Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Nism0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:37
Goedenavond,

Ik werk momenteel als magazijnbeheerder bij een garage maar ik begin nu in te zien dat ik een verkeerde carrière keuze heb gemaakt. Mijn grootste hobby is computers en ik zou graag hier mijn beroep van willen maken. Aangezien ik niet echt weet wat ik precies wil doen in de ict branche en dat ik geen relevante werk ervaring heb of opleiding in deze sector wil ik jullie graag om hulp vragen met wat te doen?

Ik heb mijn cv op monsterboard gezet en ben dezelfde dag nog benaderd door meerdere bedrijven waaronder peak it voor de functie van helpdesk medewerker. Nou lijkt mij dit wel wat om ervaring op te doen en mijn certificaten te halen maar wat moet ik verwachten van deze detachering bureaus?
Is het verstandig om te gaan werken bij zulke bedrijven of hebben jullie misschien betere ideeën?
Mijn salaris is momenteel 2300 bruto kan ik dat ook verdienen in de ict zonder ervaring?
Hebben jullie misschien ook enige tips voor mij voordat ik me stort in deze nieuwe wereld?
Alvast bedankt.

Gr

Dennis

Verwijderd

Nism0 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 18:07:

Mijn salaris is momenteel 2300 bruto kan ik dat ook verdienen in de ict zonder ervaring?
Nee, hoogstwaarschijnlijk niet, uitzonderingen zullen er vast zijn, maar reken er niet te hard op. € 1800 wellicht. Wel kun je helpdesk-medewerker als opstapje gebruiken naar een hogere/betere/geef het beestje een naampje functie. Denk hierbij aan bijscholing tot systeem/netwerk/applicatiebeheerder/ontwikkelaar.
Wel is het handig, zeker in jouw geval, om er thuis flink mee te 'hobbyen', het is ervaring die je niet 1op1 naar je CV kunt vertalen, maar het helpt zeker in je verdere bijscholingstraject/persoonlijke ontwikkeling.
De mogelijkheden hiervoor zul je toch echt met Peak-IT moeten bespreken, het lijkt me dat ze je de kans wel geven intern bij te scholen of bijvoorbeeld een M/HBO duaal traject te laten volgen.

• Nism0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:37
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 18:14:
[...]
of bijvoorbeeld een M/HBO duaal traject te laten volgen.
Dat vroeg ik mij ook nog af.. is het aan te raden om nog een volledige HBO te gaan doen of zijn certificeringen zoals deze http://www.master-it.nl/c...icrosoft_traject_MCSE.htm voldoende?

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-11 13:15

Prx

Het is juist slim om voor dit soort bedrijven te kiezen. Zij geven je namelijk de mogelijkheid om bijscholing te volgen en jezelf te certificeren. Die MCSE krijg je vaak van hun.

Wanneer je echt wilt kan je nog HBO duaal doen.

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:49
2300 euro bruto als helpdeskmedewerker zonder ervaring en zonder opleiding is simpelweg onmogelijk.