Aan jouwn startpost te zien ben je nieuw bij het overclocken..
jouwn ram loopt niet zomaar van 800 op 1066. Jouwn geheugen zal zeer losse timings en een hoger voltage nodig hebben. (Als jouwn geheugen uberhaupt al 1066 aankan.) Ik heb mijn ddr800 geheugen op 1000mhz gehad met 2,1V en 5-5-5-20 timings.
Veder moet je geen Vista score als benchmark gebruiken. Gebruik Super Pi/PCmark/3Dmark.
Ik denk dat als jouwn quad op 3.0 loop hij al 5.9 haalt. Maar zoals ik al zei; Vista Score is grote onzin!
Aangezien je jouwn quad wilt overclocken.Heb ik een kleine Tut. geschreven, dit is hoe ik het zou aanpakken.
Kleine tut:
Ik denk dat jouwn Quad wel op 3ghz kan lopen. (Mits de tempraturen goed zijn)
Standaard voltage is dacht ik 1.3V? zet het CPU voltage vast op 1.4 in de bios(Let goed op je tempraturen!).
Dan gooi je langzaam je fsb omhoog. (Je kunt ook proberen meteen 333 in te stellen en hopen dat ie boot, maar is niet aan te raden.) Dit doe je in stapjes van 10-20. Boot elke keer in windows en draai ff een uurtje prime/orthos. Als hij binnen het uur een bsod/restart geeft weet je dat hij meer voltage nodig heeft.
Meer voltage betekent hogere temps. Dus probeer je Vcore zo laag mogelijk te houden.
Als hij gewoon een uur lang prime/orthos draait zou je het voltage omlaag kunnen proberen te halen.
Er wordt aangeraden minimaal 8uur prime/orthos te draaien om het systeem stabiel te noemen.
Dus als je 1 uur prime stabiel hebt gedraaid, je temps en je Vcore zijn ok, en je bent tevreden met het aantal GHZ, laat prime dan gewoon een nacht aanstaan. Als hij de volgende ochten nog steeds stabiel aan het testen is heb je een prima overclock.
En zou je kunnen overwegen je fsb omhoog te gooien.
Mocht je systeem gereboot zijn of er staat een bsod: dit geeft meestal aan dat je Vcore te laag is.
Dus die zou je iets moeten verhogen dan.
Let ff op een aantal dingen:
Tempratuur; Ik zou max load 60C aanhouden dan heb je nog wat ruimte over.
Vcore; Max 1.45 Load zou ik aanhouden voor gewone luchtkoeling.(Dit ligt ook aan de tempraturen)
NB Voltage; Dat hangt een beetje van je moederbord af. Ik draai hier 1.5 op mijn NB maar ik raad je aan hem onder de 1.5 te houden.
PCI BUS: locken op 100.
Verder zou ik voordat je uberhaupt begint; even het forum hier doorlezen over overclock.
Er gaat veel tijd zitten in het stabiel krijgen van een mooie overclock.
Naja, Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
[
Voor 19% gewijzigd door
frank131331 op 08-11-2008 12:51
]