[ACER/GF 9300M] Driver niet compatible??

Pagina: 1
Acties:

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03 13:46
Ik heb op mijn nieuwe Acer Aspire 7730ZG ipv de standaard Vista Business, Vista Ultimate x64 geinstalleerd.
In deze laptop zit de videokaart ]Nvidia Geforce 9300M GS Turbocache . Ik heb de drivers van de Acer-site gedownload. Bij installatie krijg ik de volgende melding:
---------------------------
Fout
Het NVIDIA-installatieprogramma kon geen stuurprogramma’s vinden die compatibel zijn met uw huidige hardware. Het installatieprogramma gaat nu afsluiten.
OK
Ook heb ik de drivers van de Nvidia-site geprobeert. Zowel de 64 bit als de "driver-scan". Ook dit is geen succes, ondanks dat de kaart wel in de lijst van ondersteunde kaarten staat..

Nu heb ik ergens gelezen dat het mogelijk moet zijn om de Nvidia driver te modden naar een OEM versie. Dit zou moeten werken door de INF die door Acer aangeleverd wordt (NVAC.inf) in de uitgepakte drivermap te zetten. Dit biedt geen uitkomst.
Ik kan hulp erg goed gebruiken. Ik heb de laptop uitgekozen, omdat ik (eerst in VMware om te proberen) Windows 2008 en (met name) HyperV wil gaan draaien. Dit vereist 64bit.

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Probeer de drivers van LaptopVideo2Go eens...
Daar heb ik tot op heden iedere keer nog succes om mijn 6600Go weer wat beter zijn best te laten doen...

[ Voor 4% gewijzigd door Brede P op 07-11-2008 20:52 ]

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03 13:46
Probleem opgelost. http://laptopvideo2go.com/ bood uitkomst.

@Brede P: Ik had hem idd ook gevonden, iig thanx voor de reactie!

[ Voor 36% gewijzigd door its_Muppet op 07-11-2008 20:53 ]

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)