Custom made laptops

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:09
Zojuist kreeg ik van CLB een DM waarin hij vroeg om een review van de Gnote Raptor-X4 te plaatsen in de CSL. Uiteraard is de CSL daar niet voor bedoeld, maar de pricewatch. Echter zit daar nu een probleempje:

Men wil geen custom made laptops toevoegen aan het assortiment. Dit zijn dus laptops van oa BTO en Zepto. Dell is echter wel toegevoegd? De reden zou, volgens Haitse Wiersma, als volgt zijn: Dell levert een basis die uit te breiden is, het BTO concept niet. Ten eerste zie ik het probleem daar niet zo van, maar als ik bijvoorbeeld op http://www.btonotebooks.nl/ kijk dan zie ik daar gewoon basis systemen die uit te breiden zijn, net zoals bij Dell!

Ik vind het toch op zijn minst op zijn plaats dat een product moet kunnen worden toegevoegd om te kunnen reviewen wanneer een gebruiker hier tijd in heeft gestoken/wil steken om anderen te informeren. Zo zijn er ook producten waar de reviews nog gewoon leesbaar zijn, maar uit de PW zijn verwijderd omdat ze niet meer te koop zijn.

Een tweede punt is hierbij dat wij als crew min of meer worden gedwongen om mensen te wijzen naar onze eigen reviews en pricewatch ipv naar concurrenten, maar tegelijkertijd maak ik uit mijn woordwisseling met CLB op dat hiertoe niet altijd de ruimte is om onze eigen PW zo volledig mogelijk te maken en zo de strijd met de concurrentie aan te kunnen. Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Inderdaad...

ProductReviews toevoegen is hierdoor onmogelijk, terwijl laptops met het Built To Order concept vaak voor de echte tweakers bedoeld zijn ivm het zelf kunnen configureren van de beste hardware. :)

Toen de Zepto Znote 6224W uitkwam is deze ook toegevoegd aan de PriceWatch,
zodat ik blij was een ProductReview kon plaatsen, waar mensen gewoon op zaten te wachten!!

Toen ik de Zepto Mythos wilde toevoegen: Review toevoegen onmogelijk
werd mij verteld dat dit niet kon, heb ik netjes gelinkt naar de 6224W in de PriceWatch die onmiddelijk werd weggehaald, want ja 'hij was er doorheen gegelipt'. De review kon wel blijven staan en dat was allemaal geen probleem... (helaas ben ik zo lomp geweest om deze 100% te verneuken met 'n edit en heb ik 'm zelf verwijderd)

Nu heb ik enkele laptopreviews klaar staan om gepost te worden, maar wordt dit mij eigenlijk ontzegd, omdat het Built To Order laptops zijn, die hierom niet aan de PriceWatch toegevoegd kunnen worden en waardoor zodoende ook geen ProductReviews van geplaatst kunnen worden..

Not my kind of style -O-

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-10 16:43

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De productreviews zijn nu eenmaal gekoppeld aan producten in de Pricewatch. Ik zou hier niet graag van willen afwijken want dan wordt het gagarandeerd een zooitje in de productreviews. Users zullen reviews plaatsen zonder die te koppelen aan een product. Technisch zullen er ook nogal wat ingrepen gedaan moeten worden om reviews van producten los te koppelen.

Ik kan de beweegredenen van Haitse niet precies maar als je zo'n basissyteem kunt kopen zoals het op de website van BTO staat moet het mijn inziens passen in onze productdatabase? De productdatabase is er ook niet alleen voor de prijzen maar ook voor bijv. producten in de Meuktracker en de productreivews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik bedoelde het niet om een losse review zonder productkoppeling te maken, maar een product voor productreviews toe te voegen die niet terug te vinden is in de pricewatch zelf om welke reden dan ook (niet verkrijgbaar in NL, of niet meer leverbaar ed), maar wel tussen de productreviews. Dat gebeurt nu ook al met producten die niet meer leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Er kan toch een product worden toegevoegd aan de PriceWatch met de beschikbare info die er is?
Bijvoorbeeld de Zepto Znote 6224W die er meer dan een jaar ingestaan heeft en waarvan alleen de aansluitingen (USB, VGA-poort enzovoort) ingevuld waren.. Specificaties over de processor, het geheugen of de harde schijf waren niet ingevuld en ik heb daar nooit iemand over horen klagen...

Zodoende konden er wel ProductReviews van dit device worden ingevuld:
http://tweakers.net/price...86/zepto-znote-6224w.html wat imho alleen maar super is!
(helaas is de mijne dus niet meer te zien, anders had ik die gelinkt)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 09:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Daarnaast kom ik ook een review tegen die zich niet in de PW bevindt (XXODD XD21b). XXODD mag dan wel barebones van Clevo rebranden, maar Medion heeft ook barebones in zijn assortiment die terug te vinden zijn in de PW.

Is natuurlijk mogelijk dat jullie dat merk over het hoofd hebben gezien tijdens het verversen van de PW, dan wijs ik jullie daar bij deze op dat XXODD mist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Wat ik vandaag zat te bedenken...

Is het niet mogelijk om voor CSL een apart Laptop-review-topic aan te maken,
waar iedereen z'n review kan neerplempen (die niet als ProductReview kan worden geplaatst)? Ik wil dan de TS
wel bijhouden met een nette inhoudsopgave met de laptops erin en links naar de reviews in dat topicje...

Zodoende kan men wel z'n reviews posten en worden er geen aparte topics over gestart wat niet mag in CSL..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Enige vorm van responses...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Basismodel van custom made laptops kunnen gesubmit worden. Afwijkende of samengestelde modellen echter niet. We willen vermijden dat de Pricewatch een onoverzichtelijk zooitje wordt door de vele net iets anders geconfigureerde modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Maar zodoende kunnen er ook geen reviews worden toegevoegd van oa custom made laptops... ;(
En aangezien Tweakers niet altijd aan vastgestelde hardwarespecs vast willen zitten a la Asus'jes, Acers of Packard Bells vind ik 't gewoon erg jammer dat er geen reviews van zulke apparaten geplaatst kunnen worden.

Elke configureerbare Zepto of XXODD toevoegen, dat is natuurlijk niet nodig en idd te lomp voor woorden.. :)

Maar er kan toch gewoon een custom made laptop zonder hardwarespecs in de PW worden gezet, zodat je 'm kan reviewen? Tenslotte heeft de Zepto Znote 6224W er ook meer dan een jaar ingestaan, zonder deze informatie, maar konden er wel mooi reviews van dit apparaat worden geplaats. En in de reviews zelf, geven de users wel aan welke hardwarespecificaties zij in hun custom made laptop hebben dus dat doet er niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 21:00
Heb je wel een punt. Maar volgens mij is er net gezegd dat baismodellen van custom made laptops gesubmit kunnen worden. Dus als je zegt:
Maar er kan toch gewoon een custom made laptop zonder hardwarespecs in de PW worden gezet, zodat je 'm kan reviewen?
Dan is het antwoord dus ja :).

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Nee dat kan dus niet...
Een Zepto of een XXODD heeft geen 'basis' qua hardware, kan zodoende dus niet in de PriceWatch worden opgenomen en Tweakers kunnen daar dus geen review van posten, simpelweg omdat hij niet in de PW staat.

Wat is er nou erg aan om een 'Zepto Mythos A15' in de PW te hebben staan, zonder hardwarespecs.
(poorten een aansluitingen kunnen eventueel wel worden toegevoegd) die men dus wel kan reviewen...

Ik vind 't gewoon simpelweg een beetje lomp dat een ProductReview alleen toegevoegd kan worden als het product in de PW staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

En inmiddels al intern overleg geweest over deze kwestie...?

Laat of:
- ProductReviews toe van producten die niet in de PriceWatch staan
- Producten in de PriceWatch toevoegen met 'kale specs' zodat er wel een ProductReview van gemaakt kan worden

Dan is iedereen toch blij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:36

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Is die Zepto Mythos A15 nu niet precies een voorbeeld van zo'n basis model, zoals Longbeard bedoelt en wat dus voortaan in de PW gesubmit mag worden (zodat er reviews van geschreven kunnen worden) :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

En hoe kun je modellen zoals genoemde Zepto submitten tot de PW om zodoende een review te kunnen schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Wat dacht je van het Product toevoegen knopje in de betreffende categorie :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Nou, wat mij betreft wel, volgens andere werknemers dus niet:

Hallo CLB,

Op 21-10-2008 heb je Zepto Zepto A15 Zepto Mythos A15 ingestuurd voor validatie door een Frontpage Admin en opname in de PriceWatch. Je inzet wordt zeer gewaardeerd, maar helaas is het product niet toegevoegd aan de Pricewatch omdat het er simpelweg niet thuishoort.

Wij hebben ervoor gekozen geen BTO laptops op te nemen omdat deze simpelweg niet goed met elkaar te vergelijken zijn. Door het bijna oneindig aantal mogelijke laptops (het is eigenlijk maatwerk) en het beperkt aantal aanbieders per model zijn deze laptops niet interessant voor de Pricewatch.

Lees eens het puntje 'Pricewatch' van de Tweakers.net FAQ ( reviews: Tweakers.net FAQ ) door en kijk eens naar de verschillende productcategorieën ( http://www.tweakers.net/pricewatch ), misschien dat je zo een beter inzicht krijgt in de producten die thuishoren in de Pricewatch.

Met vriendelijke groet,

Namens Tweakers.net,
R..... P.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Orion84 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 23:32:
Wat dacht je van het Product toevoegen knopje in de betreffende categorie :?
Excuus, ik bleef hier steken :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

CLB schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 11:38:
Nou, wat mij betreft wel, volgens andere werknemers dus niet:

Hallo CLB,

Op 21-10-2008 heb je Zepto Zepto A15 Zepto Mythos A15 ingestuurd voor validatie door een Frontpage Admin en opname in de PriceWatch. Je inzet wordt zeer gewaardeerd, maar helaas is het product niet toegevoegd aan de Pricewatch omdat het er simpelweg niet thuishoort.

Wij hebben ervoor gekozen geen BTO laptops op te nemen omdat deze simpelweg niet goed met elkaar te vergelijken zijn. Door het bijna oneindig aantal mogelijke laptops (het is eigenlijk maatwerk) en het beperkt aantal aanbieders per model zijn deze laptops niet interessant voor de Pricewatch.

Lees eens het puntje 'Pricewatch' van de Tweakers.net FAQ ( reviews: Tweakers.net FAQ ) door en kijk eens naar de verschillende productcategorieën ( http://www.tweakers.net/pricewatch ), misschien dat je zo een beter inzicht krijgt in de producten die thuishoren in de Pricewatch.

Met vriendelijke groet,

Namens Tweakers.net,
R..... P.....
Lijkt me het beste als je daarover dan gewoon even contact opneemt met het betreffende crewlid, lijkt me een gevalletje miscommunicatie. Al kan het ook zijn dat ik het mis heb, maar als ik de post van Longbeard goed begrijp, dan zou deze submit inderdaad gewoon goedgekeurd moeten worden.

Edit: ik zie nu dat die submit van oktober is, dus een maand voordat Longbeard aangaf dat basismodellen van BTO nodebooks voortaan wel gesubmit mogen worden, ten behoeve van de reviews. Lijkt me dat je het dus gewoon even opnieuw moet submitten :?

[ Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 06-12-2008 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Volgens mij wordt er bij 'basismodel' onder de Crewleden verstaan:
processor, ram, harde schijf en dergelijke terwijl ik dus een 'kale' laptop wil laten toevoegen...

Bij Dells bijvoorbeeld heb je een 'basismodel' met een P8400 / 2GB RAM / 200GB 5400rpm..
Die komt dan in de PriceWatch te staan en als je daarop klikt kun je hem dus aanpassen qua hardware..

Ik wil dus een Zepto Mythos A15 toevoegen, zonder processor, geheugen en harde schijf...
aagezien die niet bestaan in 'basismodellen' met voorgeconfigureerde hardware erin!
Ik wil alleen wat over de schermresolutie / USB poorten / connectoren kwijt... en dan m'n review toevoegen..

Dus dat is wel iets geheel anders...

[ Voor 94% gewijzigd door CLB op 06-12-2008 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

En nog steeds kan ik geen Zepto Mythos review (of XXODD of welke laptop dan ook die niet in de PW staat) toevoegen..

Vind 't een beetje erg erg triest worden dat er 1x wordt gereageerd in 'n topic en er daarna niet meer wordt na omgekeken ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Heb je inmiddels zelf al contact opgenomen met degene die je laatste submit geweigerd had of opnieuw geprobeerd om het basismodel te submitten?

[ Voor 22% gewijzigd door Orion84 op 05-01-2009 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Noopz, omdat er dus geen basismodel bestaat van zulke laptops...
Een Zepto of 'n XXODD kies je vanaf het 'niets'

Er is geen basisconfiguratie qua hardware met 'n proc, ram, HDD en 'n GPU...
Je moet alles vanaf scratch af aan bij elkaar kiezen en zodoende valt er ook niks te 'submitten'

Het gaat me er gewoon om, dat ik graag een review zou willen kunnen toevoegen van laptops
(dit topic gaat dan over laptops, maar voor mijn part ook mp3-spelers, bijvoorbeeld m'n Microsoft Zune)
die niet in de PriceWatch staan er daar ook niet in gesubmitted kunnen worden..

Er kan toch gezorgd worden voor een submit van een Zepto Mythos, waarbij alles qua aansluitingen, beeldscherm, toetsenbord en dergelijke ingevuld kan worden aangezien dat standaard is en dat elke user
bij elke persoonlijke review een lijstje neerzet van welke hardware er in zijn Zepto Mythos zit...?
CLB schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 12:07:
processor, ram, harde schijf en dergelijke terwijl ik dus een 'kale' laptop wil laten toevoegen...

Bij Dells bijvoorbeeld heb je een 'basismodel' met een P8400 / 2GB RAM / 200GB 5400rpm..
Die komt dan in de PriceWatch te staan en als je daarop klikt kun je hem dus aanpassen qua hardware..

Ik wil dus een Zepto Mythos A15 toevoegen, zonder processor, geheugen en harde schijf...
aagezien die niet bestaan in 'basismodellen' met voorgeconfigureerde hardware erin!
Ik wil alleen wat over de schermresolutie / USB poorten / connectoren kwijt... en dan m'n review toevoegen..

[ Voor 30% gewijzigd door CLB op 06-01-2009 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Xxodd en Zepto hebben tegenwoordig basismodellen. Deze laptops kunnen daarom ook worden toegevoegd. Let bij het toevoegen van deze modellen dat je het basis model toevoegt, dus zonder configuratie aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

CLB schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 00:07:
Noopz, omdat er dus geen basismodel bestaat van zulke laptops...
Een Zepto of 'n XXODD kies je vanaf het 'niets'

Er is geen basisconfiguratie qua hardware met 'n proc, ram, HDD en 'n GPU...
Je moet alles vanaf scratch af aan bij elkaar kiezen en zodoende valt er ook niks te 'submitten'

Het gaat me er gewoon om, dat ik graag een review zou willen kunnen toevoegen van laptops
(dit topic gaat dan over laptops, maar voor mijn part ook mp3-spelers, bijvoorbeeld m'n Microsoft Zune)
die niet in de PriceWatch staan er daar ook niet in gesubmitted kunnen worden..

Er kan toch gezorgd worden voor een submit van een Zepto Mythos, waarbij alles qua aansluitingen, beeldscherm, toetsenbord en dergelijke ingevuld kan worden aangezien dat standaard is en dat elke user
bij elke persoonlijke review een lijstje neerzet van welke hardware er in zijn Zepto Mythos zit...?
[...]
Je doet dus de aanname dat 'de crew' de basismodellen van die laptops, die zelfs door een aantal crewleden zelf hier genoemd worden als basismodel, geen basismodel vind en je ze daarom niet mag submitten :?
En dat alles op basis van een geweigerde submit van vóór het gewijzigde 'beleid' :?

In plaats van het opnieuw te proberen blijf je maar klagen dat je ze niet kan submitten. Terwijl iedereen alleen maar aangeeft dat je dat dus inmiddels wel kan. Sorry hoor, maar dat vind ik dan weer een beetje triest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Longbeard schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 08:43:
Xxodd en Zepto hebben tegenwoordig basismodellen. Deze laptops kunnen daarom ook worden toegevoegd. Let bij het toevoegen van deze modellen dat je het basis model toevoegt, dus zonder configuratie aanpassingen.
nl.zepto.com heeft basismodellen ja, maar die site heeft verkeerde prijzen..
Zeptoshop.nl handelt de orders via deze site af, maar die heeft weer geen basismodellen :)

Ik zal Zeptoshop.nl zelf is contacten, dat ze basismodellen moet presenteren!

Maar nu kan ik alvast m'n Mythos review neerplempen als ik de Mythos van nl.zepto.com even submit!

Van XXODD had ik geen weet, mijn excuses!
Orion84 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 09:53:
[...]
Je doet dus de aanname dat 'de crew' de basismodellen van die laptops, die zelfs door een aantal crewleden zelf hier genoemd worden als basismodel, geen basismodel vind en je ze daarom niet mag submitten :?
Ik doe helemaal geen aannames, ik vroeg 't netjes:
CLB schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 12:07:

Waarop niet werd gereageerd...
En Longbeard zei eerder dit volgende:
Longbeard schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 18:07:
Basismodel van custom made laptops kunnen gesubmit worden. Afwijkende of samengestelde modellen echter niet. We willen vermijden dat de Pricewatch een onoverzichtelijk zooitje wordt door de vele net iets anders geconfigureerde modellen.
En daarna heb ik nog enkele keren aangehaald dat er geen 'basismodellen' bestaan van deze laptops :)
En dat alles op basis van een geweigerde submit van vóór het gewijzigde 'beleid' :?
Ik heb 't nergens over dat beleid gehad, dat werd door anderen aangehaald :|
In plaats van het opnieuw te proberen blijf je maar klagen dat je ze niet kan submitten.
Ik mag, kan en kon toch geen Zepto Mythos submitten 8)7
- zonder processor
- zonder videokaart
- zonder geheugen
- zonder harde schijf

Dus wat je nou zegt met 'je kan gewoon submitten' klopt van geen kanten :?
Terwijl iedereen alleen maar aangeeft dat je dat dus inmiddels wel kan.
Niet dus :N
Sorry hoor, maar dat vind ik dan weer een beetje triest...
Dan vind je 't maar lekker triest, maar er konden geen submits worden gedaan van laptops zonder hardware |:(
En dat heb ik nou al tig x herhaald in dit topic en is gewoon de waarheid.

Naar aanleiding van Longbeards post een uur voor die van jou is er pas duidelijk dat er via een omweg Zepto laptops kunnen worden gesubmit (waar ik 't niet mee eens ben, maar dan heeft Zeptoshop.nl die de werkelijke orders afneemt dus pech / een probleem) dus heb 't niet in heel je post over 'Is al tig x verteld dat er gewoon gesubmit kan worden' want 't kon gewoon echt niet. En Longbeard alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

CLB schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 19:43:
[...]

Ik doe helemaal geen aannames, ik vroeg 't netjes:

[...]
Ik zie in die post nergens een vraagteken, of zelfs maar een vragende zin :?
Alleen maar de opmerking wat er volgens jou onder basis modellen wordt verstaan en dat dat niet hetzelfde is als het kale model wat jij wilt toevoegen. Dan vraag ik me af waar je het idee op baseert dat zo'n kaal model, zoals jij dat wilt toevoegen, niet gesubmit zou mogen worden? Want dat is wel het idee dat ik had na de eerste opmerking van Longbeard dat de basismodellen mochten worden toegevoegd voor de reviews? Bij nader inzien heb ik dat inderdaad misschien verkeerd begrepen en was jouw aanname correct, gezien het voorbeeld dat Longbeard nu geeft, waarbij er wel een 'compleet' basismodel wordt aangewezen. Neemt niet weg dat het van jou kant puur een aanname was, want ik zie je nergens een onderbouwing geven, zoals een duidelijke opmerking van een crewlid dat een kale laptop niet gesubmit mag worden.
Waarop niet werd gereageerd...
En Longbeard zei eerder dit volgende:

[...]

En daarna heb ik nog enkele keren aangehaald dat er geen 'basismodellen' bestaan van deze laptops :)
Dat is dus wat ik vreemd vind. Longbeard zegt dat basismodellen mogen worden toegevoegd, ik geef aan dat het kale model wat jij wilde submitten in mijn ogen zo'n basismodel is. Niemand spreekt mij tegen en toch blijf jij stug volhouden dat er geen basismodellen bestaan? Als je nu een nieuwe submit geprobeerd had en die was weer afgekeurd, OK, dan had ik je herhaaldelijke opmerkingen kunnen begrijpen, maar nu kwam dat erg raar over.
[...]

Ik heb 't nergens over dat beleid gehad, dat werd door anderen aangehaald :|
Ik zeg toch helemaal niet dat jij het over het beleid hebt? Ik geef aan dat jij je aannames lijkt te baseren op het afkeuren van je submit uit oktober. En dat dat niet echt toepasselijk is, omdat er sindsdien getuige de post van Longbeard dus besloten is dat basismodellen wel mogen worden toegevoegd.
[...]

Ik mag, kan en kon toch geen Zepto Mythos submitten 8)7
- zonder processor
- zonder videokaart
- zonder geheugen
- zonder harde schijf

Dus wat je nou zegt met 'je kan gewoon submitten' klopt van geen kanten :?
Zoals ik al eerder opmerkte, waarop baseer je nu steeds die gedachte dat dat niet mag, want ik zie dat nergens staan? Misschien heb ik het fout, zou best kunnen, maar ik snap vooral gewoon niet op basis waarvan jij zo heilig overtuigd bent dat dergelijke modellen niet gesubmit mogen worden?
[...]

Niet dus :N
Zie je ook maar iemand in dit topic expliciet aangeven dat jij geen kale basismodellen mag toevoegen dan?
[...]

Dan vind je 't maar lekker triest, maar er konden geen submits worden gedaan van laptops zonder hardware |:(
En dat heb ik nou al tig x herhaald in dit topic en is gewoon de waarheid.

Naar aanleiding van Longbeards post een uur voor die van jou is er pas duidelijk dat er via een omweg Zepto laptops kunnen worden gesubmit (waar ik 't niet mee eens ben, maar dan heeft Zeptoshop.nl die de werkelijke orders afneemt dus pech / een probleem) dus heb 't niet in heel je post over 'Is al tig x verteld dat er gewoon gesubmit kan worden' want 't kon gewoon echt niet. En Longbeard alvast bedankt!
Nogmaals hoezo "het kon echt niet" :?

Wellicht is het inderdaad zo dat ik Longbeard verkeerd begreep en dat hij met een basismodel iets anders in gedachten had dan ik (en jij, een kale laptop, zonder de configureerbare onderdelen). Maar dan nog had je natuurlijk gewoon even om uitleg kunnen vragen wat we precies bedoelen met een basismodel en eventuele voorbeelden kunnen vragen. In plaats daarvan ben je alleen maar meerdere posts lang blijven volhouden dat "er geen basismodellen toegevoegd kunnen worden". En dat snap ik dus niet, vandaar dus mijn reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ajaa misschien ben ik ietwat doorgedreven idd...

Onder mijn / Longbeards basismodel staat ook een config met hardware die later aan te passen is...
Onder mijn 'kale' laptop versta 'n laptopsubmit zonder enige hardware (alleen aansluitingen en dergelijke)
Onder jouw basismodel wordt verstaan mijn 'kale laptop'...

En omdat er volgens Longbeard dus wel hardware zou moet worden gekozen bij 'n laptopsubmit heb ik nog geen nieuwe laptopsubmit gedaan, aangezien er geen basismodellen van dergelijke laptops bestaan / bestonden...

Ik zal morgen is 'n Zepto Mythos proberen toe te voegen zonder hardware, wat waarschijnlijk niet lukt...

Als ik daar antwoord van heb gekregen zal ik 't hier even mededelen..

Daarna kan ik nog een 'basismodel' van nl.zepto.com toevoegen, maar daar kloppen de prijzen weer niet van :)

Het komt er gewoon op neer dat het onwijs jammer is dat er geen ProductReviews kunnen worden toegevoegd van producten die niet in de PriceWatch staan (Zepto laptops, XXODD laptops, MS Zunes...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Wat ik me persoonlijk afvraag: Kunnen er ook barebones worden toegevoegd? Er zijn ook notebooks zonder CPU en dergelijke, alleen de behuizing, mobo en videokaart doorgaans. De rest kan de tweaker zelf toevoegen.

Zelf heb ik niks toe te voegen, maar het lijkt wel op het probleem in dit topic te lijken. Die zouden in principe ook niet kunnen worden toegevoegd, terwijl het wel spul is dat de tweaker echt aanspreekt.

In ieder geval lijkt het me geen probleem om, desnoods door een feature request, alleen producten voor reviews toe te voegen zoals CLB vroeg. Dan hoeft deze niet in de pricewatch voor te komen, maar alleen in het review deel. Dus geen prijzen, geen shops, geen/minimale specificaties, maar wel de mogleijkheid om reviews te schrijven. De pw is toch de plek voor de tweaker om een review te schrijven en het is zonde als bij bepaalde producten die mogelijkheid niet kan worden geboden.

In principe, zoals ik al eerder aangaf, wijkt dit niks af van het principe met producten die verwijderd worden uit de prijslijst omdat ze niet meer leverbaar zijn, maar reviews ervan blijven wel leesbaar bij de productreviews van de pw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Het lijkt me dat die barebones gewoon zo als concreet product worden aangeboden? Dan moet dat ook niet zo'n probleem zijn om die toe te voegen.
Barebones zijn ook niets nieuws voor de Pricewatch: http://tweakers.net/pricewatch/cat/326
Alleen is er nog geen hoekje voor Notebook barebones.

Het probleem met die BTO laptops is dat het product dat je besteld volledig zelf is samengesteld uit een flinke waslijst opties en er dus niet ergens een overzicht is van de verkrijgbare modellen. Je kunt van alles met elkaar combineren, in plaats van dat je zoals bij een 'normaal merk' gewoon een van de modellen kiest zoals de fabrikant die heeft samengesteld.
Als je die BTO laptops dus wilt toevoegen zou je alle mogelijke configuraties moeten toevoegen en dan nog zit je met het probleem dat daar dan weer geen fatsoenlijke naam aan te geven is, geen productcode van is etc. etc.
Dat is nu opgelost door die basismodellen toe te staan, waarbij de definitie van basismodel mij nog niet exact duidelijk is, maar daar komt CLB in overleg met Longbeard vast wel uit :)

[ Voor 18% gewijzigd door Orion84 op 08-01-2009 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus

DaMarcus