Toon posts:

mobo met 780G chipset die HDMI en DVI tegelijk kan uitsturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die al tegengekomen? De Asus M2A-VM HDMI (690G chipset) kon dit al wel. Het lijkt erop dat geen een 780G board dit nog kan omdat je moet kiezen in de BIOS tussen VGA/DVI of VGA/HDMI. Is dit een ontwerp blunder van AMD of hoe kan dit?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 20:21:
Iemand die al tegengekomen? De Asus M2A-VM HDMI (690G chipset) kon dit al wel. Het lijkt erop dat geen een 780G board dit nog kan omdat je moet kiezen in de BIOS tussen VGA/DVI of VGA/HDMI. Is dit een ontwerp blunder van AMD of hoe kan dit?
Heb hier een tijdje terug naar gekeken en voor zover ik me kan herinneren is het een chipset-limitatie (die ook al gold voor de 690G, dus hoe ASUS dat toen heeft opgelost?)

Enige dubbel digitaal (DVI) mogelijkheid waren 1 of 2 Intel G45 bordjes.
Ik heb ervoor gekozen een bord te namen zonder IGP met losse videokaart (Radeon HD 4350 of 4550, gebruik nu even een HD 2400).
Is uiteindelijk toch ook wat makkelijker met upgraden (Zit te denken aan een HD 4670 of 4830), dus echt erg vind ik het niet :)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

Ik denk dat je inderdaad het beste een (evt. low-profile) HD4xxx kaartje kunt aanschaffen en een bordje zonder IGP. BIj de meeste Ati HD kaarten krijg je een verloopje voor DVI --> HDMI meegeleverd waar ook meteen geluid over wordt meegestuurd en kun je de tweede DVI gebruiken waar je voor wilt.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Dat klopt, de HDMI en DVI poort kan je niet tegelijk gebruiken (iig niet met een AMD 780G chipset). Je kan best een budget kaartje kopen (bv een Radeon HD4550), en deze kan je dan ook in hybrid crossfire zetten met je chipset.

March of the Eagles

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 15:36:
[...]
Heb hier een tijdje terug naar gekeken en voor zover ik me kan herinneren is het een chipset-limitatie (die ook al gold voor de 690G, dus hoe ASUS dat toen heeft opgelost?)
Dat bordje gebruikte voor de HDMI aansluiting wel een aparte riser in het PEG slot.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 20:42:
[...]
Dat bordje gebruikte voor de HDMI aansluiting wel een aparte riser in het PEG slot.
Denk idd ook dat PCI-e X16 slot daaraan mee geholpen heeft om 2 digitale schermen mogelijk te maken. Vind het echt jammer dat ze dit niet weer gedaan hebben bij de 780G. Wel raar overigens dat een chipset die gemaakt is voor de HTPC markt zon beperking heeft.

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Waarom is dat een vreemde beperking dan?
Je hangt een HTPC toch gewoon aan je TV?

Een dualscreen hoort imo meer bij een workstation ofzo.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 22:21:
Wel raar overigens dat een chipset die gemaakt is voor de HTPC markt zon beperking heeft.
Een HTPC hangt doorgaans maar aan 1 TV, dus dat snap ik wel. (oeps xpost)

Verwijderd

Topicstarter
En je monitor dan waar je op werkt enzo? klein 19" lcd schermpje ofzo. Als ik tussen VGA/DVI of HDMI/DVI moest kiezen als chipset maker dan wist ik t wel. Niet terug in de tijd iig.

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 23:07:
En je monitor dan waar je op werkt enzo? klein 19" lcd schermpje ofzo. Als ik tussen VGA/DVI of HDMI/DVI moest kiezen als chipset maker dan wist ik t wel. Niet terug in de tijd iig.
Daar heb je een andere PC voor?
De HTPC heeft (toegang tot) een dikke media library die het liefst nog met remote kan worden doorgespit en afgespeeld. Dat kan allemaal prima op de big-ass TV waar ie aan hangt.

Maar zoals gezegd: een los kaartje lost alles op :)
Pagina: 1