Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vernieuwen van website uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil er graag voor zorgen dat je een website kan bezoeken, zonder dat hij deze vernieuwd. Als er dus wijzigingen zijn, deze niet worden overgenomen. Desnoods dat dit alleen mogelijk is als je de refresh knop aanklikt.

Is dit mogelijk en hoe is dit te doen. Heb inmiddels overal gezocht.

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:58

orf

Dat kun je doen door de pagina die je bezoekt lokaal op te slaan. Daar zijn vele programma's voor en zelfs vanuit je browser kun je een pagina opslaan.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Heb je de pagina waar je het hebt zelf in beheer? Zo ja, stuur dan gewoon altijd een 304 header mee. Al begrijp ik niet echt hoe je kan willen dat een bezoeker de nieuwste updates niet kan zien. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
-NMe- schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 23:46:
Al begrijp ik niet echt hoe je kan willen dat een bezoeker de nieuwste updates niet kan zien. ;)
Simpele implementatie, iemand mag wel de index ophalen, alle andere files ( images / css / vervolgpagina's etc ) worden eeuwig gecached.
Via _GET parameters / timestamps in de filenamen zorg je ervoor dat er bij elke vernieuwing een nieuwe filename ontstaat...

Op deze manier krijgt de bezoeker alleen maar de nieuwste updates te downloaden, alle oude data staat nog in zijn cache, ook al is de bezoeker een maand geleden er voor het laatst geweest...

Op deze manier heb ik bijv een intranet site met 5 mb aan initial load plaatjes toch snel gekregen in dagelijks gebruik.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Gomez12 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 00:05:
[...]

Simpele implementatie, iemand mag wel de index ophalen, alle andere files ( images / css / vervolgpagina's etc ) worden eeuwig gecached.
Via _GET parameters / timestamps in de filenamen zorg je ervoor dat er bij elke vernieuwing een nieuwe filename ontstaat...

Op deze manier krijgt de bezoeker alleen maar de nieuwste updates te downloaden, alle oude data staat nog in zijn cache, ook al is de bezoeker een maand geleden er voor het laatst geweest...

Op deze manier heb ik bijv een intranet site met 5 mb aan initial load plaatjes toch snel gekregen in dagelijks gebruik.
1. Je hebt niet altijd invloed op de cache van je bezoeker

2. Wat jij zegt is wat anders dan wat de topicstarter vraagt. Jij zegt alles cachen en niet veranderen (wat je dus doet met de headers van -NMe- ;)) en topicstarter wilt wel degelijk wijzigen, maar die wijzigingen niet pushen naar de client :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.