WoW: The Burning Crusade: Volwaardige PC-game of niet?

Pagina: 1
Acties:

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
In redactieblog: Is World of Warcraft groter dan Madonna? schrijft Jan Meijroos het volgende:
Voor Blizzard staat er ondertussen vooral eer op het spel. The Burning Crusade, de eerste uitbreiding, was de snelstverkopende pc-game aller tijden.
Noem mij een muggenzifter, maar naar mijn mening is The Burning Crusage geen PC game. De PC game is World of Warcraft, waar The Burning Crusade een uitbreiding op is. PC-game uitbreiding is dan dus naar mijn mening ook beter op zijn plaats.

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Dat het een uitbreiding is, staat toch al in de bijzin?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Megaflix schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 18:43:
Dat het een uitbreiding is, staat toch al in de bijzin?
Aan het begin word het wel genoemd inderdaad, maar later, in de alinea waar ik het over heb, word het weliswaar aan het begin van de zin genoemd, toch komt het beetje vreemd op me over om er later alsnog pc-game van te maken. Alsof WoW er niet meer ervoor benodigd is. Beetje scheef naar mijn mening.

[ Voor 37% gewijzigd door CH4OS op 07-11-2008 19:57 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:33
Wat is 'de eerste uitbreiding' dan?

The devil is in the details.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Hahn schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 19:56:
Wat is 'de eerste uitbreiding' dan?
Ik was mijn posting aan het verduidelijken (hoop ik althans)... ;)

Aan het begin van de zin word het wel genoemd, maar later in de zin word er opeens een pc-game van gemaakt, alsof het een losstaande game is.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:33
Maar als je gaat zeggen dat het de snelstverkopende uitbreiding is dan beperk je de groep alleen nog maar tot uitbreidingen, terwijl het ook sneller heeft verkocht dan volledige spellen.

The devil is in the details.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Hahn schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 20:00:
Maar als je gaat zeggen dat het de snelstverkopende uitbreiding is dan beperk je de groep alleen nog maar tot uitbreidingen, terwijl het ook sneller heeft verkocht dan volledige spellen.
Ah oke, in die context had ik het nog niet bekeken. :) Denk dat dat hem dan is... :)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:30

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Een uitbreiding kun je imho inderdaad niet onder de noemer "pc game" vermelden. Een pc game is in mijn ogen een volwaardige game die te spelen is zonder een basis versie te moeten kopen. Op dat punt ben ik het dus met de ts eens.

Wat is overigens de "snelst verkopende"? Meet je zoiets over een fixed aantal dagen? Hoe meet je het aantal verkopen? Zonder extra info een stelling die erg weinig zegt.

[ Voor 27% gewijzigd door Bor op 09-11-2008 00:44 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-02 14:16

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Bor de Wollef schreef op zondag 09 november 2008 @ 00:43:
Een uitbreiding kun je imho inderdaad niet onder de noemer "pc game" vermelden. Een pc game is in mijn ogen een volwaardige game die te spelen is zonder een basis versie te moeten kopen. Op dat punt ben ik het dus met de ts eens.

Wat is overigens de "snelst verkopende"? Meet je zoiets over een fixed aantal dagen? Hoe meet je het aantal verkopen? Zonder extra info een stelling die erg weinig zegt.
In dit geval hadden ze het over de verkopen de eerste 24 uur (zo'n 2.5 miljoen als ik me niet vergis).

Overigens, het is mischien geen volledige game, maar het heeft wel de prijs van een en imo kun je het prima vergelijken met de andere games, alhoewel een uitbreiding van een populair MMO spel waarschijnlijk altijd wel de snelst verkopende status zal behouden door de doelgroep en door de aard van het spel.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:30

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Kees schreef op zondag 09 november 2008 @ 11:02:
[...]

... alhoewel een uitbreiding van een populair MMO spel waarschijnlijk altijd wel de snelst verkopende status zal behouden door de doelgroep en door de aard van het spel.
Dat is juist het punt in deze inderdaad. Je kunt een uitbreiding op een populaire MMO niet vergelijken met een echt nieuwe game of een nieuw deel van een heel populair spel.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1