Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wat gebeurt er als ik een 20 pin atx voeding op een 24 pins atx moederbord laat draaien?
Kan dat kwaad, of zijn er opties zoals een molex naar 4-pin connector erop zet?

Groetjes,
Delano

Verwijderd

Ik ben er niet zo erg in thuis, maar als je wat gaat googlen zal je wel meer vinden.

Zover ik weet zijn die vier extra pinnen voor +12V voor je processor indien de 20pin niet genoeg vermogen kan leveren. Je zou dit dus ook vanuit een of twee molexen kunnen halen, maar ik weet niet of dat helemaal okee gaat.
Wikipedia:
With the introduction of the Pentium 4, the standard 20-pin ATX power connector was deemed inadequate to supply increasing electrical load requirements. The standard was revised with an extra 4-pin, 12-volt connector. This was later adopted by Athlon XP and Athlon 64 systems. Various high-end systems may have other forms of supplemental power connections.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2008 14:54 ]

• gijsiej
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11 22:52
Het hoort gewoon te werken, die 4 dingen horen leeg te blijven. Zolang je de p4 stekker maar aansluit (aparte 4 pins voor bij de socket ergens), hoort alles te draaien. Zoniet door een te zwaar systeem moet je een nieuwe voeding halen.

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 23:44

Pathogen

Shoop Da Whoop

Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 14:29:
Hallo,

Wat gebeurt er als ik een 20 pin atx voeding op een 24 pins atx moederbord laat draaien?

Groetjes,
Delano
Het kan kwaad, afhankelijk van het moederbord schijnbaar.
Mij is eerst verteld dat dit gewoon moest kunnen, maar mijn Jetway mini-itx mobootje vond toch echt van niet.

Ik heb ook verhalen gehoord waar het prima werkt, maar het is dus geen zekerheid.

Overigens zijn 20->24 pin convertertjes wel te vinden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waar heb je zelf gezocht voordat je hier een topic opende?
Welke zoektermen gebruikte je daar?
Wat vond je met die termen?
Wat heb je aan de hand daarvan zelf geprobeerd?
Wat gebeurde er toen?

Deze topicstart getuigt van geen eigen inzet, daarom gaat dit topic ook dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.