Advies voor moment van aankoop apparatuur

Pagina: 1
Acties:

• EvtK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-01 08:18
Halloah,

Eind januari 2009 betrek ik (samen met vriendin) een nieuwbouwwoning. We verhuizen van een klein appartement naar een grote eengezinswoning en afgezien van nieuwe meubels, schaffen we ook een hoop nieuwe apparatuur aan. Op het lijstje staat onder andere:

- 2 lcd tv's (boven en beneden)
- dvdspeler
- muziek installatie (versterker, boxen, squeezebox)
- NAS
- draadloze router
- laptop

Kortom een aardige uitgave om goed over na te denken. Als echte tweaker ben ik de afgelopen periode dan ook druk geweest met het uitzoeken van merk, type en mogelijke (web)winkels. Maar nu ik inmiddels wel weet wat aan te schaffen, rijst de vraag: wanneer?

Ik vraag me af of prijzen gaan dalen of stijgen door de 'economische crisis' en of de feestdagen (sint&kerst) wellicht leuke acties gaan brengen. Daarnaast is er het praktische: twee tv's laat ik liever bezorgen in de nieuwe woning.

Kan iemand mij adviseren, met name met een goed onderbouwde theorie over een te verwachten daling of juist stijging van de prijzen.

Bedankt!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik denk dat je dan beter naar http://gathering.helderzienden.net kunt gaan :) .

Vast en zeker kunnen er mensen mooie theorieen ophangen, zonder dat die ook maar enig inzicht zullen geven. Ga gewoon dingen kopen als je ze nodig hebt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:58

painkill

Pain(k)(ill)

Zoals altijd, ga niet wachten totdat het goedkoper word, word het toch niet, en doet het dat wel dan betekend het dat er iets beters is.

Als je iets nodig hebt koop je het, heb je het nog niet nodig koop je het niet, duurder zal het in ieder geval niet worden. Die prijzen staan meestal voor lange tijd vast, het enige mogelijke scenario waarin het duurder zou kunnen worden is dat er ergens op een product een monopolie van 1 bedrijf zit, die kan de prijs dan omhoog doen, maar in een markt waar concurrenten zijn gaan ze heus niet iets duurder maken, en zo klanten verliezen.

En natuurlijk komen er leuke acties met kers etc... maar er zijn het hele jaar door leuke acties, maar dit zal ook geen wereld van verschil maken, hoogstens 20% op 1 product, of je daar nou op wilt wachten...

[ Voor 52% gewijzigd door painkill op 07-11-2008 22:42 ]

Mijn SNES verzameling!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

En toch is het een terechte vraag, zeker vanwege de omvang van de apparatuur die de TS wil aanschaffen + dat het niet een standaard wat moet ik kopen topic is over 1 onderwerp.

Zeker rondom de Kerstdagen, misschien oud&nieuw kunnen er speciale aanbiedingen zijn.

Januari is niet zo heel ver weg meer en prijzen zullen, afgezien van een aantal aanbiedingen, waarschijnlijk niet zo hard zakken in die drie maanden.

Als ik de TS was zou ik tot op detail uitzoeken wat ik wilde, mogelijk een paar varianten er op en dan de aanbiedingen in de gaten houden, maar niet specifiek tot een bepaald moment wachten zoals bijvoorbeeld de kerstdagen.

Concreer zeker op de duurdere aankopen, die router/dvdspeler/misschien ook de nas zullen niet veel uitmaken op het totaalbedrag.

Je zou maar net een interessante aanbieding tegen komen voor een lcd tv...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Je zou kunnen wachten tot januari wanneer de Mediamarkt weer op 2 dagen geen btw rekend en zodoende dus 19% op al je aankopen besparen. En gezien je lijstje kan dat toch best oplopen. Maar verder ben ik 't eens met wat anderen al zeiden: koop spul wanneer je spul nodig hebt, ga je wachten op daling van prijzen dan kun je blijven wachten en van al dat wachten komt uitstel wat resulteert in afstel.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:24
Joosie200 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 23:44:
Je zou kunnen wachten tot januari wanneer de Mediamarkt weer op 2 dagen geen btw rekend en zodoende dus 19% op al je aankopen besparen. En gezien je lijstje kan dat toch best oplopen. Maar verder ben ik 't eens met wat anderen al zeiden: koop spul wanneer je spul nodig hebt, ga je wachten op daling van prijzen dan kun je blijven wachten en van al dat wachten komt uitstel wat resulteert in afstel.
Alleen jammer dat ze van te voren dan de prijzen 20% omhoog mikken ;)

Koop gewoon het spul wat je nodig hebt. Of het dan duurder of goedkoper is word echt koffiedik kijken. De laatste weken word het meeste computerspul schrikbarend duurder door de gestegen dollarkoers. Wie zal het zeggen hoe het over 3 maanden ervoor staat....

• EvtK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-01 08:18
Bedankt voor alle reacties, geeft weer wat inzicht!

Ik denk dat ik met name met de tv's wacht op interessante acties, en als die niet komen, het gewoon in januari bestel. Dan kan het meteen door naar het nieuwbouwhuis en hoef ik het niet tijdelijk ergens in huidig appartement op te slaan om later weer te verhuizen.

Voor de wat kleinere aanschaffen zoals NAS en Router hou ik ook gewoon wat acties in de gaten, maar die zal ik denk ik wel op kortere termijn kopen.

Ik twijfel met name over de aanschaf van de laptop.. ik heb in één van de topics in het CSL forum gelezen dat een webshop na bestelling door een tweaker hier zijn prijs van delaptop heeft verhoogd op basis van verhoging van de leverancier.. Dat stemt mij minder positief. Ik heb nu een goede laptop gezien in een goede webshop, tis alleen geen topprijs (geen aktie oid). Misschien toch wel aanschaffen gezien de kans op prijsstijgingen door de dollarkoers?

bedankt voor reacties wederom!
Pagina: 1