Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Internet Provider nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 979 views

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:47
Hallo,

We zijn toe aan een nieuwe internet provider. We hebben nu 160KB/s down en 25KB/s up en dat is echt te traag. Maar op televisie hoor je steeds vaker dat overstappen een nachtmerrie word. Maanden geen telefoon, internet, e.t.c. Welke provider hebben jullie de beste ervaringen mee? Waar kan ik een onafhankelijke snelheidscheck doen? Nu hebben we ADSL via de telefoonlijn, maar ik heb me laten vertellen dat je véél sneller kunt internetten via de COAX kabel, die hebben wij, maar ik denk dat het buitengebied waar wij wonen via de telefoonlijn de snelheid behoorlijk beperkt. Iemand raad?

Edit: Kom nu niet direct met: "zoek het zelf maar uit". Er zijn talloze providers en ik word er niet wijzer van :?

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11 08:50

Sosabowski

nerd

Wat heb je zelf al gevonden? Welke aanbieders zijn er actief in je postcodegebied? Wat is je butget?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Joseph
Dat weet ik dus niet. Ik ken wel snelheidschecks, maar die zijn afhankelijk ;)

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:19

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Te zien aan de topic-titel moet je bij KPN zijn :P

Maar serieus: kijk op 'n site als adslwinkel.nl wat er allemaal kan en wat 't kost en maak je keuze.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• Joseph
Ja, maar we zijn schuw voor gedonder met overstappen (we willen niet maanden zonder internet zitten)

Dwz: Ik niet, mijn ouders ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Joseph op 08-11-2008 14:07 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
wat is de afstand tot de telcentrale? adhv daarvan kun je globaal een indicatie maken van de te verwachten snelheid. (uiteraard kan dat nog afwijken door bv brakke of omgelegde kabels)

Als je al cai hebt, kan kabelinternet ook. Daarbij heb je iig niet het afstands-issue. Maar goed, welke providers heb je zelf op het oog?

Downtime hoef je niet te krijgen, als je nu kabel hebt en neemt adsl, of andersom, loopt dat langs elkaar. Als je adsl->adsl neemt, dan moet je wel goed opletten (adsl aanvragen bij provider b, migreren enz, eerst opzeggen bij A resulteert vaak in downtime)

[ Voor 28% gewijzigd door DJSmiley op 08-11-2008 15:18 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Qua kabel aanbieders heb je over het algemeen geen keus.
Of je zit in UPC gebied, of bij Ziggo, en in een paar plaatsen zitten er weer anderen, maar het overgrote deel van Nederland heeft keuze uit UPC/Chello, of Ziggo.
Kijk eens welke kabel-TV aanbieder je hebt, en tadaa, je weet welke kabelinternetleverancier bij jou aanwezig is. Ik zit zelf al een jaar of 4 bij UPC met zowel internet, telefonie als televisie (ook digitaal). Bevalt mij prima. Bijna nooit downtime, alleen even wat storingen toen ze de wijk aan het upgraden waren. Ben nu tussen de € 50,- en € 55,- per maand kwijt voor alles, dus TV, telefonie en internet.

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 12:51
Heel erg domme vragen die niet eens beantwoord zijn: welke provider heb je? En nog belangrijker welk abonnement heb je nu?

De lage snelheden kunnen kan ook gewoon samenhangen met het abonnement wat je nu hebt / waar je dus ook voor betaald.

• Joseph
Klopt. We hebben nu Wannadoo/Orange/Online of hoe je het maar wilt noemen. We hebben al vaker een bericht gehad dat we een goedkoper abbonement kunnen krijgen, met hogere snelheid. Het is nu 2,5Mbit/s . Maar mijn ouders blijven braaf veel betalen: "zogauw we activeren krijgen we problemen". Volgens mij krijg je met overstappen meer problemen ;)

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Wat is je postcode? Eventueel met je huisnummer? Dan kunnen we makkelijker kijken wat er beschikbaar is, en wat de ervaringen zijn...

We are shaping the future

• Joseph
*Postcode weg gehaald*

Deze haal ik weer weg als ik advies heb, want niet iedereen hoeft te weten waar ik woon ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Joseph op 08-11-2008 19:19 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 4020 meter.
Ik zou gewoon kijken naar een kabelaar. :)

Goedkoop bellen via VoIP

• Joseph
Maar... Waarom heb je bij COAX geen last van afstand en bij ADSL lijn wel? En waar heb je dat vandaan?

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Sef24 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 19:17:
Maar... Waarom heb je bij COAX geen last van afstand en bij ADSL lijn wel? En waar heb je dat vandaan?
Dat heeft met de technologie te maken.

http://pcdb.bbned.nl/

[ Voor 11% gewijzigd door MensionXL op 08-11-2008 19:21 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Joseph
Heb je enig advies welke provider je de snelste snelheid mogelijk haalt, tegen een redelijke prijs en weinig overstap probelemen (zoals Ziggo die heeft). UPC moet ik niet hebben, die knijpt P2P/Usenet, dingen die ik heel erg veel gebruik.

Verwijderd

Sef24 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 19:22:
Heb je enig advies welke provider je de snelste snelheid mogelijk haalt, tegen een redelijke prijs en weinig overstap probelemen (zoals Ziggo die heeft). UPC moet ik niet hebben, die knijpt P2P/Usenet, dingen die ik heel erg veel gebruik.
Kabelproviders hebben een monopolie op hun netwerk. Als je dus een kabelinternetverbinding wilt hebben, moet je de kabelaar kiezen die internet bij jou aanbiedt.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Sef24 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 19:22:
Kom kom, je kan zelf ook wel wat uitzoeken. ;)

Het is zo dat je Ziggo óf UPC hebt in jouw regio. Je kan ze niet allebei hebben. Dus als je dat even uitzoekt (tip: doe gewoon een postcodecheck op de UPC of Ziggo pagina) dan kan je zelf bepalen welk abonnement je wilt hebben.

Goedkoop bellen via VoIP

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Type eens adsl en winkel in Google. Je komt dan meerdere site's tegen waar je vergelijken kunt
en zelfs direct een abo kan afsluiten.
Of moeten we je handje vasthouden...?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MensionXL schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 19:25:
[...]

Kom kom, je kan zelf ook wel wat uitzoeken. ;)

Het is zo dat je Ziggo óf UPC hebt in jouw regio. Je kan ze niet allebei hebben.
Niet 100% waar. In het Kabelnoord-gebied (Dokkum, Ameland, Schiermonnikoog) kun je beide kiezen of Kabelnoord's eigen producten. Iirc kon je in Harderwijk ook uit een aantal opties kiezen, al zaten daar wat beroerde (Com21 platform...) tussen.

Oslik blyat! Oslik!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
dion_b schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 19:54:
[...]

Niet 100% waar. In het Kabelnoord-gebied (Dokkum, Ameland, Schiermonnikoog) kun je beide kiezen of Kabelnoord's eigen producten. Iirc kon je in Harderwijk ook uit een aantal opties kiezen, al zaten daar wat beroerde (Com21 platform...) tussen.
Zit..

UPC gebruikt daar nog altijd het com21 platform. Daarnaast gebruikt Caiway er t docsis gebeuren. Ook wordt er gebruik gemaakt van corinex/teleste (maar dat is experimenteel) Ik heb 100Mbit full duplex over het cainetwerk zien gaan, op dezelfde coax waar ook een com21 modem hing.

Verwijderd

Nee hoor com21 is oud UPC werkt met eurodocsis.
DJSmiley schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 20:08:
[...]

Zit..

UPC gebruikt daar nog altijd het com21 platform. Daarnaast gebruikt Caiway er t docsis gebeuren. Ook wordt er gebruik gemaakt van corinex/teleste (maar dat is experimenteel) Ik heb 100Mbit full duplex over het cainetwerk zien gaan, op dezelfde coax waar ook een com21 modem hing.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Met een (gemiddelde) afstand van ruim 4 kilometer tot de wijkcentrale, is ADSL misschien niet de beste keus voor jou. De maximumsnelheid zal dermate fysiek gelimiteerd zijn dat het waarschijnlijk in het geheel niet interessant is om over te stappen naar een 'ADSL aanbieder met een hogere maximumsnelheid'.

Kijk gewoon naar de kabel aanbieders, daar moet je zeker wel uitkomen.

Verder gaat dit topic op slot omdat "wat moet ik nemen"-topics, zeker zonder enige vorm van eigen inzet (zelfs na herhaaldelijk vragen hierom) niet gewenst zijn in I&H.

Succes met je keuze.

[ Voor 20% gewijzigd door IEF op 09-12-2008 10:14 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.