Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Verliest activatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In onze testomgeving is een van de vele problemen dat Vista de activatie verliest enkele dagen na installatie+activatie.
Om uit te zoeken of het probleem aan bepaalde software ligt is een speciale testmachine gebouwd die alleen Vista en WHQL drivers bevat. Probleem blijft.

Klik

Het plaatje illustreert het probleem. Speciaal om de command prompt te kunnen openen hebben we een van de machines uitgerust met Firefox zodat we de command prompt kunnen openen om zodoende screenshots te kunnen maken en opslaan. De kale testmachine vertoont dezelfde problemen.

Volgens Google is de remedie om een System Restore terug te zetten of om een herinstallatie te doen. System Restore komt er in onze organisatie niet doorheen, we willen het probleem gewoon voorkomen ipv elke keer oplossen. Om elke twee weken een System Restore op de werkstations te doen is gewoonweg niet mogelijk.
Bijkomend probleem is dat de Eventlog Service op zo'n licensing moment niet gestart is en niet kan worden gestart. Ik kan dus helemaal geen diagnostische informatie verschaffen.
Bij Microsoft hebben we een hele rits serienummers geverifieerd. Alle blijken legaal.

Weet iemand hoe de activatie blijvend kan worden gemaakt?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2008 09:01 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Geeft Microsoft geen suggesties voor dit probleem (gezien het feit dat je ze al gesproken hebt)? Helpt het als je een andere installatie CD aanvraagt/downloadt en daar je keys op loslaat? Gebruik je nu een originele CD (-image), of heb je er andere software in geslipstreamed? Zijn ze geupdate?

Gokje: kan je de eventlog niet alsnog benaderen via de repair console? Of 'm kopieeren (desnoods via een live-CD) en op een andere PC bekijken? Geen idee of dit mogelijk is, maar wellicht helpt het.

Zo scherp als een voetbal!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Reptile209 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 09:35:
Gebruik je nu een originele CD (-image), of heb je er andere software in geslipstreamed? Zijn ze geupdate?
Zit nog op RTM zo te zien.
Ik ben benieuwd wat
 slmgr -dlv
aangeeft bij description en versie bijvoorbeeld..
Gokje: kan je de eventlog niet alsnog benaderen via de repair console? Of 'm kopieeren (desnoods via een live-CD) en op een andere PC bekijken? Geen idee of dit mogelijk is, maar wellicht helpt het.
Nah, het probleem is denk ik meer dat de activatie gedaan wordt voordat EventLog service draait (en dus ook niks loggen kan).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 09:35:
Geeft Microsoft geen suggesties voor dit probleem (gezien het feit dat je ze al gesproken hebt)? Helpt het als je een andere installatie CD aanvraagt/downloadt en daar je keys op loslaat? Gebruik je nu een originele CD (-image), of heb je er andere software in geslipstreamed? Zijn ze geupdate?

Sorry, m'n bericht was blijkbaar niet helemaal compleet.
Ik heb vier soorten CD's getest. De meegeleverde Dell CD's SP0 (ik ga er vanuit dat deze van alle systemen dezelfde zijn); een CD SP0 van de buren; een CD die ik zelf heb gemaakt. Ik heb hier SP1 geslipstreamed in de install.wim; ook heb ik een "illegale" (grijs gebied, ik heb immers wel legale serienummers) versie van de nieuwsgroepen geplukt.

Microsoft kan geen support leveren omdat de betreffende serienummers OEM serienummers zijn. Wellicht kan ik van een vriend een retail serienummer lenen en een case openen onder dat serienummer. Wat een van de Microsoft medewerkers wel kon vertellen is dat de controle van mijn serienummers erg lang duurt. Ik heb toen ook een serienummer doorgegeven van mijn prive-laptop en die kwam, voor zover ik daarover kan oordelen, wel snel door de verificatie. Wellicht heb ik een twijfelachtige batch serienummers te pakken?

Probleem met de eventlog is dat de service nog niet gestart is op het moment dat de fout optreedt. Er wordt dus helemaal niets gelogd. Inderdaad de eventlog naar een nieuwe machine kopieren levert niets op. Er staat niets in de eventlog.

Ik weet overigens nog niet of alle serienummers deze brakheid geven. Een aantal in ieder geval wel. De brakheid ontstaat na ongeveer 5 a 7 dagen na activatie.

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:45

alm

Paar vragen en suggesties:

- Is Windows Vista voorgeïnstalleerd geweest op die pc's? Hebben jullie bijvoorbeeld Windows Vista eraf gegooid en er Windows XP op gezet omdat er nog geen Vista gebruikt wordt binnen het bedrijf? Normaal bij een pre-install van Windows Vista is deze vanaf de fabriek pre-activated en hoeft niet meer te worden geactiveerd. Dan is de gebruikte licentiecode afwijkend van de code op de OEM sticker.

- Wat gebeurt er als je een pc buiten je testomgeving of zelfs buiten het bedrijfsnetwerk installeert en activeert en daar enkele dagen laat draaien? Als dat wel functioneert is er wellicht in het netwerk een firewall die bepaald verkeer tegenhoudt en waardoor het activeren niet meer functioneert?

- Ik neem aan dat je iedere installatie met een unieke OEM licentiecode uitvoert? Tenzij je dus met pre-activated installatie werkt (waarbij de code van de fabrikant gebruikt wordt).

- In welke fase van het installatieproces doe je de activatie? Is dat nadat je alles hebt geïnstalleerd of al tijdens de eerste melding dat je moet activeren?

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 09:52:
[...]
Zit nog op RTM zo te zien.
Ik ben benieuwd wat
 slmgr -dlv
aangeeft bij description en versie bijvoorbeeld..
Ik heb toevallig 1 van de testmachines bij me :)

Afbeeldingslocatie: http://img411.imageshack.us/img411/8113/wshec5.png

Wat mij meteen opviel waren de twee rood omcirkelde zaken:
1. Het ingevulde serienummer is een OEMAct, niet een Retail
2. Partial serienummer komt 100% zeker niet voor in datgene wat ik destijds op deze bak heb ingevoerd

Wellicht is de bak teruggeschoten naar een soort van ingebakken trial-serienummer?

Verwijderd

Topicstarter
alm schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 10:18:
Paar vragen en suggesties:

- Is Windows Vista voorgeïnstalleerd geweest op die pc's? Hebben jullie bijvoorbeeld Windows Vista eraf gegooid en er Windows XP op gezet omdat er nog geen Vista gebruikt wordt binnen het bedrijf? Normaal bij een pre-install van Windows Vista is deze vanaf de fabriek pre-activated en hoeft niet meer te worden geactiveerd. Dan is de gebruikte licentiecode afwijkend van de code op de OEM sticker.
Bij binnenkomst meteen een format gedaan. Waarschijnlijk stond er wel een voorgeinstalleerd OS op.
- Wat gebeurt er als je een pc buiten je testomgeving of zelfs buiten het bedrijfsnetwerk installeert en activeert en daar enkele dagen laat draaien? Als dat wel functioneert is er wellicht in het netwerk een firewall die bepaald verkeer tegenhoudt en waardoor het activeren niet meer functioneert?
Een aantal testmachines heeft een T-mobile WWAN kaart ingebouwd. T-Mobile gebruikt een proxy voor poort 80 verkeer, activatie loopt via poort 80 of 443. Een van de bugs van de T-Mobile proxy is dat een klein deel van het internetverkeer per definitie via de WWAN kaart wilt, ook als er LAN is aangesloten. Wellicht wil activatie ook perse via de WWAN? Zou ik een case openzetten bij T-Mobile?
- Ik neem aan dat je iedere installatie met een unieke OEM licentiecode uitvoert? Tenzij je dus met pre-activated installatie werkt (waarbij de code van de fabrikant gebruikt wordt).
Ja, gewoon de sticker die op de kast is geplakt. Wij hebben geen VLK.
- In welke fase van het installatieproces doe je de activatie? Is dat nadat je alles hebt geïnstalleerd of al tijdens de eerste melding dat je moet activeren?
Divers. Tijdens de installatie, soms achteraf. De machine activeert ook gewoon (in beide gevallen), maar wordt na een aantal dagen dus automatisch gedeactiveerd (bijna zeker ook in beide gevallen). Goed punt, ik ga het volgende week proberen.

Het vervelende is dat er een wachttijd is van minimaal 5 dagen voordat het probleem optreedt...

• alm

alm

Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 14:09:
[...]
Bij binnenkomst meteen een format gedaan. Waarschijnlijk stond er wel een voorgeinstalleerd OS op.
Zelfde OS of moest je een andere taal installeren? Voordeel van pre-installed OS is wel dat het al geactiveerd is en nadeel is natuurlijk de eventuele zooi die meegeleverd wordt (maar wellicht is dat wel op te schonen). Maar goed, maakt nu niet echt meer uit natuurlijk.
Een aantal testmachines heeft een T-mobile WWAN kaart ingebouwd. T-Mobile gebruikt een proxy voor poort 80 verkeer, activatie loopt via poort 80 of 443. Een van de bugs van de T-Mobile proxy is dat een klein deel van het internetverkeer per definitie via de WWAN kaart wilt, ook als er LAN is aangesloten. Wellicht wil activatie ook perse via de WWAN? Zou ik een case openzetten bij T-Mobile?
Kijk eens naar je routeringstabel zou ik zeggen, dus "route print -p" of "netstat -rn". Is die T-Mobile link altijd up of moet je die actief maken voor gebruik?
Ja, gewoon de sticker die op de kast is geplakt. Wij hebben geen VLK.
Ok, en niet op meerdere machines dezelfde code gebruikt om te installeren neem ik aan. Anders is het op zich logisch dat de activatie vervalt.
Divers. Tijdens de installatie, soms achteraf. De machine activeert ook gewoon (in beide gevallen), maar wordt na een aantal dagen dus automatisch gedeactiveerd (bijna zeker ook in beide gevallen). Goed punt, ik ga het volgende week proberen.

Het vervelende is dat er een wachttijd is van minimaal 5 dagen voordat het probleem optreedt...
Gaat de activatie telefonisch of automatisch via internet? Als het automatisch gaat dan vind ik dat op zich wel vreemd, of is het bij Windows Vista wel mogelijk om OEM codes te activeren zonder te bellen? Bij Windows XP kan dat niet, daar moet je voor bellen.

Wat je ook nog zou kunnen bekijken is of je Windows Vista niet kunt pre-activaten dmv de fabrikantskey (die je dan wel moet hebben natuurlijk). Moet je even googlen hoe dat moet (en dan bedoel ik gewoon de officiële manier). Zijn het allemaal dezelfde pc's van dezelfde fabrikant? Zo ja, dan kun je misschien images maken zodat je een pc helemaal niet meer hoeft te activeren en scheelt je installatietijd en bovengenoemde problemen.

Nog een vraagje: welke DVD (is immers Vista, dus zal geen CD zijn dan) heb je gebruikt voor de installatie? Als het Dell machines zijn, heb je dan de Dell DVD geüpgrade met SP1 (dus slipstreamed) of heb je een willekeurige DVD gebruikt om te slipstreamen? Als je niet de Dell DVD gebruikt hebt, probeer die dan eens om te zien of probleem daarbij ook voorkomt...

[ Voor 7% gewijzigd door alm op 08-11-2008 16:00 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

alm schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 15:53:
Ok, en niet op meerdere machines dezelfde code gebruikt om te installeren neem ik aan. Anders is het op zich logisch dat de activatie vervalt.
Daar moest ik ook gelijk aan denken :).
Wat je ook nog zou kunnen bekijken is of je Windows Vista niet kunt pre-activaten dmv de fabrikantskey (die je dan wel moet hebben natuurlijk). Moet je even googlen hoe dat moet (en dan bedoel ik gewoon de officiële manier).
slmgr gebruiken en even de opties doornemen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
[...]
Zelfde OS of moest je een andere taal installeren? Voordeel van pre-installed OS is wel dat het al geactiveerd is en nadeel is natuurlijk de eventuele zooi die meegeleverd wordt (maar wellicht is dat wel op te schonen). Maar goed, maakt nu niet echt meer uit natuurlijk.
Ik weet helaas niet meer wat voorgeinstalleerd was. Alle machines zijn al opnieuw geinstalleerd, wellicht kan ik het op de factuur terugvinden. Die zal ik maandag eens tevoorschijn moeten toveren.
Kijk eens naar je routeringstabel zou ik zeggen, dus "route print -p" of "netstat -rn". Is die T-Mobile link altijd up of moet je die actief maken voor gebruik?
Moet nog naar worden gekeken, maar dit is een probleem voor later. Tenzij blijkt dat de Vista activatie vaker dan één keer contact zoekt op internet, dan zou dit een probleem kunnen vormen. Anyway, dit is een bekend probleem en staat inderdaad ergens op (/onderaan) de lijst om te worden opgelost.
Per machine wordt een verschillende code gebruikt. Maar dan nog, hoe kan de activatie op een andere machine vervallen als bij het activeren van de ene machine dezelfde code wordt gebruikt? Zoeken de machines contact met elkaar?
Gaat de activatie telefonisch of automatisch via internet? Als het automatisch gaat dan vind ik dat op zich wel vreemd, of is het bij Windows Vista wel mogelijk om OEM codes te activeren zonder te bellen? Bij Windows XP kan dat niet, daar moet je voor bellen.
Alles via internet.
Wat je ook nog zou kunnen bekijken is of je Windows Vista niet kunt pre-activaten dmv de fabrikantskey (die je dan wel moet hebben natuurlijk). Moet je even googlen hoe dat moet (en dan bedoel ik gewoon de officiële manier). Zijn het allemaal dezelfde pc's van dezelfde fabrikant? Zo ja, dan kun je misschien images maken zodat je een pc helemaal niet meer hoeft te activeren en scheelt je installatietijd en bovengenoemde problemen.
Hier ben ik niet bekend mee. Het moet mogelijk zijn daar de hardware wel gelijk is. Ik ga op zoek.
Nog een vraagje: welke DVD (is immers Vista, dus zal geen CD zijn dan) heb je gebruikt voor de installatie? Als het Dell machines zijn, heb je dan de Dell DVD geüpgrade met SP1 (dus slipstreamed) of heb je een willekeurige DVD gebruikt om te slipstreamen? Als je niet de Dell DVD gebruikt hebt, probeer die dan eens om te zien of probleem daarbij ook voorkomt...
DVD SP0 van Dell
DVD SP0 van de buren (denk MSDN)
DVD SP1 zelfgemaakt (install.wim aangepast ipv reguliere methode van slipstreamen)
DVD SP1 van de nieuwsgroepen
WDS met SP1 geintegreerd

Ik kreeg van iemand het advies om niet de AHCI drivers van Intel te gebruiken. Deze kunnen dergelijke problemen veroorzaken omdat de licentieservice bij de licentiestore probeert te komen voordat de drivers zijn geladen. Het is een verre en onwaarschijnlijke schop, maar het is wellicht het proberen waard.

De migratie kan gelukkig worden geannuleerd, dan installeren we onze nieuwe machines gewoon met XP... zou veel geneuzel schelen :(

• alm

alm

Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 18:37:
Per machine wordt een verschillende code gebruikt. Maar dan nog, hoe kan de activatie op een andere machine vervallen als bij het activeren van de ene machine dezelfde code wordt gebruikt? Zoeken de machines contact met elkaar?
Nou, als je machine1 activeert via Internet en daarna machine2 met dezelfde key, dan ziet Microsoft natuurlijk wel dat je opnieuw een machine activeert en het ZOU KUNNEN dat als machine1 zich opnieuw meldt bij Microsoft voor het bijwerken van de activatie, dat die dan geweigerd wordt omdat machine2 als laatste is geactiveerd. Maar goed, of het zo werkt durf ik niet met zekerheid te zeggen.
[...]
Hier ben ik niet bekend mee. Het moet mogelijk zijn daar de hardware wel gelijk is. Ik ga op zoek.
Vaak is fabrikantsactivatie op informatie in de BIOS gebaseerd, dus dan kijkt hij alleen daarnaar. Als er dan een andere harde schijf in zit dan maakt dat niet uit, bijvoorbeeld.
DVD SP0 van Dell
DVD SP0 van de buren (denk MSDN)
DVD SP1 zelfgemaakt (install.wim aangepast ipv reguliere methode van slipstreamen)
DVD SP1 van de nieuwsgroepen
WDS met SP1 geintegreerd
Waar is die zelfgeslipstreamde SP1 DVD op gebaseerd? Wat was je source DVD? Een gewone standaard Vista DVD of een van een andere OEM fabrikant? En die uit de nieuwsgroepen, is die "officiëel" van Microsoft of ook gebaseerd op een andere OEM DVD?

Met de bijgeleverde Dell DVD zou je in ieder geval geen problemen mogen hebben, anders moet je bij Dell klagen.
De migratie kan gelukkig worden geannuleerd, dan installeren we onze nieuwe machines gewoon met XP... zou veel geneuzel schelen :(
Hopelijk heb je geen problemen met het verkrijgen van Windows XP drivers dan, hoewel dat met desktops minder een probleem zou moeten zijn dan bij laptops (vanwege videodrivers vaak).

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 14:02:
[...]

Ik heb toevallig 1 van de testmachines bij me :)

[afbeelding]

Wat mij meteen opviel waren de twee rood omcirkelde zaken:
1. Het ingevulde serienummer is een OEMAct, niet een Retail
2. Partial serienummer komt 100% zeker niet voor in datgene wat ik destijds op deze bak heb ingevoerd

Wellicht is de bak teruggeschoten naar een soort van ingebakken trial-serienummer?
Hier reageer ik even op.

Het is niet illegaal om een willekeurige DVD te gebruiken voor de installatie zolang er bij het eerste rode omlijnde staat (COA in plaats van RETAIL)

Zie:
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/10n4wvl.jpg

Hier werkt het zo: lees het aandachtig want ik probeer het duidelijk te hebben

Op mijn 2e laptop staat er een recoverypartitie, maar omdat ik het moe ben dat deze recovery optie ook alle bloatware terugzet zoals al die onnodige zooi heb ik mijn eerder gekochte Vista DVD ter hand genonem en de serial opgegeven die op de COA staat van mijn laptop (de sticker, vaak aan de onderkant) en ik wil activeren en dat lukt dus mooi niet.
Hier een bug van Activatie want na exact dezelfde serial weer opnieuw ingegeven te hebben lukt activeren ineens wel en de WGA test (te vinden als je op je blauwe logo klikt "vraag om legale software" en op die site) doorkom ik schaamteloos.

Kijk, de oude PC met serial van die DVD is bevestigd op die computer en de koper heeft al een Vista DVD dus hield ik de DVD over, mooi voor de laptops. Niets illegaals aan.

Dus probeer jij eens een nieuwe activatie en geef de serial opniew. Ook al is deze exact hetzelfde, ik denk dat jij die bug ook te pakken hebt.

COA = (Certificate Of Authority)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2008 19:45 ]

Verwijderd

[...]

[...]

[...]

[...]

Die gaat niet samen. Op een machine zit als hij op Vista werkt en deze erbij hoort een COA op de zijkant en bij de OEM zit hij achter op de flyer, een sticker die je moet plakken.
Zoek ddie stickers eens en dat zijn de serials. Op welke volgorde jij die gebruikt maakt niet uit.

Conclusie: Een serial is niet dubbel te activeren zoals dubbel parkeren ook fout is ;)

• alm

alm

Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 19:54:
[...]

Die gaat niet samen. Op een machine zit als hij op Vista werkt en deze erbij hoort een COA op de zijkant en bij de OEM zit hij achter op de flyer, een sticker die je moet plakken.
Zoek ddie stickers eens en dat zijn de serials. Op welke volgorde jij die gebruikt maakt niet uit.
WAT gaat niet samen? Ik begrijp je niet hoor.
Conclusie: Een serial is niet dubbel te activeren zoals dubbel parkeren ook fout is ;)
Nou, als de hardware precies hetzelfde is misschien wel, dan zou het net zo goed een herinstallatie kunnen zijn op dezelfde machine.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nou, niet helemaal - de hardware kan dan wel hetzelfde zijn, maar voor de activatie wordt een hash genomen van onder andere de disk ID, en die is op elk systeem anders.

Verwijderd

Ben je altijd zo onvriendelijk tegen mensen die je willen helpen? We kunnen je ook negeren ;)

Maar goed, zo ben ik niet.

Verder zou ik me eens verdiepen in activatie en ik meen dat ik hier echt wel ervaring mee heb.
Elk systeem al is de hardware 100% hetzelfde behoeft een eigen activatie want actiavtie let op 4 dingen

CPU serial
HDD serial
Mainboard serial
GPU serial

En niet een NIC die vrijelijk is aan te passen door de netwerkkaart te vervangen. Als hardware uit de fabriek rolt heeft het een eigen unieke seriele code genoemd het serienummer en dat zou je toch ook moeten weten :/

bedankt Alt-92 voor je attentie :)

Dus wil je hulp 413894, dan begint dat bij vriendelijk te blijven want zo heb ik al vele zaken gewonnen.

• alm

alm

Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 13:50:
Ben je altijd zo onvriendelijk tegen mensen die je willen helpen? We kunnen je ook negeren ;)
Uhh, tegen wie heb je het nu, want ik zie hier niemand die onvriendelijk is? :?
Verder zou ik me eens verdiepen in activatie en ik meen dat ik hier echt wel ervaring mee heb.
Elk systeem al is de hardware 100% hetzelfde behoeft een eigen activatie want actiavtie let op 4 dingen

CPU serial
HDD serial
Mainboard serial
GPU serial

En niet een NIC die vrijelijk is aan te passen door de netwerkkaart te vervangen. Als hardware uit de fabriek rolt heeft het een eigen unieke seriele code genoemd het serienummer en dat zou je toch ook moeten weten :/
Ok, je bedoelt dus de stickers met serienummers op de onderdelen in de pc, en niet de licentiesticker van Windows zelf. Dat was mij niet duidelijk dat je dat bedoelde. :/

Ik was ff in de war met factory-pre-activated machines want die blijven gewoon geactiveerd als je er een kloon van maakt op een machine van dezelfde fabrikant, want die kijken alleen naar de BIOS. Maar jij en alt-92 hebben gelijk dat gewone OEM-versies en Retail versies ook naar serienummers van hardware kijken voor activatie. Dus idd kan je dus niet een tweede identieke machine opnieuw activeren vanwege de andere hash die dat genereert. Dan moet je bellen met Microsoft om dat voor elkaar te krijgen, met een goed verhaal hoe en wat. ;)
Dus wil je hulp 413894, dan begint dat bij vriendelijk te blijven want zo heb ik al vele zaken gewonnen.
Huh, ik zie hem nergens onvriendelijk zijn hoor, alleen dat hij nu even niet reageert meer in dit topic, maar dat kun je niet onvriendelijk noemen aangezien niet iedereen altijd maar achter/voor de pc zit. ;)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

alm schreef op zondag 09 november 2008 @ 14:37:

Ok, je bedoelt dus de stickers met serienummers op de onderdelen in de pc, en niet de licentiesticker van Windows zelf. Dat was mij niet duidelijk dat je dat bedoelde. :/
Right. Windows gaat geen stickers lezen natuurlijk ;)

Kijk maar eens in je BIOS naar je HDD serienummer bijvoorbeeld, of met diskpart :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
DISKPART> list disk

Disk ###  Status      Size     Free     Dyn  Gpt
  --------  ----------  -------  -------  ---  ---
  Disk 0    Online       149 GB      0 B
  Disk 1    Online       114 GB      0 B
  Disk 2    Online       233 GB  6144 KB
  Disk 3    Online       466 GB      0 B
  Disk 4    Online        75 GB      0 B

DISKPART> select disk 2

Disk 2 is now the selected disk.

DISKPART> detail disk

WDC WD2500JB-00GVA0 ATA Device
Disk ID: FC43266A
Type   : ATA
Bus    : 0
Target : 1
LUN ID : 0
Read-only  : No
Boot Disk  : No
Pagefile Disk  : No
Hibernation File Disk  : No
Crashdump Disk  : No

Volume ###  Ltr  Label        Fs     Type        Size     Status     Info
  ----------  ---  -----------  -----  ----------  -------  ---------  --------
  Volume 6     E   wd_data      NTFS   Partition    233 GB  Healthy

• alm

alm

alt-92 schreef op zondag 09 november 2008 @ 17:52:

Right. Windows gaat geen stickers lezen natuurlijk ;)
Dat snap ik ook wel. :P Die stickers komen van Rogresalor:
Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 19:54:

Is gewoon niet zo duidelijk wat hij bedoelt, that's all. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 13:50:

Waar ben ik onvriendelijk? Dat is dan in ieder geval niet de bedoeling...

Anyway, ik heb even drie testmachines opgezet. Een met geleende Dell CD die ik van het weekend heb geregeld, een waarvan de AHCI optie in de BIOS op legacy/compatibiliteit staat en eentje met zowel de geleende Dell CD en de AHCI optie in de BIOS op legacy/compatibiliteit.

De activatie verloopt op alle machines gewoon normaal, het is nu een week afwachten op deactivatie.

In de tussentijd ben ik toch aan het kijken of het mogelijk is om de nieuwe machines gewoon op XP te zetten. De gebruikers zien liever XP (oud en vertrouwd), en ik stiekem ook wel.

Verwijderd

Topicstarter
Even een tussentijdse update:

Er zijn meer testmachines geplaatst. Alle tests lijken uit te wijzen dat Windows de activatie verliest als er een SD kaart in het (ingebouwde) SD-kaartslot wordt geplaatst of wordt verwijderd. Met zekerheid kan dit nog niet worden gezegd, maar de installaties waarbij we veelvuldig met SD kaarten swappen lijken na verloop van tijd de activatie te verliezen.

Tenzij:

We bij de installatie telefonisch activeren. Frappant is dat het activatienummer direct wordt geaccepteerd zonder tussenkomst van een medewerker. SD-kaart-swaps leiden niet meer tot deactivatie. Achteraf activeren leidt na verloop van tijd wel tot deactivatie. Via internet activeren leidt al vrij snel tot deactivatie..

Ik ben benieuwd of ons probleem nu solved is. Wie herkent een dergelijk probleem?

Ik moet zeggen dat ik uitermate ontevreden ben over Activatie 2.0. Het lijkt wel alsof de legale gebruiker meer hindernissen opgeworpen krijgt dan de illegale gebruiker. Staat de BSA eigenlijk toe dat je illegaal activeert mits je wel over alle licenties beschikt?
Pagina: 1