Toon posts:

wel kabel internet maar niet draadloos

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

dit is mijn probleem
op school en thuis kan ik ineens niet meer draadloos inloggen terwijl de kabel het wel thuis doet. via msn ben ik erachter gekomen dat er iets met mijn laptop is (vista). hij krijgt geen ip adres namenlijk. ik heb mijn router al gereset maar nog steeds doet draadloos het niet. ik heb wat gegoogled daar vond ik iets over een gateway, kan dat? ik ben er ook al achter dat het aan mijn laptop ligt omdat hij het op meedere routers niet doet. hoe kan ik draadloos weer aan de praat krijgen?

Verwijderd

Wat gaat er wel goed? Kan je wel netwerken zien op Vista? Of zie je de hele draadloze netwerken niet?

Ik heb met mijn XP machine een keer gehad dat hij wel netwerken kon vinden, maar hij verder weinig deed. Het bleek een gevolg te zijn van de slaapstand die ik daarvoor had gebruikt: de laptop nogmaals in slaaptstand zetten, dan weer opstarten, WIFI uitschakelen en vervolgens weer inschakelen werkte uiteindelijk

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Staat je draadloze netwerkkaart wel aan op je laptop?
Aangezien je thuis en op school geen (draadloze) verbinding meer kan krijgen.
Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 10:31:
Ik heb met mijn XP machine een keer gehad dat hij wel netwerken kon vinden, maar hij verder weinig deed. Het bleek een gevolg te zijn van de slaapstand die ik daarvoor had gebruikt: de laptop nogmaals in slaaptstand zetten, dan weer opstarten, WIFI uitschakelen en vervolgens weer inschakelen werkte uiteindelijk
Als WIFI uit- en weer inschakelen de oplossing is, waarom dan eerst nog eens naar slaapstand? :? Is wel beetje overbodig dan lijkt me. :)

[ Voor 68% gewijzigd door CH4OS op 08-11-2008 10:37 ]

• remco_k
  • Laatst online: 09-03 23:08

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Beveiligings key (WEP, WPA2/PSK) goed ingevuld?

Edit:
@hierboven: Zo heeft mijn vrouw ooit een keer niet kunnen werken thuis (thuiswerker met laptop).
Uiteindelijk heeft ze zelf 10 meter netwerk kabel ergens uit mijn hobbyhok geritseld, in de switch geprikt en kon ze werken.
Bleek, toen ik 's avonds thuiskwam, dat haar Wifi gewoon uitstond. :+ Dus ja, zo simpel kan het zijn.

[ Voor 82% gewijzigd door remco_k op 08-11-2008 10:40 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
ik zie een rijtje van 14 draadlose netwerken en ja hij staat aan. op school heb ik een onbeveiligt netwerk (kan ik geen verkeert ww invullen) :)
als ik draadloos verbind zegt de pc alleen lokaal geen internet. en bij ip verkrijgen duurt het super lang en krijg je uiteindelijk geen ip en geen verbinding

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2008 10:41 ]

• remco_k

remco_k

Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 10:39:
ik zie een rijtje van 14 draadlose netwerken en ja hij staat aan.
als ik draadloos verbind zegt de pc alleen lokaal geen internet. en bij ip verkrijgen duurt het super lang en krijg je uiteindelijk geen ip en geen verbinding
Ja..... En?
Beveiligings key (WEP, WPA2/PSK) goed ingevuld? Doe dat desnoods overnieuw.

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 08-11-2008 10:41 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
ja kan het iets met gateway zijn?

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2008 10:41 ]

• remco_k

remco_k

ja? ja wat? En verder?
Je moet het zelf oplossen hoor. Dus vul je beveiligings key gewoon even opnieuw in.
Desnoods zet je de beveiliging even helemaal uit om te kijken wat dat doet. (dat moet je dan dus op je accesspoint/router doen en op je laptop).

En nee, aan de gateway zal het niet liggen.

[ Voor 9% gewijzigd door remco_k op 08-11-2008 10:45 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb niet eens meer beveiligt kheb de router gereset (het ligt aan mijn laptop)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 10:46:
ik heb niet eens meer beveiligt kheb de router gereset (het ligt aan mijn laptop)
Zet je WIFI eens aan dan, want we lezen niet dat je dat ook al geprobeerd hebt... :)
Of even uit en opnieuw aan, het moet hem echt daar in zitten als ik je zo lees... ;)

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 08-11-2008 10:51 ]

• remco_k

remco_k

GJtje schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 10:51:
[...]
Zet je WIFI eens aan dan, want we lezen niet dat je dat ook al geprobeerd hebt... :)
Hij ziet 14 draadloze netwerken, dus dat zal het wel niet zijn.
Hij verteld er echter niet bij dat hij z'n eigen netwerk wel of niet ziet. Inzet aan zijn kant ontbreekt ook nogal... Wat het lastig maakt.
Maar hee! Misschien een echte reboot? (shutdown->uitschakelen, en weer opstarten?)

[ Voor 9% gewijzigd door remco_k op 08-11-2008 10:55 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

remco_k schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 10:54:
[...]

Hij verteldt er echter niet bij datof hij z'n eigen netwerk wel of niet ziet. Inzet aan zijn kant ontbreekt ook nogal... Wat het lastig maakt.
Hij ziet de netwerken wel, maar dat helpt blijkbaar niet ;) En hij heeft het al op meerdere locaties geprobeerd, dus zijn laptop ook al een paar keer herstart.

Nogmaals: probeer wifi eens uit te schakelen en daarna weer in te schakelen

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

remco_k schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 10:54:
Hij verteld er echter niet bij dat hij z'n eigen netwerk wel of niet ziet. Inzet aan zijn kant ontbreekt ook nogal... Wat het lastig maakt.
Maar hee! Misschien een echte reboot? (shutdown->uitschakelen, en weer opstarten?)
offtopic:
Oops! Ook goeiemorgen jullie, hahaha :9

Maar zoals iemand al eerder postte, eventjes uitschakelen en weer inschakelen wil ook wel eens helpen.
Mijn laptop had / heeft daar ook last van als hij in slaapstand geweest is.
Het enige wat ik toen deed was WIFI uit- en weer opnieuw inschakelen.

• remco_k

remco_k

GJtje schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 11:02:
[...]
offtopic:
Oops! Ook goeiemorgen jullie, hahaha :9
offtopic:
Sry, ik zie dan mijn post anders overkomt dan ik oorspronkelijk bedoelde. Môgge

Alles kan stuk.