Brander ziet DVD+R als CD-rom

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Hoi,

Sinds een tijdje kan ik geen DVD's en CD's meer branden. Mijn brander (LiteOn SHW-160P6S) ziet gewoon alle brandbare media die ik er in stop als een CD-rom. lezen doet die nog wel normaal :S.

Ik heb de firmware via CDfreakz al geflasht naar de retail firmware van LiteOn, dat heeft trouwens niet gewerkt. De CD-s die ik wil branden zijn van de blokker van Traxdata en de DVD's die ik wil branden zijn van Emtec (DVD+R 4,7gb / 120min / 16x). Het gekke is, eerst heeft deze combi van DVD en CD en brander altijd gewerkt, nu niet meer.

Iemand een idee hoe ik het kan fiksen? En als er een nieuwe brander moet komen, wat voor merk dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Alle software die ook maar iets met branden te maken heeft verwijderen, ook daemon tools alcohol, nero etc.
Nero verwijder software gebruiken, zie nero site(dit is dus niet nero).
Dan nero installeren en testen.

of
Brander in een anderew pc inbouwen, dan weet je of het de hardware is.
of
Windows opnieuw erop zetten, dus eerst schoon maken, en proberen, dan weet je dat het software is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 11:10
Gare drive.
Al meerdere malen meegemaakt bij mijn slotload macbook drive en bij 2 LG's in mijn pc.
Je zou kunnen proberen om het ding schoon te maken, maar ik vrees het ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Oke, helder. Welk merk DVD brander raden jullie mij dan aan? Ik wil iig geen brander die het nog geen 2 jaar
volhoudt. En ik gebruik hem neit eens effectief.

Trouwens, nero infotool geeft wel aan als ik een DVD in de dvd speler stop dat het een DVD is, alleen ik kan er dus niet op branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:08

Zenyatta

Tsjakka!

Als je DVD-brander inderdaad nog geen twee jaar oud is kan het misschien wel de moeite zijn even te kijken of je nog garantie hebt wanneer je er van overtuigd bent dat je drive kaduuk is. De meeste fabrikanten geven volgens mij twee jaar garantie op DVD-branders.

Edit: typo

[ Voor 17% gewijzigd door Zenyatta op 15-11-2008 20:48 ]

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
Christijn schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 20:47:
Als je DVD-brander inderdaad nog geen twee jaar oud is kan het misschien wel de moeite zijn even te kijken of je nog garantie hebt wanneer je er van overtuigd bent dat je drive kaduuk is. De meeste fabrikanten geven volgens mij twee jaar garantie op DVD-branders.

Edit: typo
Ik ken de Acer RMA afdeling wel hoor. Daar heb ik dus echt geen zin in om daar mijn hele PC nog een keer naartoe te sturen. Dan zet ik er zelf wel een par brandertjes in.

Maareh, wat vinden jullie er van als ik een Nec/Optiarc of een Samsung neem, denken jullie dat die het iig langer als 2 jaar volhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:08

Zenyatta

Tsjakka!

BlackWhizz schreef op zondag 16 november 2008 @ 10:27:
[...]

Ik ken de Acer RMA afdeling wel hoor. Daar heb ik dus echt geen zin in om daar mijn hele PC nog een keer naartoe te sturen. Dan zet ik er zelf wel een par brandertjes in.
Volges mij moet je eerst naar de winkel waar je de brander gekocht hebt. Of zit ie in een 'standaard' systeem?

Edit: Over de Samsung-branders heb ik tot nog toe geen slechte verhalen gehoord. En volgens mij zijn die ook wel netjes met afhandelingen van eventuele reparaties, mocht je toch problemen krijgen. Zeker als je niet de eenvoudigste modellen uitkiest lijkt me dat die dan wel ruim langer dan 2 jaar mee moeten gaan.

Overigens hebben wij thuis een Sony brander die het al een jaar of 4 goed doet. Extreem veel wordt ie niet gebruikt, maar toch. 8)

[ Voor 36% gewijzigd door Zenyatta op 19-11-2008 13:01 ]

The answer is 42.

Pagina: 1