Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Standaard geluidskaart veranderen

Pagina: 1
Acties:

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:22
Wat mij al een tijdje irriteert aan vista, wanneer ik een USB headset inplug, blijft vista doodleuk de interne geluidskaart van mijn laptop gebruiken.

In windows XP werd standaard het laatst ingeplugde apparaat gebruikt, wat ik persoonlijk erg prettig vond. Is er een manier om dit te kunnen veranderen? Om iedere keer in bijv winamp de geluidskaart te selecteren vind ik persoonlijk erg omslachtig. Als ik de headset niet wens te gebruiken plugde ik m uit en winamp uit - aan en het was weer goed.

Op GoT kon ik geen gelijkaardig topic vinden.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:23
Als je met je rechter muisknop op het speakertje bij je klok klikt en dan 'Playback devices' kiest, kan je de standaard geluidskaart instellen. Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar het komt vast in de buurt ;) .

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:22
Dat komt al goed in de richting, eigenlijk wil ik dat vista die handeling voor mij uitvoerd (zoals XP).

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

offtopic:
Ik geloof dat ze dat juist zo hebben geimplementeerd in Vista omdat het automatisch switchen onder XP als vervelend werd ervaren voor een flinke doelgroep... oh well.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device