o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.
De andere 0,5 is al gone tijdens het adresseren en daar kan je dus geen gebruik meer van maken, je videochipje dus ook niet
één is geen, twee is één
Het afsnoepen gebeurd toch al in het bios. Bios rapporteerd gewoon het overgebleven geheugen. B.v. wanneer je 512MB voor je videokaart reserveert, blijft er nog 3,5 over waarmee Windows gaat werken. Dit kan een 32bit windows wellicht net aan i.c.m de PAE switch. Lijkt me dus niet dat van de 3,5 GB die Windows kan adresseren nog eens geheugen voor je videokaart wordt afgesnoept.Wackoz schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 13:15:
De videochip snoept een bepaalde (door jouw aangegeven) hoeveelheid van het overgebleven geheugen (3,5/3,2gb) af. Jij kan zelf in het bios aangeven of hij 8 of 512mb mag eten van je geheugen.
Ik zie het dus anders, maar ik heb er persoonlijk geen ervaring mee (correct me if i'm wrong
[ Voor 6% gewijzigd door Noork op 08-11-2008 13:22 ]
Ik weet het verder niet zeker, daarom vraag ik het hier...
Iemand die dit zeker weet ?
Edit: Zie boven dus... maar weet iemand dit for sure ?
Edit2: @hieronder: ik moet het nog aanschaffen
[ Voor 45% gewijzigd door GoT op 08-11-2008 14:20 ]
Omdat je met 2x2GB (of 1x1GB) dual-lane kan gebruiken. Dat is sneller dan 1x2GB+1x1GB of 1x4GB.GoT schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 13:04:
PS: Waarom 4 GB en niet 3 GB ?
2x2GB geheugen kost bijna net zoveel als 1x2GB + 1x1GB, die paar €uro's maken mij niet zoveel uit.
En 3GB: 1x2 GB Dual Channel + 1x1 GB Dual Channel (Ook in totaal 4 reepjes)
Was misschien niet zo duidelijk...
Het moederbord maakt gebruik van 64 bits geheugen modules, dit is OS onafhankelijk.
Je kan er 16 GB in prikken en je moederbord zal het kunnen zien, maar als je een 32 bits OS gebruikt, zal je "maar" ± 3,5 tot je beschikking hebben. Dit weet ik nog wel.
Ik vroeg mij af of er tweakers zijn met een 32bits OS + 4GB (of meer
Maar kennelijk gebruikt iedereen hier een 64bits OS e/o "losse" videokaart.
Als je 4gb geheugen hebt, heb je meestal ook een leuke processor en een mooie videokaart om bottlenecks te voorkomen, daar hoort een onboard chip niet bij
[ Voor 3% gewijzigd door Wackoz op 08-11-2008 15:51 ]
één is geen, twee is één
@-The_Mask-: Staat er idd in
Dus wat mij betreft: