Het is inmiddels al weer 5 jaar geleden dat ik mijn huidige systeem samenstelde, nadat afgelopen maand mijn moederbord de geest gaf en ik een tijdje alleen met mijn laptop gewerkt heb, vind ik het tijd voor een nieuw systeem.
De samenstelling die deze gaat krijgen:
Behuizing: Antec Gamersgear Twelve hundred
Voeding: OCZ GameXStream 700w SLI
Moederbord: Asus P5Q
CPU: Intel E8400 core2duo
RAM: OCZ 8GB DDR2 in 4 reepjes van 2Gb, 1066MHz
Grafische kaart: XFX GeForce 9800GT met 512MB
HDD: twee Samsung SATA 1TB schijven in raid opstelling (mirroring)
Opticals: LG Blue reay speler en een LG Blue ray brander
Cardreader: TakeMS intern cardreadertje
Hieraan komen twee Samsung 26 inch TFT schermen (2693HM), teken tablet, en een draadloos toetsenbord en muis van logitech aan te hangen plus de overige hardware zoals de printer, scanner etc etc maar die laatste twee worden niet nieuw aangeschaft gezien mn huidige exemplaren nog prima hun werk doen.
Ik gebruik mijn PC vooral voor mijn werk (webdesign en het ontwerpen van folders e.d.) maar vind het natuurlijk leuk als er ook eens een spel mee gespeeld kan worden (en het dan ook soepel draait) en monteer zo nu en dan eens een filmpje.
Waarom spec ik mijn systeem zo uitgebreid? Ik ontwerp mn systeem om 3 jaar lang mee te gaan, en wil dan ook 3 jaar een systeem hebben waar goed mee te werken is.
Bij mijn laptop zat toen ik deze kocht Windows Vista Ultimate, na 6 weken was ik dusdanig gefrustreerd door fouten en traagheid dat ik deze heb gedowngrade naar Windows XP Pro, maar heb intussen veel verhalen gehoord dat sinds SP1 Vista erg verbeterd is.
Nu dus mijn vraag, kan ik beter kiezen voor Windows XP x64, of kan ik beter voor Windows Vista SP1 in 64 bit variant gaan?
De samenstelling die deze gaat krijgen:
Behuizing: Antec Gamersgear Twelve hundred
Voeding: OCZ GameXStream 700w SLI
Moederbord: Asus P5Q
CPU: Intel E8400 core2duo
RAM: OCZ 8GB DDR2 in 4 reepjes van 2Gb, 1066MHz
Grafische kaart: XFX GeForce 9800GT met 512MB
HDD: twee Samsung SATA 1TB schijven in raid opstelling (mirroring)
Opticals: LG Blue reay speler en een LG Blue ray brander
Cardreader: TakeMS intern cardreadertje
Hieraan komen twee Samsung 26 inch TFT schermen (2693HM), teken tablet, en een draadloos toetsenbord en muis van logitech aan te hangen plus de overige hardware zoals de printer, scanner etc etc maar die laatste twee worden niet nieuw aangeschaft gezien mn huidige exemplaren nog prima hun werk doen.
Ik gebruik mijn PC vooral voor mijn werk (webdesign en het ontwerpen van folders e.d.) maar vind het natuurlijk leuk als er ook eens een spel mee gespeeld kan worden (en het dan ook soepel draait) en monteer zo nu en dan eens een filmpje.
Waarom spec ik mijn systeem zo uitgebreid? Ik ontwerp mn systeem om 3 jaar lang mee te gaan, en wil dan ook 3 jaar een systeem hebben waar goed mee te werken is.
Bij mijn laptop zat toen ik deze kocht Windows Vista Ultimate, na 6 weken was ik dusdanig gefrustreerd door fouten en traagheid dat ik deze heb gedowngrade naar Windows XP Pro, maar heb intussen veel verhalen gehoord dat sinds SP1 Vista erg verbeterd is.
Nu dus mijn vraag, kan ik beter kiezen voor Windows XP x64, of kan ik beter voor Windows Vista SP1 in 64 bit variant gaan?