakphone gevonden, zelfs in combinatie met Draytek modems. Helaas ook niet voldoende informatie om mijn Voip verbinding werkend te krijgen. De TweakDSL helpdesk support alleen de door Tweak geleverde modems.
Zijn er tweakers die VOip via Tweakphone gebruiken i.c.m. een Draytek modem?
Het modem vraagt de onderstaande gegevens:

Eigenlijk het enige waar ik zeker van ben is de SIP poort en het password
Domain / realm heb ik gevuld met 'sip.tweakphone.nl', lijkt me ook correct. Ik heb getest zonder en met proxy 'sip.tweakphone.nl'. Account Number/Name en Authentication ID gevuld met het door TweakDSL gegeven telefoonnummer.
Tot nu toe geen succes...
Heeft er iemand betere ervaring(en) of tips?
Internetverbinding werkt prima, nu wil ik graag het VOip gedeelte werkend hebben.
Probleem is dat het modem veel meer configuratie mogelijkheden heeft dan het oude Zyxel modem.
Natuurlijk heb ik de nodige combinaties geprobeerd, helaas zonder succes.
Het nodige op internet gezocht, niet veel verder gekomen.Op GoT gezocht, wel topics over Tweakphone gevonden, zelfs in combinatie met Draytek modems. Helaas ook niet voldoende informatie om mijn Voip verbinding werkend te krijgen. De TweakDSL helpdesk support alleen de door Tweak geleverde modems.
Zijn er tweakers die VOip via Tweakphone gebruiken i.c.m. een Draytek modem?
Het modem vraagt de onderstaande gegevens:

Eigenlijk het enige waar ik zeker van ben is de SIP poort en het password
Domain / realm heb ik gevuld met 'sip.tweakphone.nl', lijkt me ook correct. Ik heb getest zonder en met proxy 'sip.tweakphone.nl'. Account Number/Name en Authentication ID gevuld met het door TweakDSL gegeven telefoonnummer.
Tot nu toe geen succes...
Heeft er iemand betere ervaring(en) of tips?
If you don't succeed at first, redefine succes.