Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP Pro Sp3] Kan niet meer updaten na AV2008 virus

Pagina: 1
Acties:

• brianb
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-03-2023
Mijn pc werd een tijdje geleden geïnfecteerd door een virus genaamd AV2008. Zo'n neppe virusscanner die je systeem de haaien op werkt. Kwam helaas binnen nadat ik iets ging testen (Daarna maar direct een Virtual machine aangemaakt om zo'n dingen op te testen)

Met behulp van HiJackThis (+hun forum en enkele programma's zoals ComboFix en andere cleaners.) heb ik het eraf kunnen halen. PC loopt voor de rest ook weer lekker, maar er is één ding waar ik al een tijd mee bezig ben, maar tot op heden niet heb kunnen oplossen. Vandaar dat ik hier om hulp ga vragen.

Ik kan mijn Windows nu niet meer updaten.

Als ik Windows update doe, zegt hij dat de validatie onvolledig is en dat ik alleen, andere dan microsoft, producten kan updaten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Dit exemplaar is niet als legitiem beoordeeld omdat het Windows-validatieproces niet kan worden voltooid.

Er zijn mogelijk diverse redenen:

* De beveiligingsinstellingen van uw systeem verhinderen de validatie mogelijk.
    * Uw gebruikersaccount heeft mogelijk niet de juiste rechten om validatie uit te voeren.
    * Uw systeeminstellingen zijn mogelijk op een van de volgende manieren aangepast:
          o Er is mogelijk beveiligingssoftware geïnstalleerd die uw Windows-product-id heeft gewijzigd.
          o Het validatiebesturingselement is mogelijk bij een andere site gedownload dan bij de website van Microsoft.
    * U hebt er mogelijk voor gekozen het validatiebesturingselement in een andere compatibiliteitsmodus uit te voeren.

Vervolgens staat er "De meeste klanten die deze fout krijgen, kunnen het probleem oplossen door de stappen in het Microsoft Knowledge Base-artikel # 822798" http://support.microsoft.com/kb/822798

Ik heb werkelijk al deze stappen 1 voor 1 uitgevoerd. Echter, helaas, ze helpen niet.

Uiteraard heb ik een legitieme XP Pro versie.
Het vreemde is daarom ook dat als ik bij start/prog/bureau.acc/systeemwerkset: "Windows activeren" run, ik de melding krijg dat mijn exemplaar al geactiveerd is.
Ik dacht namelijk misschien dat hij mijn Windows automatisch gedeactiveerd had o.i.d.

Heeft iemand zoiets vreemds ook al een keer gehad?

Verwijderd

Probeer met een keychanger je windows key te controleren, of te veranderen naar de licensiecode die achter op je pc staat.

Als dit niet lukt, download Sysprep op de windows site http://www.microsoft.com/...dd21b5afa7&displaylang=en

Pak het uit en draai Sysprep.exe, vul de instellingen in op het scherm wat je ziet, zorg dat je even mini-setup aanvinkt en dat je je computer reboot.

Je pc start opnieuw op en je krijgt de setup weer te zien van windows (net als je je pc net geinstalleerd heb) hier heb je de mogelijkheid om je code opnieuw in te vullen.
Vul deze in en probeer weer te activeren.

Probeer hierna je updates nog een keer...

(Met sysprep behoud je al je documenten & bestanden etc......)

• brianb
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 19:01:
Probeer met een keychanger je windows key te controleren, of te veranderen naar de licensiecode die achter op je pc staat.
Hmmm... Windows key is gewoon nog dezelfde.
Als dit niet lukt, download Sysprep op de windows site http://www.microsoft.com/...dd21b5afa7&displaylang=en

Pak het uit en draai Sysprep.exe, vul de instellingen in op het scherm wat je ziet, zorg dat je even mini-setup aanvinkt en dat je je computer reboot.

Je pc start opnieuw op en je krijgt de setup weer te zien van windows (net als je je pc net geinstalleerd heb) hier heb je de mogelijkheid om je code opnieuw in te vullen.
Vul deze in en probeer weer te activeren.

Probeer hierna je updates nog een keer...

(Met sysprep behoud je al je documenten & bestanden etc......)
Ik ga sysprep eens proberen.

• brianb
Na sysprep ook niets.