Toon posts:

Mac Mini - Random reboot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier thuis een Mac Mini Core Duo op Leopard.

Sinds enkele dagen begint hij op verschillende momenten gewoon uit te vallen.

Zonder enige waarschuwing / foutmelding.

Heropstarten heeft ook geen zin, want dat lukt ook niet :S Enige wat ik dan kan doen is 5 min wachten...

In de console vindt ik ook niet direct iets terug.

Iemand hiermee ervaring?

Ps. Ik heb een temperatuur monitor erop geinstalleerd en de temperatuur lijkt mij normaal (55*)

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07-2025
Controleer je RAM-geheugen eens :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik dit best controleren?

Verwijderd

heb je al PRAM/NVRAM reset gedaan? (Edit: let op dat je qua handleiding de juiste versie hebt, die van Intel en PPC verschillen, ik heb mijn mini ook eens bijna onklaar gemaakt door de verkeerde te volgen)
Edit: je kunt je geheugen controleren met een hardware test, vanaf de leopard dvd opstarten en dan kiezen voor hardware test. Of lukte opnieuw opstarten nou helemaal niet eens?
Edit2: wat ik weleens had, was dat de voedingskabel er niet helemaal goed inzat, waardoor de mini ook ineens uitviel. Ik heb me rotgezocht en van alles geprobeerd, maar uiteindelijk bleek het dus de loszittende voedingskabel te zijn }:O (die komt gemakkelijk los als je af en toe bij de usb-poorten aan de achterkant iets moet prutsen en het machientje steeds iets verschuift of optilt) Kabel zit nu vast met gafford tape B)

[ Voor 133% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2008 16:19 ]