Toon posts:

Monitor als monitor+tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een monitor met een TV ingang, dus een coax ingang. Nu heb ik een kleine 37cm CRT naast mijn 206BW; heb veel liever een 22" of hoger met 1920x1200 en een coax in. Het idee heb ik van de Samsung 2032MW, die dat wel heeft. Het probleem met dat scherm is dat het voor mij nauwelijks een "upgrade" is qua computerbeeldscherm, en dat de design ontzettend lelijk is. Ik zag laatst zelf wel de 2443BW voor een erg redelijke prijs op de PW; deze heeft alle specs die ik zoek en ziet er erg mooi uit, maar geen coax in.

Ik vraag me dus eigenlijk af of er andere modellen of andere fabrikanten zijn die hetzelfde concept hebben geimplementeerd in hun grotere monitoren.

Verder heb ik eigenlijk niet echt eisen. Wil graag een reso van 1920x1200, DVI, 5ms of lager, goed design en verder zo laag mogelijke prijs.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

CMG

Waarom niet een Hanns-g 28" LCD? 399 euro bij Paradigit (heb hem zelf, vandaar dat ik hem kan aanbevelen). 1920x1200 res, perfect scherm voor programmeren of gewoon lekker filmpje kijken. Als je dan een leuke Hauppauge TV kaart in je pc duwt, kun je ook windowed TV op zetten en lekker verder werken. imho toch een stuk flexibeler dan een scherm met ingebouwde tuner waarbij je dan moet input switchen als je hem als monitor wilt gebruiken.

Enige nadeel is dat je dan niet TV kan kijken als je aan het gamen bent (performance wise), maar denk dat dat niet echt een probleem is.

NKCSS - Projects - YouTube

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-05 15:57
Is digitale tv (HDTV) dan geen idee? Ik heb zelf een Dell 2707WFP als computerscherm en kan (bijv.) op de component ingang een HDTV decoder aansluiten en met picture and picture of picture in picture beide inputs tegelijk bekijken :-)
(Ik heb dit niet zelf maar lijkt me zeker mogelijk :-) )

[ Voor 11% gewijzigd door Moning2 op 10-11-2008 02:06 ]

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:12

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

pricewatch: Samsung LE32A656

Je zou eens in deze serie moeten zoeken. die heeft namelijk Picture-in-Picture. Dit is ideaal tijdens t gamen. gewoon lekker tv kijken tussendoor. kan je mooi zelf bepalen waar het schermpje voor tv zit. en geen preformance-verlies ;)

tevens 4 HDMI-aansluitingen (om te vormen naar DVI), 1x d-sub (VGA), een aantal SCART, en nog wat aansluitingen.

Dit scherm is echter waarschijnlijk een beetje te groot voor je, dus misschien handig om een kleinere versie uit dezelfde serie te nemen :)

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

• MonkeeMKII
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-01 23:27
Kijk eens naar de samsung T2x0 HD. Een vriend heeft laatst de T200HD gekocht, en het ziet er prima uit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 21:52:
Nu heb ik een kleine 37cm CRT naast mijn 206BW; heb veel liever een 22" of hoger met 1920x1200 en een coax in. Het idee heb ik van de Samsung 2032MW, die dat wel heeft.
De Samsung 2032MW heeft overigens niet de door jou beoogde resolutie! Het scherm heb ik zelf en hij bevalt mij zeer goed, maar zoals gezegd is het geen 1920x1200 resolutie.
Ik zag laatst zelf wel de 2443BW voor een erg redelijke prijs op de PW; deze heeft alle specs die ik zoek en ziet er erg mooi uit, maar geen coax in.
De 2443BW is een prachtig scherm, ik heb hem zelf ook! :P
Hij heeft echter alleen dvi en sub-s ingang, omdat het een monitor is gericht op de zakelijke markt. Vandaar het minimalistische no-nonsens design. De T240HD voldoet volgens mij precies aan je wensen: klik. Het design is helaas niet zoals de 2443BW, maar ja ... deze heeft wel een tuner aan boord.

Verwijderd

Topicstarter
@ yohan, dat laatste over de 2032MW was dus bedoeld over de coax in, niet over de reso. Als hij wel een reso van 1920x1200 had gehad, had ik hem zeker overwogen :P
Ik zit nu wel sterk de 2443BW te overwegen en een tv-kaart te kopen, maar weet het dus nog niet. Het idee van tv kijken via de pc spreekt mij toch niet aan.

@ cmg: de hanns-g heb ik gemist voor 330 euro, nu is hij een stukje duurder :( de reviews erover zijn niet al te best, maar voor zo'n prijs zou dat natuurlijk niet veel uitmaken. maar het is iig wel 1 van de kansmakers.
ff 1 vraagje nog tussendoor, als ik de hanns-g neem, moet zo'n tv-kaart toch niet? ik bedoel, ik kan toch wel het scherm via dvi EN via coax aansluiten en switchen tussen tv en pc? ik hoef ze niet tegelijk aan ;)

@injection: jammer dat samsung dus geen kleinere heeft van de 656 serie, want 32" is echt veelstegroot voor mijn kamertje :P ben eigenlijk op zoek naar 24-26"

@vleesch: de T serie is zooo ontzettend lelijk. . .dat maakt natuurlijk ook uit :P
Pagina: 1