GeForce 9800GTX+ driver wil niet installeren

Pagina: 1
Acties:

• X-DJiNn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-05 05:08

X-DJiNn

Knooier !

Topicstarter
Goedendag mensen,

Bij mij het volgende probleem:

Videokaart drivers willen niet installeren op een schoon systeem.

Na het formateren van mijn schijf, en Vista 64-bit Ultimate te hebben geinstalleerd. Heb ik via Windows Update mijn driver gekregen van mijn videokaart. Het gaat om een Point of View GeForce 9800GTX+

Geen problemen tot nu toe, maar was dan ook schone installatie. Dus heb verder nog geen spellen ervoor gehad.

Daarna spel Crysis geinstalleerd, wil wel even zien wat het kaartje kan. Allemaal vierkantjes tussen het haarscherpe beeld door. Kan even niet op de naam komen hoe als dat heet. Dan weer wit dan weer rood. Dus alles op laag gezet. Weer geprobeerd met hetzelfde resultaat.

Dus ik ga op zoek naar andere drivers, Ik heb de laatste drivers van NVidia geprobeerd incl. de Beta.
Alles geformateerd, videodrivers als eerste proberen te installeren. De progressbar loopt tot halverwege en krijg dan de melding dat er geen wijzingen zijn aangebracht in het systeem. En dat ik het een andere keer maar weer moet proberen. 8)7

Toen weer geformateerd, NForce 570SLI drivers geinstalleerd, toen de videokaart drivers. Weer hetzelfde probleem. Weer geen wijzigingen aangebracht in het systeem.

De Omega drivers installeerd wel, maar vind ik niet weer in apparaatbeheer ??? :?
De Drivers vanaf de bijgeleverde CD doen hetzelfde als de drivers van NVidia website. Loopt halverwege klem, duurt een eeuwigheid en komt dan met de melding dat er geen wijzigingen zijn aangebracht.

Ik heb het volgende systeem:

AMD Athlon 64 X2 6000
Asus M2N-SLI deluxe met NForce 570 SLI chipset
6 Gb Crucial RAM
550 Watt voeding
Point of View Geforce 9800GTX+ 512mb GDDR3
Seagate Barracuda 7200 8Mb cache 200Gb (Documenten)
Samsung Sata-II 7200 16Mb cache 500Gb (Vista Ultimate 64-bit)

De enigste keer dat m'n driver zonder foutmelding werd geinstalleerd maar het naar mijn gevoel de basis drivers waren was via windows update.

Wie o wie zou mij kunnen helpen met mijn drivers installeren voor mijn videokaart.

SE5K-RWB @ 9100WP // 3x Marstek Venus E3.0 5,12kWh // Mikrotik RB5009UG+S+ // Mikrotik hEX E50UG // Mikrotik cAP ax // Mikrotik hAP ax2 // Home-Assistant

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Laat de drivers eens uitpakken naar: C:\NVIDIA\Win2k\178.xx\English (standaard installatie, en breek hem na het uitpakken af).
Ga vervolgens naar die map toe en knip het bestand: PhysX_8.09.04_SystemSoftware.exe er weg en plaats deze op je bureaublad. Start nu de setup.exe in bovengenoemde map, laat de driver installeren, reboot en installeer de PhysX driver vanaf je bureaublad.

Verder heten de wit/rood dingetjes die je bedoelt artifacts.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Als dat hierboven niet helpt, heeft het er wel wat van dat de videokaart kapot is.
Als je hier echter zeker van wilt zijn moet je hem in een ander systeem stoppen. :)

• X-DJiNn

X-DJiNn

Knooier !

Topicstarter
Geweldig voor mekaar. Drivers zijn nu wel geinstalleerd volgens jouw manier.

Eindelijk kan ik de drivers installeren, Ik had al lopen zoeken op GoT. Maar kon niets vinden hierover (of heb ik het over het hoofd gezien ?)
Had al op andere forums gekeken.

Artifacts idd. dat bedoelde ik. Kon er ff niet opkomen.

Maar waar ligt het probleem dan ? Zit het hem in de driver-install of ligt het aan mijn systeem ?

En die artifacts kwam dat door die windowsupdate-drivers ?

Bij voorbaat dank !!! _/-\o_

SE5K-RWB @ 9100WP // 3x Marstek Venus E3.0 5,12kWh // Mikrotik RB5009UG+S+ // Mikrotik hEX E50UG // Mikrotik cAP ax // Mikrotik hAP ax2 // Home-Assistant

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

In dit geval ligt het aan Vista, die met de PhysX driver zit te kutten.

De artifacts komen puur door de andere aansturing van de standaard Windows driver die niet alle unified shaders en cores kan benutten en dan krijg je rekenfouten.

Verwijderd

Niet dat ik je bang wil maken, maar ik had precies hetzelfde probleem met mijn 8800 Ultra van BFG. Allerlei rare rode gevallen verschenen in het beeld zodra er wat meer rekenkracht van de kaart vereist werd. Bijv spellen, sites met veel plaatjes enzo. Meerdere keren Vista opnieuw geinstalleerd zodat ik met een verse installatie de drivers kon installeren. Maar niets van dit alles hielp, de drivers werden niet geinstalleerd omdat de kaart niet goed herkent werd. Achteraf bleek dat mn videokaart gewoon kapot was. Inmiddels is die ook weer RMA geweest en heb nu een nieuwe.

Laten we hopen voor jou dat jouw videokaart niet naar kapot is.

• X-DJiNn

X-DJiNn

Knooier !

Topicstarter
Ik heb trouwens nog steeds dat probleem bij crysis met die artifacts.

bij F.E.A.R., FarCry, FarCry 2 op hoogste resolutie en eigenschappen geen last.

Zou crysis problemen hebben met mijn 64 bit OS ?

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Test hem eens met een linux distro live cd, verlaag je AA-niveau eens in Crysis.

Eventueel in een andere computer testen kan uitsluiten of je kaart defect is (doorgebrand geheugen) of dat Crysis gewoon een k**spel is.

• X-DJiNn

X-DJiNn

Knooier !

Topicstarter
AntiAliasing helemaal uit gehad en voluit.

Mocht niet baten. Het valt me op dat het heel erg is bij vuur, lucht en water het bos valt mee. Vuur is een bewegende plank made out of pixels.

Ik hou het erop dat het gewoon een k**spel is, maar zodra ik de kans krijg hem ergens anders te testen dan grijp ik die kans. Misschien heeft crysis toch teveel problemen met 64 bit.

En een linux Distro live CD ? Mag ik vragen waar ik me daarbij voor mag stellen ?

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

X-DJiNn schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 00:08:
En een linux Distro live CD ? Mag ik vragen waar ik me daarbij voor mag stellen ?
Een linux distributie, en dan een live cd, dus gewoon een cd die je download en zonder te installeren toch in de gedownloade linux distributie kan booten en kan debuggen/testen etc.

Pagina: 1