Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Mijn huidige bank (ING) heeft 8 weken nodig om te besluiten of ze me een lening van € 50.000 kunnen geven voor een bedrijfsovername.
  • Heeft dit te maken met de kredietcrisis en was dit vroeger anders?
  • Is het tegenwoordig sneller mogelijk om een lening af te sluiten via een andere financierder?
Dit is natuurlijk niet typisch een onderweg voor op Gathering of Tweakers, maar ik zou het graag horen indien jullie me partijen kunnen aanbevelen die niet 8 weken nodig hebben om te beslissen of ze een lening kunnen geven.

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wat was de reactie van ING dat ze er acht weken voor nodig hebben? Ik heb er zelf geen idee van, maar ben wel benieuwd wat zij daarover te zeggen hebben.

[ Voor 42% gewijzigd door stin op 07-11-2008 17:50 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

afhankelijk wat je wilt en hoe je cijfers er uit zien / cijfers beschikbaar zijn is 8 weken wel redelijk lang. Postbank (ook ing dus eigenlijk) doet dit meestal in de helft vd tijd. Ook de SNS heeft hier een speciale desk voor die meestal als alles compleet is (dus alle boekhoudstukken etc) met 2 weken wel een voorlopig voorstel hebben

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:04
Hmmm, 8 weken is wel lang. Heb je een ondernemingsplan en begroting opgesteld en deze aan de bank ter beschikking gesteld?

Je kunt ook even shoppen bij de andere banken, wil het niet lukken zou je eventueel advies van Credion vragen.

Verwijderd

Zal van een veelvoud van factoren afhangen, zonder te weten wat je aan cijfers, businessplan, documentatie e.d. hebt overgelegd is het niet eenvoudig te beoordelen of 8 weken redelijk is of niet.

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Niet om GoT af te kraken, maar dit soort vragen kun je denk ik neerleggen bij een ondernemersforum als http://www.higherlevel.nl
Ik hoop even niet dat een modderaar dit weghaalt, want het is wel degelijk interessant voor de TS.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:10
mabarto schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 17:57:
Niet om GoT af te kraken, maar dit soort vragen kun je denk ik neerleggen bij een ondernemersforum als http://www.higherlevel.nl
Ik hoop even niet dat een modderaar dit weghaalt, want het is wel degelijk interessant voor de TS.
Er zijn ook HL-ers die ook hier rondlopen ;)

Mijn ervaring is dat de 'crisis'-banken momenteel heel erg moeilijk, tot bijna onmogelijk, zijn bij risicodragende investeringen.

Je kunt beter je geluk beproeven bij Rabobank.

[ Voor 52% gewijzigd door StevenK op 07-11-2008 18:01 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
Wat zegt je accountant? Ik neem aan dat je het hele verhaal toch eens doorgelopen hebt met een accountant of adviseur alvorens je ergens 50.000 euro voor neerlegd?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
mabarto schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 17:57:
Idd, hl is gewoon een goed forum voor dit soort vragen. Ik heb er ook aleens naar verwezen, en het wordt niet weggehaald.

De vraag is inmiddels geplaatst zie ik: ING heeft 8 weken nodig om te beslissen of ze een lening kunnen aanbieden

Verwijderd

Topicstarter
Bizner
Ze leveren krediet tot 50.000. Helaas alleen met een vaste looptijd van 36 maanden. De bedoeling is in 9-12 maanden af te lossen.

Rabobank
Hiervoor dient u contact op te nemen met de lokale bank. De lokale bank heb ik gebeld en zij zeggen dat er een afspraak gemaakt dient te worden.

Het is erg jammer als een overname stuk loopt op de financiering. Het inleveren/betalen van 10 tot 15% rente is geen probleem.
Pagina: 1