Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-11 21:21

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Beste Tweakers,
Ik heb hier echt een raar probleem sinds deze ochtend, gisteren had ik het nog niet.
Mijn probleem:
Als ik een MP3 afspeel (lokaal op harde schijf), dan werkt alles goed TOT zo'n 1min 20-30 sec, dan begint er een hoog geluid elke 5 sec. te komen dat het liedje onderbreekt. Dit is hoogstens irritant, aangezien ik naar muziek wil luisteren en niet naar onderbrekingen met een hoge toon. De toon is meer wat je hoort als er geen geluid is, maar je speakers staan heel luid. Dit is trouwens zowel bij Winamp als bij WMP.
Maar het interessante is, dat als ik naar muziek luister op Youtube of als ik het in dezelfde Winamp een MP3-stream open, dan werkt alles goed.

Ik dacht in begin dat het aan de MP3-codec zou liggen, ik had de laatste tijd een beetje ermee geprutst, het lijkt precies erop dat ik een trial-versie van een MP3-codec heb.

Wat ik gevonden heb ivm MP3-codec:
ACM Fraunhofer IIS MPEG Layer-3 Codec (decode only) 0055 l3codeca.acm 1.9.0.401
DMO MP3 Decoder DMO 0055 mp3dmod.dll 11.0.6001.7000

Deze zien er tog goed uit?
Wat zou er mis kunnen zijn? Ik heb het internet afgezocht, maar bij hun ligt dat aan hun geluidskaart, bij mij is het overduidelijk niet, want de eerste 1.30min en stream media werkt goed.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Dima_2005 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 10:28:
Wat ik gevonden heb ivm MP3-codec:
ACM Fraunhofer IIS MPEG Layer-3 Codec (decode only) 0055 l3codeca.acm 1.9.0.401
Lijkt mij dat die DMO er niet in thuishoort.

Alles kan stuk.

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
remco_k schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 10:34:
[...]

Lijkt mij dat die DMO er niet in thuishoort.
Maar die DMO lijkt wel dat het eentje die mee was met Windows Media Player... Kan dat? De versie is net hetzelfde als 80% van de codecs.
En er zijn veel DMO codecs...
DMO WMAudio Decoder DMO 0160, 0161, 0162, 0163 WMADMOD.DLL 11.0.6001.7000
DMO WMAPro over S/PDIF DMO 0162 WMADMOD.DLL 11.0.6001.7000
DMO WMSpeech Decoder DMO 000A, 000B WMSPDMOD.DLL 11.0.6001.7000

[ Voor 64% gewijzigd door Dima_2005 op 08-11-2008 10:39 ]

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Laat maar mensen, ik heb gezien dat er eigenlijk meer iets niet klopt met de MP3's dan met de codecs, heb net de MP3 in Nero geimporteerd en dit is wat ik zie:
Afbeeldingslocatie: http://img507.imageshack.us/img507/9990/59402566hw2.jpg
Ingezoomd:
Afbeeldingslocatie: http://img253.imageshack.us/img253/180/46746014iu6.jpg

En dit toevallig bij mijn 2 lievelingsliedjes, ik weet niet hoe die vervorming er komt, maar het ligt dan toch niet aan de codecs, die 2 liedjes zijn wel *kuch* gedownload *kuch*, en van verschillende peers, misschien is de programma L****** kapot gegaan en verbindt die de stukken niet meer zo goed, wat denken jullie?
Want die 2 liedjes zijn net in de laatste 2 dagen gedownload.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dima_2005 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 12:39:
Laat maar mensen, ik heb gezien dat er eigenlijk meer iets niet klopt met de MP3's dan met de codecs, heb net de MP3 in Nero geimporteerd en dit is wat ik zie:
[afbeelding]
Ingezoomd:
[afbeelding]

En dit toevallig bij mijn 2 lievelingsliedjes, ik weet niet hoe die vervorming er komt, maar het ligt dan toch niet aan de codecs, die 2 liedjes zijn wel *kuch* gedownload *kuch*, en van verschillende peers, misschien is de programma L****** kapot gegaan en verbindt die de stukken niet meer zo goed, wat denken jullie?
Want die 2 liedjes zijn net in de laatste 2 dagen gedownload.
Als je het bij de betreffende nummers steeds op dezelfde plek krijg, lijkt het me, dat het aan de bestanden ligt..

Als je steeds kunt terugscrollen naar bepaalde 'pieken' in het geluid, weet je het dus zeker...

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Michael Knight schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 12:42:
[...]

Als je het bij de betreffende nummers steeds op dezelfde plek krijg, lijkt het me, dat het aan de bestanden ligt..

Als je steeds kunt terugscrollen naar bepaalde 'pieken' in het geluid, weet je het dus zeker...
Het ligt niet op dezelfde plaatsen, maar wel, ongeveer vanaf 1.20-30, dus het ligt inderdaad aan de bestanden. Spijtig genoeg. Maar hoe dit komt weet ik nog steeds niet, maar nu maakt het ook al niet meer zo veel uit, aangezien ik al een omgangsoplossing heb: nooit meer die programma gebruiken (deed het voor de eerste en laatste keer van deze jaar)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Als Nero tijdens het importeren ook dezelfde MP3 codecs gebruikt, kan het wel degelijk nog steeds aan de codecs liggen.
Maar of Nero daadwerkelijk diezelfde codecs gebruikt, weet ik niet.

Ik gok eigenlijk op iets heel anders; je bestanden zijn beschadigd geraakt. Kan meerdere oorzaken hebben zoals een brakke (of brak wordende schijf).
Je moet even wat uitsluiten: neem even 1 of meer Mp3's mee naar een andere computer en speel die daarop af. Kijken wat dat doet.

Alles kan stuk.

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Hmm, het is heel interessant, het probleem is opgelost, na een ganse dag werkt het WEL opeens, heb niks aan codecs o.d. verandert, bestand niet aangepast, niks gedaan, maar opeens werkt het zoals het moet :)

**edit: Dit enkel voor de eerste liedje van de boot, voor de andere is hij weeral gestopt met werken, dus moet er wel iets aan mis zijn... Voor de eerste liedje dat ik afspeelde en die gisteren niet werkte, werkt het nog steeds.

Dit is uitzonderlijk raar!

Even op laptop proberen af te spelen :)
Hmm, op laptop werkt ie ook niet....

De vraaag is nu natuurlijk wel: HOE komt het dat de eerste liedje na 24 uuur gefixed is en de andere niet? :S
Zou het misschien een verborgen DRM zijn?

[ Voor 55% gewijzigd door Dima_2005 op 09-11-2008 14:28 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dima_2005 schreef op zondag 09 november 2008 @ 14:12:
Hmm, het is heel interessant, het probleem is opgelost, na een ganse dag werkt het WEL opeens, heb niks aan codecs o.d. verandert, bestand niet aangepast, niks gedaan, maar opeens werkt het zoals het moet :)

**edit: Dit enkel voor de eerste liedje van de boot, voor de andere is hij weeral gestopt met werken, dus moet er wel iets aan mis zijn... Voor de eerste liedje dat ik afspeelde en die gisteren niet werkte, werkt het nog steeds.

Dit is uitzonderlijk raar!

Even op laptop proberen af te spelen :)
Hmm, op laptop werkt ie ook niet....

De vraaag is nu natuurlijk wel: HOE komt het dat de eerste liedje na 24 uuur gefixed is en de andere niet? :S
Zou het misschien een verborgen DRM zijn?
Wordt je bestand nog actief gedeeld in je andere 'software' ?

Programma`s geven soms niet volledige toegang tot bestanden als ze er zelf nog mee bezig zijn.
Denk bv. aan Bittorent.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Michael Knight schreef op zondag 09 november 2008 @ 15:52:
[...]

Wordt je bestand nog actief gedeeld in je andere 'software' ?

Programma`s geven soms niet volledige toegang tot bestanden als ze er zelf nog mee bezig zijn.
Denk bv. aan Bittorent.
Nee, ze zijn niet actief bezig, en zoals ik al zei, op andere pc werkt het liedje ook niet, maar ik denk dat ik het maar ga moeten opgeven :) Want het maakt uiteindelijk niet veel uit, het zou wel een of andere bug zijn :)

Pagina: 1