Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Dvd speler meenemen naar frankrijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In de kerstvakantie gaan wij op wintersport, en nu willen wij onze dvd speler meenemen (er staat in een TV in ons appartement) zodat we na het skien wat filmpjes kunnen kijken :)

Nu is mijn vraag of dit wel mogelijk is, gezien het SECAM systeem wat in frankrijk gebruikt wordt.. Heb op internet gekeken, maar het is me niet duidelijk geworden of je op een Franse TV wel PAL dvd's kunt afspelen (of hangt dat alleen van de dvd speler af??)

Zou het erg fijn vinden als iemand mij hier meer over kan vertellen!!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
SECAM is geen TV formaat zoals PAL of NTSC. Frankrijk gebruikt ook gewoon PAL afaik.

SECAM heeft betrekking tot t frequentiegebruik in de vhf/uhf band. Itt tot de normale 5.5Mhz tussen video/audio is secam 6Mhz.

Je dvdspelert stuurt gewoon video en audio los eruit, en doet (dus) niets met een RF signaal.

edit: naja niet helemaal, zie Wikipedia: SECAM
Anyway: ook daar wordt gesteld dat de meeste tvs ook gewoon PAL aankunnen.

[ Voor 18% gewijzigd door DJSmiley op 07-11-2008 22:56 ]

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-11 11:48

psy

Volgens mij kan een SECAM altijd ook PAL tonen.

" just about all French TV's are in fact multi-standard and support the PAL standard"

http://www.videointerchange.com/pal_secam_conversions.htm

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)