Ventilators in M

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:39

HaTe

haat niet

Topicstarter
Ik denk dat je het gelijk al wel ziet: Ventilators in de Pricewatch

Bij een heleboel fans staat de doorsnede in meter. Op de productpagina zelf staat het wel goed. Ook bij het zoeken heb je de keuze uit fans van 80m en 40m etc..
Bij een paar andere fans is het wel goed, maar daar staat de doorsnede ook in meter aangegeven, wat erg onhandig is: 0,08m?

Lijkt mij een bug?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Hij zet hetzelfde getal ook in de naam en daar komt wel 40mm te staan. Het lijkt mij dat het "kopje" Doorsnede gewoon een m'etje achter ieder getal moet komen dus. Verder lijken millimeters mij inderdaad makkelijker dan meters als eenheid. Een fan wordt meestal 120mm genoemd en niet 0,12 meter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:23

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik gok dat dat er mee te maken heeft dat de doorsnede wordt opgeslagen als selectielijst, ipv gewoon een integer veld. Geen idee wie dat verzonnen heeft, maar ik meen me wel te herinneren dat bij een selectielijst het 'eenheid' systeem niet helemaal lekker werkt, waardoor de millimeter eenheid die aan deze spec gekoppeld is niet lekker werkt. Millimeter is namelijk een eenheid die wordt uitgedrukt door het achtervoegsel 'm', maar met een exponent shift van -1, wat 1/1000 betekent. Waardoor je dus de waarde 40 kan invoeren, wat dan geïnterpreteerd wordt als 40/1000 en dus wordt weergegeven als 40mm. Alleen werkt dat alleen wanneer die waardes worden opgeslagen als integer/float en niet wanneer ze in een selectielijst worden gestopt.

Kortom, iemand moet die spec even omzetten naar een integer veld, maar met behoud van de huidige ingevulde waarden, dus daar moet even iemand naar kijken met wat meer knopjes dan de gemiddelde FPA/PWA :P

[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 08-11-2008 13:20 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr