Western Digital Caviar SE16 werkt niet in externe behui

Pagina: 1
Acties:

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-01 15:23
Hey Tweakers,

de titel zegt het eigenlijk al, ik heb gisteren een externe SATA behuizing gekocht voor mijn interne SATA schijf. Ik veronderstelde dat ik deze schijf er gewoon in zou kunnen stoppen en dat lukte ook wel, datakabel en stroomkabel zitten er correct op. Echter als ik de harde schijf op de USB poort aansluit en op de externe voeding detecteert Windows wel een USB device en in apparaatbeheer als harde schijf maar hij verschijnt niet in Deze Computer! Mijn vraag is dus of de externe behuizing eventueel kapot is of dat ik hem toch fout geinstalleerd heb. Moet ik mss iets met de jumper settings doen? Daar had ik naar gezocht op de site van WD zelf maar daar kon ik niets eenduidig over vinden.

Wat extra informatie:
Harde schijf model en modelnummer: Western Digital Caviar SE16 WD5000AAKS
Productpagina: [url=Hier]http://wdc.custhelp.com/cgi-bin/wdc.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=1409&p_created=#jumper[/url]
Externe behuizing merk en model: Sweex External 3.5" SATA Storage solution USB 2.0

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:26

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Als je in WIndows schijfbeheer kijkt zie je hem waarschijnlijk als nog niet ingedeelde schijf staan. Partitie erop maken en formatteren, en dan pas verscijnt hij in 'deze computer'.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 08:34

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Mogelijk moet je de schijf nog initialiseren. Controleer eens of de disk wel verschijnt in Disk Management van Windows.

Je vertelt er niet bij welke Windows je draait maar voor XP en Vista is de procedure nagenoeg gelijk.
Klik met je rechtermuisknop op '(Deze) Computer' en kies 'Manage' (zal in het NL wel iets soortgelijks of 'beheren' heten). Computer Management zal openen en daar kun je bij Storage (Opslag) -> Disk Management (Schijfbeheer) openen.

Resultaat?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Haijo
Ik draai inderdaad Windows XP en ik had ook al eerder geprobeerd de schijf te initialiseren maar hij verschijnt niet onder schijfbeheer.

Ik moet er wel even bij zeggen dat ik dit bij mijn werklaptop probeer. Is het mogelijk dat de laptop bescherm is tegen USB schijven? USB sticks pakt hij overigens wel.

Ik heb dit model ingeruild en er bij een andere winkel een vergelijkbaar model gekocht van het merk GigaPod VIII. Nog nooit van gehoord maar in ieder geval zelfde resultaat.

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:25
Je zou het eens kunnen proberen op een andere pc, heeft dat geen resultaat zou je eens moeten kijken of je de schijf kan initialiseren door 'm rechtstreeks in een pc te hangen zonder externe behuizing. Zou niet nodig moeten zijn maar je weet het nooit.
Krijgt ie wel genoeg power? Heeft de behuizing een eigen voeding? Of wordt hij gevoed via USB.

• Haijo
Het ding heeft zijn eigen voeding en het powerlampje brand.

Die interne schijf hing altijd in mijn eigen pc en zou dus moeten werken neem ik aan.

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:25
Ah dan is de schijf zelf dus niet nieuw, hij zou eigenlijk gelijk moeten werken.
Raar, ik heb een vergelijkbaar probleem met Windows 2000. :P

Wel al op een ander systeem geprobeerd? Er is inderdaad software waar je kan aangeven dat je bepaalde devices wil blokkeren.
Pagina: 1