[Debian] xfce stuk na compiz --replace

Pagina: 1
Acties:

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:17
Ik heb een probleempje met XFCE. Vandaag wilde ik eens uitproberen of Compiz handig/leuk is, maar nu heb ik XFCE ermee gesloopt :( . Toen ik compiz --replace had uitgevoerd waren ineens de titelbalken van alle windows weg en als ik opnieuw start herstelt-ie alle vensters die ik had toen ik de X-server doodmaakte... behalve dus m'n window manager.

Blijkbaar heeft dat commando iets gesloopt, ik weet alleen niet hoe ik het ongedaan kan maken. In ~/.config/xfce4* kan ik in elk geval geen verwijzingen naar compiz vinden die ik terug zou kunnen veranderen in m'n oude WM. Als root werkt alles nog normaal, het zit dus in m'n persoonlijke config files. Maar weten jullie waar dit commando precies in zit en hoe ik het ongedaan maak?

Het zou me overigens ook niks verbazen als m'n vorige sessie door xfce hersteld wordt, waar deze in m'n homedir staat ben ik tot nu toe nog niet achter gekomen. Ik hoop dat jullie iets weten :/ ...

đŸ’ļ Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅đŸģâ€â™‚ī¸

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-01 22:28

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Start je Window Manager via xfwm4. Ik gebruik op mijn pc ook Xfce met Compiz Fusion en zonder problemen (kan ook op mijn laptop draaien, maar dan werkt hibernate niet meer). Als je dan Compiz alsnog wilt hebben, kan je daar als het goed is ook instellen wat je Window Decorator is. Het is verstandig om Emerald hiervoor te installeren, dat is namelijk de default Window Decorator bij Compiz Fusion.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:17
Dat deed het trucje voor 1 sessie, als ik uit- en weer inlogde moest ik het opnieuw doen. Wat wÊl definitief hielp was het leeggooien van ~/.cache :) .

đŸ’ļ Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅đŸģâ€â™‚ī¸

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-01 22:28

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan ook fusion-icon installeren, dan kan je via het icoontje in je systemtray regelen welke window manager je wilt. Erg handig voor als je bij het kijken van video of spelen van spelletjes je beeld knippert.

Commandline FTW | Tweakt met mate