Toon posts:

USB wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Over het onderwerp USB stick met wachtwoord beveilligen is al heel veel geschreven. Maar niets bied, voor zover ik kan zien, een oplossing voor mijn situatie. Die is als volgt:

Men neme 1 8GB SanDisk Cruzer Titanium (U3), gevuld met een reeks bestanden en mappen.
Thuis een MacBook Pro.
Op het werk (middelbare school) XP machines.
Op enkele andere locaties XP en Vista machines.

Het moge duidelijk zijn dat als leerlingen mijn USB stick ooit te pakken krijgen ik niet wil dat ze er iets mee kunnen. Behalve aantekeningen staat hij vol met toetsen.

Ik moet op alle locaties bestanden kunnen bewerken en openen. Ook op mijn MacBook. Ik wil geen rar's oid aanmaken.

Het zou zo moeten zijn dat degene die de USB stick wil bekijken een wachtwoord in moet voeren. Zonder wachtwoord geen toegang. Maar niet voor elk bestand afzonderlijk dat je wilt bewerken een wachtwoord invoeren.

Wie ow wie kan er helpen?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
Truecrypt ;)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Mijn oplossing, TrueCrypt...
Te gebruiken zonder te installeren, en je maakt een folder aan met een niet te hacken password...

Edit: Wat Megmind zegt dus... :P

[ Voor 12% gewijzigd door Brede P op 07-11-2008 20:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn weten heb je dan nog steeds een programmaatje nodig op de PC/Mac waar je het wil openen

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-02 15:11

Perkouw

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 13:03:
Bij mijn weten heb je dan nog steeds een programmaatje nodig op de PC/Mac waar je het wil openen
kan stand alone werken >> download truecrypt en vind het uit :-) (leer je ook nog is het meest van) ik gebruik het nu een paar maanden en het is super (@elk OS werkt het ook super)

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
Je kan het installatie bestand of het standalone bestand gewoon op je USB stikkie erbij zetten, dat bestand is niet beveiligd maarja je kan er niks mee aangezien je nogsteeds een password nodig hebt om de rest van USB schijf te unlocken

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb TrueCrypt natuurlijk wel gedownload. Maar voor de traveler mode heb je admin rights nodig. En die heb ik dus niet op elke pc waar ik inlog. Dat is de reden dat ik dit topic aangemaakt heb, in alle andere topics word TrueCrypt ook genoemd maar het is volgens mij niet de juiste oplossing voor mij.

(Letterlijk van de website: You need administrator privileges in order to able to run TrueCrypt in 'traveler' mode.)
Pagina: 1