Toon posts:

CSS bestand wordt niet geladen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
na de FAQ inzake topicstarts goed bestudeerd te hebben lijkt het me het beste om hier mijn vraag te stellen, correct me if i'm wrong.

hier gaat het:
ik heb een simpele webpagina ontworpen met een leuk menuutje dat gebruik maakt van css en javascript (een beetje van hotscripts en een beetje van mij ;)).
Het menu werkt perfect als de code gewoon geheel in de head staat maar, zoals jullie met mij eens zullen zijn, is dit onoverzichtelijk en lelijk. Nu heb ik de code in 2 bestandjes gezet (een .css en een punt js.), 2 links er naar toegevoegd in mijn index.html.
code:
1
2
3
4
<link href="cssverticalmenu.css" rel="stylesheet" type="text/css">

<script type="text/javascript" src="cssverticalmenu.js">
</script>

mijn code tot nu toe, alles werkt nog goed. Maar hoewel mijn document nu overzichtelijk is wordt mijn mapstructuur weer een chaos. En van chaos word ik kriebelig dus plaats ik mijn opmaak en script documenten in twee mappen.
naar mijn mening logischerwijs verander ik mijn code nu naar:
code:
1
2
3
4
<link href="stylesheets/cssverticalmenu.css" rel="stylesheet" type="text/css">

<script type="text/javascript" src="scripts/cssverticalmenu.js">
</script>

helaas werkt dit niet, of iig het werkt niet als ik de site upload en via het webadres benader, het werkt echter perfect als ik mijn index.html op mijn computer open.

de structuur van mijn pagina is als volgt:
Public_html
--> index.html en mappen.

weet iemand van jullie misschien wat ik hier verkeerd doe waarom dit niet werkt na het uploaden?

*note: in mijn css document wordt verwezen naar een drietal plaatjes die ook in een aparte map staan.
code:
1
background: white url(../images/glossyback.gif)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Volgens mij zit het in die .. in de url.
Dus voor jouw zegt dat;

code:
1
2
3
4
<link href="../stylesheets/cssverticalmenu.css" rel="stylesheet" type="text/css">

<script type="text/javascript" src="../scripts/cssverticalmenu.js">
</script>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
../ is toch de code voor als je een map terug wilt? dat hoeft niet in mijn geval.

maar dat is idd de code die dreamweaver (wat ik helaas alleen op school heb) zelf maakt als je de documenten zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Is je OS/webserver toevallig case-sensitive ?

[ Voor 3% gewijzigd door SKiLLa op 07-11-2008 21:25 ]

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 21:18:
../ is toch de code voor als je een map terug wilt? dat hoeft niet in mijn geval.

maar dat is idd de code die dreamweaver (wat ik helaas alleen op school heb) zelf maakt als je de documenten zoekt.
Heb je al geprobeerd live te spelen met de html code via firebug?

Op die manier kan je in een korte tijd de fout in je code binden,

vanuit index naar een diepere map linkt waarin de css staat, hoef je ook geen ../ te gebruiken.

Checklist:
- @charset "utf-8";
/* CSS Document */
in je css document?

- Css geupload?
- Spelfout in document of in css naam?
- Juiste map geupload?
- Juiste server geupload? ( als je meer websites hebt)!

Ik denk dat als je deze punten aanhaalt dat het wel goed moet gaan.

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kun je niet met b.v. Firebug even controleren wat de absolute url is die voor de CSS wordt aangeroepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij ligt het niet zozeer aan mijn documenten want op mijn ziggo homedrive werkt het wel zoals zou moeten.
Als ik Firebug gebruik en dan in mijn head mijn link naar het css bestand bekijk krijg ik een "Forbidden
You don't have permission to access /ljh.weerts/scripts/ on this server." -melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 16:09:
volgens mij ligt het niet zozeer aan mijn documenten want op mijn ziggo homedrive werkt het wel zoals zou moeten.
Als ik Firebug gebruik en dan in mijn head mijn link naar het css bestand bekijk krijg ik een "Forbidden
You don't have permission to access /ljh.weerts/scripts/ on this server." -melding.
Dan is het gewoon een kwestie van de rechten goed zetten op je student.ru.nl account. :) Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thnQ dat was idd het probleem, zit soms in een "vreemd" hoekje.!
Pagina: 1