[8800GTX] Display driver nvlddmkm stopped responding

Pagina: 1
Acties:

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-05 20:48
Ik heb een nvidia 8800gtx kaartje uit mijn Dell XPS 420 gehaald en deze in mijn nieuwe PC gestopt, met onder andere:
Intel E8500
ASUS P5Q mobo
2x2GB Kingston DDR2 PC6400
Corsair 520W

In de Dell computer vertoonde deze videokaart al rare problemen, ze werktte namelijk alleen met de drivers van dell, versie 163.71, redelijk gedateerd dus! Als ik bij de dell computer de laatste drivers installeerde van de nvidia website dan krijg ik constant (dus niet alleen in-game) de welbekende; "Display driver nvlddmkm stopped responding and has successfully recovered" (echt om de 5 seconde kreeg ik deze error), met driver versie 163.71 echter helemaal niks aan de hand..

Blijkt dat de kaart in mijn andere PC dus PRECIES hetzelfde probleem heeft, de kaart werkt dus alleen goed met de v163.71 drivers..

Ik zou graag recentere drivers willen installeren.. Ik heb er al veel geprobeerd (180.42, 178.24, enz), maar elke driver geeft dezelfde irritant "Display driver nvlddmkm stopped responding and has successfully recovered" error..

Ik heb verder al veel dingen geprobeerd, zoals fresh install, driver cleaner, antivirus uitzetten, maar niks helpt..

Iemand enig idee hoe dit te fixen is?! Of iemand die weet welke driver wel goed werkt?

Alvast bedankt,

bartosiej

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:07
IK heb hier ook een XPS 420 staan, maar daar heb ik heel die problemen niet mee. Ik kan ook zonder problemen deze kaart in een andere PC prikken met de drivers die Nvidia levert, en werkt allemaal vlekkeloos.

Heb je wel de oude drivers eerst van je systeem af gehaald? Heb je al een schone windows install geprobeerd?

Verwijderd

Dit gedoe is al aan de gang sinds het begin dat de kaart op de markt is. Ik heb zelf 8 of 9 maanden geleden een drie en half duizend euro system gebouwd met twee 8800 gtx'en en heb alleen maar nvlddmkm errors gehad. Toevallig is de pleuris vandaag echt uitgebroken. Ik kan niet een driver meer draaien. Zo gauw ik er een installeer loopt de boel na ongeveer 1 minuut vast, in windows zelf. Probeer ik een video of spel te draaien, dan acuut. Ik doe niets verkeerd, verwijder driver restanten met driver sweeper, pc is goed gebouwd etc. Heb toen ook een 650 euro scherm gekocht, een zalman trimon 22" 3D. Ik heb in die hele tijd nog nooit 1 3d beeld mogen zien. Loopt meteen helemaal vast.

Dus ik heb vandaag een email gestuurd aan XFX om te kijken of de kaartjes kan inruilen. Het is gewoon belachelijk dat wat zoveel geld gekost heeft alleen maar ellende brengt. Niet dat ik nooit met support heb geemaild. Het heeft gewoon geen zin, ze weten de oplossing niet. Ze bestoken je net zo lang met testjes totdat je er ziek van wordt en opgeeft.

Ik weet niet of je het gelezen hebt, maar een jaar geleden werden de klachten op de nvidia forums zo talrijk, dat ze bang waren een grootschalige terugname te moeten uitvoeren. Er is zelfs een rechtzaak aangespannen toen en na een jaar hebben ze toegegeven dat er daadwerkelijk iets mis was. Dat denk ik begrepen te hebben uit wat ik gelezen heb tenminste. Nvidia liet zijn ware gezicht zien in die tijd en begon iedereen te bannen die maar een vinger naar ze durfde uit te steken. Echte computer maffia :X. In intimideren zijn ze de beste.

Mijn punt is dat alle mogelijke oplossingen allemaal zijn uitgeprobeerd door de duizenden mensen die hetzelfde probleem hebben, en zowel de gebruikers als Nvidia hebben nooit een oplossing gevonden.

Het schijnt zelfs voor te komen met de nieuwe 200 series kaarten.

Het enige wat je zult horen van mensen zijn dezelfde zogenaamde mogelijke oplossingen die al duizenden keren zijn uitgeprobeerd. Echt een hele waslijst. Als voor jou die oude driver werkt, maar er dan gebruik van. Die luxe hebben de meesten niet.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:47

M2M

medicijnman

@ dannyAR

als je displaydriver stopt met werken, is het logisch te kijken naar de driver zelf. Kijk dan ook gelijk naar de .net framework en zorg ervoor dat je pc vrij is van adware / virussen e.d.
Maar de beste test is eigenlijk om de twee videokaarten in een ander systeem te proberen. Doen ze het daar goed? dan is er niets aan het handje met de videokaarten en zul je de oplossing van je probleem ergens anders moeten zoeken.

Verder heb ik aardig wat systeempjes inmiddels in elkaar geflanst. En bij elk probleempje zat een relatief simpele oplossing, dingen als automagisch voltage voor het geheugen, chipsetdriver vergeten, cpu-power kabeltje vergeten. Als er echt problemen zijn met hardware, dan doe ik eerst een batterij testjes, (de standaard meuk, OC er vanaf, memtest orthos temperaturen en voltages, en even door de process explorer heen bladeren). Vervolgens is de stap om de support van de (web)shop te benaderen en hun exact uit te leggen wat jij allemaal al gedaan hebt. Vermeld de resultaten van je test en de kans is groot dat hun volgende reply is dat je het defecte apparaat op mag sturen.

daarnaast, klachten op het nvidia forum? al eens op het creative forum rondgekeken :). Is dit dan de gpu's die te snel heet worden en daarom stuk gaan probleem? of het feit dat sommige drivers niet werken... Behalve bij fisiek gebroken videokaarten is het eigenlijk nog niet voorgekomen dat bij mij een nvidia driver niet werkt.

edit reply van dannyAR gevonden in het andere topic:
Ik heb de oplossing gevonden gek genoeg.

Het probleem scheen te zitten in het feit dat ik twee XFX 8800gtx OC kaarten heb, welke niet goed presteren met zelfs een schamele overclock, zelfs als het factory overclock is. Ik heb ze een beetje geunderclocked, en het werkt perfect nu, ik kan alles op de hoogste instellingen spelen zonder constante BSOD's. Eens in de zoveel dagen misschien eentje, maar daar kan ik mee leven.
Zeker leuk een oplossing van dit kaliber. De OC er vanaf halen. Dat is eigenlijk het eerste wat je doet als je problemen begint te zien. Ook bij factory overclocked dingen. In het geval van de 8800 GTX liep het ding al redelijk op zijn max. Met de ultra is er nog net iets meer uitgeperst maar zon factory OC geval zal misschien net te veel zijn geweest. Uiteraard ook kijken of je een fatsoenlijke voeding hebt, met genoeg prik op de !verschillende! 12V lijnen.

@ts
Dell heeft er vaak wel een handje van om custom drivers en firmware te maken. Dan houden ze het leuk omdat je dan moeite hebt met het upgraden met aftermarket onderdelen, die dell ook verkoopt voor hogere prijzen. Als je de kaart bekijkt staat er dan een merk op? Geen flauw idee of dell ook videokaarten van andere fabrikanten in zijn systeem stopt, maar misschien dat je op de website van de fabrikant van de videokaart een recentere driver kunt vinden die wel werkt. en zorg er wel voor dat de rest van de windows install compleet up2date is. Inclusief het .net van microsoft.

[ Voor 19% gewijzigd door M2M op 10-11-2008 02:51 ]

-_-

Verwijderd

De overclock eraf halen heeft een paar dagen geholpen, daarna liep de boel gewoon weer regelmatig vast. Het is gewoon hetzelfde als bij alle andere gebruikers met deze problemen, wat je ook doet, het werkt misschien eventjes, maar daarna begint het weer van voor af aan. De onderdelen waaruit ik mijn pc heb samengesteld zijn ok. De voeding is 850W SLI ready, alles is goed aangesloten. Grote Zalman koeler op de CPU die goed vast zit. 5 case fans die allemaal werken. fans op 100%.

Op dit moment draai ik de computer zonder nvidia drivers met flinke strepen door het beeld heen. Ik weet niet hoe lang de kaarten het nog volhouden. Ik ben geen expert, en dat zou ik ook niet hoeven zijn.

Ik ben nu aan het mailen met XFX. Ik zie wel wat eruit komt.

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-05 20:48
Ik ben er ondertussen helemaal uit wat mijn probleem was: warmte.

Ik heb een (recente) driver gevonden met een wat lagere gemiddelde temperatuur: v178.13. Deze heb ik trouwens met windows update geinstalleerd.

En sindsdien 0,0 problemen. Temps zijn ook stuk lager (nog steeds wel aan hoge kant), maar: 67graden idle en 75graden onder full load..

Vond ik zelf alsnog hoog, maar schijnt normaal te zijn voor deze kaarten..

@dannyar
Als je er 2 boven elkaar hebt staan, zal het inderdaad nog veel erger zijn qua warmte.. Probeer het eens met 1 kaart (en met driver versie v178.13).. Voor mij heeft het iig geholpen.. Ik heb de kaart zelfs geOC't @ 620MHz/2.2GHz en ook dit zonder problemen..

Beter 1 werkende 8800GTX, dan 2 niet werkende.., right?!?

Bij mij was het grote probleem dus: warmte! Maar of dit bij iedereen zo is..

• JorneB
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:11
Bij mij is het dan weer zo dat alle driver versies boven 163.xx niet goed functioneren. Niet helemaal waar overigens, v178.13 heeft ook bij mij tijdenlang goed gefuntioneerd totdat ik FallOut.3 installeerde. Sindsdien krijg ik weer de gevreesde "nvlddmkm" error.

Eerst keer dat ik hier last van had was maanden geleden met een spel genaamd "Elder Scrolls: Oblivion"
Geen enkel ander spel dat problemen gaf behalve deze.
Nu, zoveel maanden later heb ik weer problemen, dit keer door FallOut.3 (toevallig beiden spellen van Bethesda Softworks)
Overigens wel beiden echte parels van games, vandaar dat de frustratie des te hoger is.
Pagina: 1