Toon posts:

[Devolo stopcontact] Zit ineens bij de buren ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een devolo homeplug stopcontact verbinding.
Dit heb ik sinds 3 maanden en werkt prima.
Sinds kort is me internet heel traag.. nu ben ik ff op zoektocht geweest.

Ik tik zojuist de gateway in waar hij een adres van krijgt..
En ineens zie ik een speedtouch pagina terwijl ik een linksys router heb.
Ik verder kijken, zie ik ineens allemaal dingen staan waarvan ik denk huh??

Wat blijkt nou.. volgens mij zit hij bij de buren op hun router verbonden.
Want ik krijg mijn linksys router niet meer te pakken.

Via wireless krijg ik me router wel te pakken gewoon en werkt alles prima.
Maar via de devolo die beneden op de linksys geknoopt zit, en dan op zolder via een devolo naar mijn pc gaat, zit ik dus via een hele andere router.

Hoe ken dit in godsnaam?
Ik heb dit nog nooit gezien eigenlijk.

Is hij in de war ofzo dat hij een andere verbinding pakt bij de buren ofzo?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Kan prima, als beide homeplug dingen op dezelfde fase zitten (en dat hoeft niet beperkt te zijn tot 1 woning) en ze onbeveiligd zijn kun je gewoon bij anderen op het netwerk.

Kwestie van goed instellen.

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-02 14:37
Ik heb geen ervaring met netwerken via stopcontact, maar er zal toch wel een mogelijkheid in zitten om het geheel te kunnen beveiligen? Met een lastige WPA2 code zit hij niet zo makkelijk meer op de router van je buren.

één is geen, twee is één

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Gewoon gebruik maken van de Devolo encryptiesleutel optie en alles is weer goed.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb het ook een aantal keren gehad. De buren hadden een inbelverbinding via ADSL van Planet. Dus mijn klant heeft constant toen verbinding gemaakt via de buren want ze wisten niet wat het was. Dat zal wel een dure rekening zijn geworden. Gewoon homenetwerkkey veranderen en dan heb je nooit meer problemen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
Edgarz schreef op zondag 09 november 2008 @ 11:47:
Gewoon gebruik maken van de Devolo encryptiesleutel optie en alles is weer goed.
hoe stel je dat in dan??
want die devolo ken je niet echt benaderen zeg maar.

• Geomaris
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-02 11:07
hoe stel je dat in dan??
want die devolo ken je niet echt benaderen zeg maar.
Devolo levert er wel software e.d. bij. Naast het inbrengen van de sleutels kun je daarmee ook de verbindingssterkte meten. Kijk eens een de gebruiksaanwijzing...

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-02 21:12
Je moet een programma met de naam: Devolo dLAN Configuration Wizard gebruiken, dat wijst zichzelf wel.

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10-2025

Goner

What can I do you for ?

Als je die versleuteling inschakelt, praten je eigen Devolo onderdelen dan nog wel met je eigen LAN/WLAN ?

Ik wil nl. m'n bestaande netwerk uitbreiden met Devolo plugs voor moeilijk bereikbare plekken, maar vraag me af wat die versleuteling doet .. of is dat alleen voor verkeer over het stroom-net ??

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Devolo gebruiker een 128 of 256 DES versleuteling.
Alleen de adapters die hiermee geconfigureerd zijn kunnen elkaar zien.
Werk er onderhand al 4 jaar mee, alle buren zijn ermee voorzien maar we hebben geen last van elkaar :)

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Goner schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 13:53:
Als je die versleuteling inschakelt, praten je eigen Devolo onderdelen dan nog wel met je eigen LAN/WLAN ?

Ik wil nl. m'n bestaande netwerk uitbreiden met Devolo plugs voor moeilijk bereikbare plekken, maar vraag me af wat die versleuteling doet .. of is dat alleen voor verkeer over het stroom-net ??
Je moet toch ergens een devolo voorzien van een kabel naar je eigen netwerk, de "uplink". Anders kan je helemaal niet op je eigen netwerk, encryptie is puur voor contact tussen de kastjes...

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10-2025

Goner

What can I do you for ?

Thijmen schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 15:20:
Je moet toch ergens een devolo voorzien van een kabel naar je eigen netwerk, de "uplink".
Uiteraard.
Anders kan je helemaal niet op je eigen netwerk, encryptie is puur voor contact tussen de kastjes...
Dat bedoel ik, maar is dus inderdaad voor verkeer tussen de kastjes, niet met de rest van het (W)LAN. Dus om te voorkomen dat de evt. kastjes van buren via de homeplug je router 'zien'.

Heb m'n dLAN 200 AVplus starter kit net opgepikt bij Dynabyte en het werkt echt uit de kunst!
Inpluggen en gaan ... informer zegt 'upstream rate : 121 Mbps' en 'downstream rate : 98 Mbps'.

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-02 07:50
Goner schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 22:49:
[...]

Uiteraard.

[...]

Dat bedoel ik, maar is dus inderdaad voor verkeer tussen de kastjes, niet met de rest van het (W)LAN. Dus om te voorkomen dat de evt. kastjes van buren via de homeplug je router 'zien'.

Heb m'n dLAN 200 AVplus starter kit net opgepikt bij Dynabyte en het werkt echt uit de kunst!
Inpluggen en gaan ... informer zegt 'upstream rate : 121 Mbps' en 'downstream rate : 98 Mbps'.
Ik heb hem ook deze ochtend erop gehangen... Bij mij werkt het ook als een speer... wachtwoordje erop geknald en eindelijk verlost van die brakke wireless..

snelheid bij mij:
'upstream rate : 125 Mbps'
'downstream rate : 144 Mbps'
Maar ik vraag me af af dat echt zo is... lijkt me nogal veel?

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-02 07:50
Als je de dLAN 200 AVplus zou gebruiken icm een megabit netwerk, zou de dLAN 200 AVplus dan sneller zijn dan op een 100Mbit netwerk?
Pagina: 1