Hoe krijg ik mijn bureaublad op mijn tv? (MCE 2005)

Pagina: 1
Acties:

• wiebjuh16
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-05 12:34
Ik zit met het volgend probleem:

Ik wil mijn media center pc (van Acer) aansluiten op mijn tv en dat gaat via tulpstekkers, ik heb ook gewoon beeld op mijn tv, maar alleen van mijn bureaublad, ik moet eerst een schermpje verslepen, zodat ik die kan zien op de tv, doe ik dat niet, zie ik alleen mijn wallpaper. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik zowel op mijn tv als op mijn computerscherm mijn bureaublad kan bekijken en zodoende films afspelen via mijn JVC breedbeeld tv.
Ik heb overigens een ATI-Radeon X1300 videokaart, welke 512mb geheugen heeft en een tulpuitgang voor de tv( weet niet zo snel hoe dat heet)

Wie o wie kan mij hiermee helpen?(A) heb de nieuwste drivers geinstalleerd, maar helpt ook niet, direct X is verder ook up to date ;)

[ Voor 3% gewijzigd door wiebjuh16 op 07-11-2008 23:11 ]

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk staat alles ingesteld op een verlenging van je desktop naar je TV. Deze moet je laten klonen, zodat PC en TV exact hetzelde laten zien.

Je hebt een Ati kaart zie ik, met CCC kan je onder "display properties" kiezen tussen klonen of extenden.

• wiebjuh16
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-05 12:34
oke, maar moet ik dan eerst nog software downloaden? heb niks van ati software op mijn pc staan, behalve de drivers dan :)

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-05 16:17
Ik weet niet hoe dat met MCE2005 zit, maar in windows vista kan je gewoon naar de beeldscherm instellingen gaan en daar aangeven dat jouw televisie (even de goede resolutie instellen) de hoofdmonitor moet zijn. Nu zie je je taakbalk e.d op je tv, en gedraagd je monitor zich als 2e beeldscherm.

één is geen, twee is één

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
via http://ati.amd.com/support/driver.html kom je bij jouw CCC en bijbehordende drivers, mocht je het via CCC, de software voor Ati kaarten, willen doen.