keuze tussen fujitsu of acer ?

Pagina: 1
Acties:
  • 807 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279918

Topicstarter
Beginnende laptop voor mijn dochter....prijs is gelijk , keuze uit 2 verschillende .....mijn vraag naar jullie als experts is ; wat is de beste keus ?

Fujitsu Siemens Amilo LI 2735
intel core 2 duo T 2390
3072 Mb DDR2
250 Gb sata HDD
15,4 "
dvd-writer dubbellaags
Intel Graphics accelator x 3100
358 Mb hypermemory
Vista home basic

Acer Aspire 7720G
intel core 2 duo T5800
2048 Mb 2,0 Ghz
250 Gb
17 "
DVD/R/RW, cardreader
Glan, Wlan, Dvi S-video, Firewire
Nvideau Geforce 8600 GT 512 Mb
Vista Premium

Wie-wie wil mij hierbij helpen :? ....ik ben absoluut geen expert maar wil 't beste halen uit onze zuurverdiende euries voor dochterlief en hoop dat ik hier aan 't juiste adres ben. _/-\o_ Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Wat gaat ze ermee doen? Staat die thuis, moet die mee naar school?
Gaat ze erop gamen of niet? Films kijken? Resolutie van beide laptops?

De Acer is beter qua hardwarespecs, maar is 'n grote en logge 17" laptop.
Tevens staat Acer nou niet echt bekend om z'n goede kwaliteit van laptops...

Helaas zijn zulke topicjes ook niet meer allowed hier in CSL, dus succes ermee!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat zijn je criteria om de kwaliteit van een laptop te toetsen?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-06 20:16
als ze em mobiel nodig heeft, is de fujitsu de beste oplossing, 17'' is nogal zwaar/lomp om mee te lopen. staat ie altijd op der bureau, dan kan die acer ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:57

timovd

Voorsprong door techniek

Beide laptops zijn erg brak qua degelijkheid. Als je ze er veel mee moet slepen, zou ik een andere keuze maken.

Edit: kijk dan niet alleen naar de betere merken, maar ook naar de betere modellen. Er zijn nl. zat "grote" merken die budgetmodellen aanbieden, die de zelfde kwaliteit hebben als genoemde modellen. Maar aangezien de laptop voor thuis wordt gebruikt valt dit buiten beschouwing.

[ Voor 55% gewijzigd door timovd op 08-11-2008 19:28 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Geef dan nog enigzins advies in de vorm van laptops in dezelfde prijsklasse die jij zou aanraden...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thanks voor snelle reakties en sorry als ik nu al gelijk regels overtreed, das echt niet de bedoeling :D

Laptop is vooral voor thuisgebruik voor m'n jonge tienerdochter en geen specifieke bedoelingen, vooral draadloos internetten, wat schoolgedoe en qua games niks hoogstaands wat ik ook niet op mijn laptop kan...Ik heb zelf een fujitsu siemens M1425 sinds 2005 en ben daar goed tevreden mee...vond de Acer nogal plomp uitzien maar volgens >:) was-ie voor die prijs echt TOP vooral door de grafische kaart , maar dat betekent voor mij nogal weinig omdat ik niet precies weet wat 't allemaal inhoud hahaha gaat lekker he....beetje pc-blonT....daarom kom ik ook naar jullie O-)

Dit zijn trouwens de enigste gegevens die ik van deze laptops heb gekregen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 279918 op 08-11-2008 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaajeetee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:08
Ik zou sowieso niet voor de Acer gaan. Heb hele slechte ervaring met Acer. Mijn eerste laptop (Acer) was binnen een jaar stuk, dus nog garantie. Duurde 3/4 maand voordat ik 'm terug had.
Later ging 'ie nog een keer stuk, zelfde probleem, geen garantie dit keer. Aangezien ik 'm voor school nodig had, hebben we 'm maar laten maken. Dit keer duurde het toch wel een half jaar.

Daarna nooit weer teruggezien, Acer was 'm kwijtgeraakt. Kreeg 2x een nieuw type Acer toegestuurd, maar beide hadden hetzelfde probleem (pc in slaapstand = niet meer op te starten). Daarna mocht ik op hun kosten een laptop uitzoeken.
Laatste is dan ook het enige goede wat ik met Acer heb beleefd, voor de rest stinkt het heel erg.
Voor mij in ieder geval nooit weer iets van Acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-06 12:12
Lees hier een aantal reacties waarin Acer word bestempeld als slecht.
Heb zelf een Acer, na eerst een HP te hebben gehad.
Acer voldoet prima! Mankeert niks aan.

Bij de oude serie van Acer wou het schanier nog wel eens inscheuren. Bij de Gemstone serie is dat al stukken beter!(Waar o.a die 7720 onder valt).

Mijn vader heeft ook een Acer, en ook daar is niks mee! (overigens geen Gemstone).
Beide laptops staan meerdere uren per dag aan, en worden redelijk intensief gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Als het om laptops gaat, heb ik tot nu toe nog het meeste vertrouwen in de merken HP, Lenovo (Thinkpad) en Toshiba. Misschien een optie hier binnen is de HP Pavilion dv5-1150ed.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Okeee, denk dat er altijd voorstanders van bepaalde merken zijn en bij elk merk zullen er goede en slechte ervaringen zijn maar de vraag is eigenlijk welk van DEZE beide laptop is de beste keus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als ik deze 2 laptops uit de topicstart vergelijk geeft die Acer het meeste waar voor zijn geld. Betere processor, een paar klassen betere videokaart, een iets duurdere Vista en een groter scherm. Alleen 1GB minder werkgeheugen dan de Fujitsu, maar dat is later eenvoudig te upgraden (momenteel heb je een staafje van 2GB voor een euro of 30), in tegenstelling tot de processor en al helemaal de videokaart.

Moet inderdaad toegeven, de Acers van vroeger waren wat gammel, maar die van mij heb ik dagelijks mee naar school gesleept op de fiets, in de trein etc. en na 2 jaar deed die het nog steeds perfect. Nu weet ik niet hoe dat met de huidige Acers is maar aangezien ze het ontwerp veranderd hebben zal er ook wel iets aan gedaan zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door spone op 08-11-2008 19:47 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:00
Ik was laatst bij de Mediamarkt daar hadden ze een keurig nette Lenovo 15.4" voor € 399,--

Ik weet alleen de specs niet precies meer maar ik dacht een Core Duo T2390 met een 160 GB HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:18
Aan een laptop kan altijd wat stuk gaan. Ik tot nu 3 acer gehad en ze bevallen prima. Echter met garantie had ik met de eerst laptop een slechte ervaring. Die laptop is 3 keer weg geweest voor garantie. De reden dat hij voor de eerste keer voor garantie ging was brightpixels in het midden van het scherm. Dat is toen netjes en snel opgelost.

2 jaar later vond ik hem iets te heet worden en begon een schanier te scheuren. Hij is toen weg geweest en van dat ben ik behoorlijk van geschrokken. Ze hadden van alles uitgevoerd op de laptop waar ik niet omvroeg(koeler en de schanieren waren alleen aangemeld en de rest was 100% okay).

Het volgende was na die rma mis:
-Moederbord is vervangen. Was volgens hun stuk
-Behuizing gemolt rond om het toetsenbord
-Touchpad gemolt. Er zat veel ruimte op de knoppen.
-Beide geheugen modules vervangen door tragere modules. Was volgens hun ook stuk
-Overal misten schroefjes. Laptop was niet fatzoenlijk afgewerkt.

Ik pikte het niet en heb een fax gestuurd naar Acer. Telefonisch wouden ze niet op mijn klachten in gaan bij de servicedesk. Bij de 3de rma (rma om een rma te fixen :) ) is alles goed afwerkt en zag de behuizing weer top uit. Ze hadden de schroeven aangevult en snellere geheugen modules ingegooit.

Bij de laatste twee acer laptops heb ik tot nu geen rma nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Anoniem: 279918 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 19:39:
Okeee, denk dat er altijd voorstanders van bepaalde merken zijn en bij elk merk zullen er goede en slechte ervaringen zijn maar de vraag is eigenlijk welk van DEZE beide laptop is de beste keus ?
Qua specs zou ik de Acer nemen, tenminste als er een nieuwe lichting van de Nvidia GPU geplaatst zijn (de kans is in ieder geval klein dat er nog een oude lichting in zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Lenovo, HP, Dell etc zijn wel degelijke dingen.

Acer en Packard Bell enzo gaat erg snel kapot.

Qua specs zou ik voor de Acer gaan, qua degelijkheid zou ik de Fujitsu kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:18
ThinkPadd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 20:00:
Lenovo, HP, Dell etc zijn wel degelijke dingen.

Acer en Packard Bell enzo gaat erg snel kapot.

Qua specs zou ik voor de Acer gaan, qua degelijkheid zou ik de Fujitsu kiezen.
Ligt eraan uit welke serie je heb. Want als je een HP Pavilion laptop neemt is die natuurlijk niet zo sterk als een HP uit de business serie. Bij Acer hebben ze voor de business klanten de travelmate serie. De laatste generatie van de travelmate heeft zelfs een Mg-Al behuizing wat licht en sterker is. De meeste Acer laptops die verkocht worden zijn trouwens uit de aspire serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
megatronics schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 19:29:
Als het om laptops gaat, heb ik tot nu toe nog het meeste vertrouwen in de merken HP, Lenovo (Thinkpad) en Toshiba. Misschien een optie hier binnen is de HP Pavilion dv5-1150ed.
Oke,hier is deze bovenstaande HP nu in de aanbieding voor 649 das 50 euries meer als de andere 2......is dat 't waard? (ziet er in elk geval stukken mooier uit als de ACER O+ )

Intel Core 2 duo T7350
320 Gb HDD
3 Gb ram
bussnelheid 1066 MHZ/ Cache 3Mb
Nvidia Geforce 9200 M gs 256 mb
DVD +/- rw DL
15,4 "
1280x800 pix
Vista premium
5in 1 cardreader
Wireless Lan HDMI Firewire
2 GHZ 5400 RPM

zijn alle gegevens die erbij stonden :P
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269392

Absoluut is het dat waard, mijns inziens tenminste! Ik ben zelf als het om laptops gaat een fan van HP en Asus, vooral wegens het solide en strakke design met degelijk materialen. Daarnaast is die HP qua specs ook gewoon een paar klassen beter dan de Acer en de Fujitsu, beiden toch geen A-merken als je het mij vraagt.

Die HP is een laptop die door z'n specs én door z'n stevige constructie nog jaren plezier in het vooruitzicht stelt!

En 649 is sowieso een hele goede aanbieding..

Succes!

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 269392 op 08-11-2008 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Anoniem: 279918 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 21:45:
[...]

Oke,hier is deze bovenstaande HP nu in de aanbieding voor 649 das 50 euries meer als de andere 2......is dat 't waard? (ziet er in elk geval stukken mooier uit als de ACER O+ )

Intel Core 2 duo T7350
320 Gb HDD
3 Gb ram
bussnelheid 1066 MHZ/ Cache 3Mb
Nvidia Geforce 9200 M gs 256 mb
DVD +/- rw DL
15,4 "
1280x800 pix
Vista premium
5in 1 cardreader
Wireless Lan HDMI Firewire
2 GHZ 5400 RPM

zijn alle gegevens die erbij stonden :P
:P
Als ik die gegevens op de HP site check, lijkt het mij dat ze het hier over de dv5-1130ed hebben want die heeft 3 GB geheugen. Het verschil met de dv5-1150ed is 1 Gb extra RAM en bluetooth. Maar als je geen bluetooth nodig hebt en blijft werken met een 32 bits OS (wat standaard meegeleverd wordt) zou ik de dv5-1130ed nemen (die extra 1 GB komt dan bij je videogeheugen). Voor die prijs geen gek apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:37
Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.

Lees eens [NBBG] CSL Notebook Best Buy Guide - september 2008 en vooral ook CSL Notebook Buy Guide. Daarmee kun je met gemak een goede laptop uitzoeken. Deze 2 zijn wel zo verschillend dat ik hier niet eens een keuze als lezer van het topic zou willen maken. Ik zou ze beide niet nemen nl.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.