Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

misschien wil ik teveel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik zal het verhaal proberen kort te houden al is dat niet mijn sterkste kant.
ik heb een keukenmontage bedrijfje en ik ontwerp in mijn vrije tijd meubelen, en nu heb ik een klant die een meubel wil wat past bij zijn vrouw haar
woning inrichting maar ook bij hem. hij is een gamer en heeft een ps3 een wii en een xbox (beetje veel van het goede maar goed ieder z`n ding), hij wil dat het een echte mannen meubel word maar het mag niet te hooglans en modern.
dus mijn idee is (en is al bijna af) 2 zwevende planken van sloophout oud white wash kleur, die planken zijn ieder 10 cm dik zodat er genoeg ruimte is voor alle draden.
de onderste plank daar komen de 3 spelcomputers op, ze kunnen alle 3 recht op staan dus dat wil ik dan ook :)
alles word van sloophout behalve de plaat waar de spelcomputers op komen.
dit is een plexiglas plaat die zwart glanzend is maar als er licht onder de plaat aangaat word de plaat wit.
ik heb hier blauwe led verlichting onder gemaakt zodat als het licht aan gaat onder de spelcomputer deze verlicht word zoals je bumper verlicht word als er iemand met xenon verlichting achter je rijdt. tot zover lukt dit aan de onderkant van de plaat komt het logo van de computer zoals het logo van de wii en deze komt te voorschijn als de verlichting aan gaat ( ziet er heel strak uit:) MAAR ik wil weer iets waar ik niet uit kom, ik zou graag willen dat als de spel computer aangezet word het paneel onder de computer aan gaat ??

is dit mogelijk of ga ik hier te ver met mijn fantasie?

ook heb ik aan de zijkant van de meubel usb poorten gemaakt en daar onder het logo van usb gebrandmerkt in het hout zoals dat op vracht kisten werd gedaan. maar onder de poorten wil ik een led lampje maken die aangaat als ze werken of aanstaan ?? weet niet hoe dit werkt? het zijn 3 poortn voor iedere spel computer 1.

het moet een blauw ledje worden alleen het ledje wat zo klein mogelijk moet zijn zodat ik maar een klein gaatje hoef te maken.

hopelijk hebben jullie ideeen ben benieuwd.
oh en mijn excusses het is toch een flink verhaal geworden

Verwijderd

Kun je niks met een master/slave contactdoos? Zo'n ding dat als een hoofdverbruiker aangezet wordt de rest van de wcd's ook worden ingeschakeld. Moet simpel te modden zijn om juist iets uit te schakelen als de hoofdverbruiker aangezet wordt.

Voor je USB weet ik niks. Volgens mij staat er altijd 5V op de USB zodra de computer aanstaat. Op zich kun je daar wel een ledje aan hangen maar dat heeft niks met het gebruik van de poort te maken.

Verwijderd

Topicstarter
is zo een contact doos gewoon te kopen in de winkel?

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb inderdaad zo een stekkerdoos gevonden nooit gedacht dat de oplossing zo makkelijk zou zijn.
nou nog de ledjes zijn die los te koop en waar kan ik die op aansluiten?
zat te denken dat als de spel computer aangaat ook dat lampje aangaat maar hoe kan ik zo een klein ledje op 220 aansluiten?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Trafotje eraan die 5v ofzo van maakt, weerstandje en klaar.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:28

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Als je een beetje rond kijkt kan je volop LED verlichting vinden. Er zijn ook van die 30cm strips die je in meubels kunt verwerken. Het meeste kant-en-klare werkt op 12 volt en zou je simpel af zijn met een 12v voedinkje.

Als de voeding op de USB poort meeschakelt met het aanzetten zou je ook een zgn. solid state relais kunnen gebruiken om 220v te schakelen.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• dbeijer85
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-06 16:22

dbeijer85

Super fast charger

Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 17:36:
nou ik heb inderdaad zo een stekkerdoos gevonden nooit gedacht dat de oplossing zo makkelijk zou zijn.
nou nog de ledjes zijn die los te koop en waar kan ik die op aansluiten?
zat te denken dat als de spel computer aangaat ook dat lampje aangaat maar hoe kan ik zo een klein ledje op 220 aansluiten?
De snelste en goedkoopste manier die ik daarvoor onlangs ergens heb toegepast is een oude telefoonlader (de meeste mensen hebben er daar wel 1 of 2 van liggen) openslopen (of zo in een stopcontact als je die tot je beschikking hebt) en de laatste x Volt die je kwijt moet raken met een weerstandje dissiperen. Die x is enigzins afhankelijk van het merk van de lader, omdat daar nog wel een paar tiende volt verschil in kan zitten.

Assumption is the mother of all fuck-ups.

Pagina: 1